וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית PixelTone: פוטושופ שמקבל פקודות קוליות

14.2.2013 / 14:00

לערוך תמונות לא חייב להיות מסובך ולכלול לימוד תפריטים ארוכים. אפליקציה בפיתוח תבצע פעולות לפי פקודות קוליות

תוכנות עריכת תמונה יכולות להיות מסובכות, ואפילו מבהילות למשתמש מן השורה - גם אם לא מדובר בגרסה האחרונה והמשוכללת ביותר של פוטושופ. לא לכולם יש את הטאץ' הדרוש לעיבוד תמונה ואת הבנת סוג הממשק הזה, מה שמפיל בדרך משתמשים רבים שבסך הכל רוצים לעשות כמה פעולות פשוטות ובסיסיות.

פרויקט שמובל על ידי סטודנט בשם ג'יארד לאפו מנסה לפתור את הבעיה הזאת בעזרת הבאת טכנולוגיית הזיהוי הקולי לאפליקציות עריכת תמונה. בשביל מה צריך למצוא את התת-תפריט שמאפשר לכם להבהיר את הרקע, כשאפשר פשוט להגיד לאפליקציה "תבהירי את הרקע"? זה מה שצפויה לעשות אפליקציית PixelTone, עליה עובד לאפו במסגרת שיתוף פעולה של אוניברסיטת מישיגן בה הוא לומד לחברת אדובי - יצרנית פוטושופ ותוכנות גרפיות מובילות נוספות.

צפו בסרטון: כך עובדת PixelTone

הפיתוח החדש יכלול 21 פעולות של עיבוד תמונה. הייחוד הקולי יתבטא בכך שיאפשר למשתמש לתת פקודות ספציפיות דוגמת "הגבר את הניגודיות", "הכהה את הרקע העליון", "טשטש את הפנים" וכדומה. לאחר מתן הפקודה, מבצעת האפליקציה את משימתה, כאשר על המסך נפתח בעת הצורך סרגל הזזה המאפשר להתאים את רמת השינוי בדיוק למידה בה מעוניין המשתמש. פיקסלטון גם יודעת ללמוד. ניתן, למשל, לסמן חלק מהתמונה, להגיד לאפליקציה "זו חולצה", ולאחר מכן להגיד לה "שני את צבע החולצה" - כאשר אז היא כבר יודעת בדיוק במה עליה לטפל. כך גם לגבי בני אדם: "זהו משה", ולאחר מכן "הבהירי את הפרצוף של משה" יעשה את העבודה. האפליקציה גם יודעת לקבל פקודות אמורפיות יותר. "הפכי את התמונה לסגנון רטרו" היא, למשל, הוראה שפיקסלטון אמורה להצליח להתמודד עמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצת לדבר, קצת לגעת - והתמונה מוכנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אב הטיפוס של פיקסלטון עובד כרגע על האייפד של אפל. הוא צפוי להיות מוצג בוועידה שתעסוק באינטראקציה בין מחשב לאדם ותתקיים בפאריז בחודש מאי הקרוב.


עוד בנושא:

- אפליקציית פוטושופ טאץ' לאייפד: לא עוברת את הפילטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully