וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים פרצו לטוויטר של ברגר קינג ופרסמו: "נמכרנו למק'דונלדס"

18.2.2013 / 23:25

חשבון הטוויטר של ברגר קינג נפרץ ופורסמו בו הודעות לפיהן החברה נמכרה למתחרתה הגדולה. האם אנונימוס מעורבת?

מי שנכנס הערב (ב') לחשבון הטוויטר של רשת ההמבורגרים העולמית "ברגר קינג" הופתע לראות חדשות בקנה מידה עצום: לפי מה שהתפרסם בחשבון, הרשת נקנתה על ידי מתחרתה הגודלה מק'דונלדס.

חובבי הוופר יכולים להירגע. למעשה מדובר בפריצה לטוויטר של ברגר קינג, וזריעת דיסאינפורמציה בתוכו. לא ברור מיהם ההאקרים, אך ייתכן והם שייכים לקבוצת אנונימוס או מעריצים אותה - שכן במהלך השתלטותם על החשבון צייצו ממנו מסרים בשבחה.

ההאקרים שינו את האייקון בו משתמשת ברגר קינג בטוויטר, את תמונת הרקע - עליה כתבו "ברגר קינג נמכרה למק'דונלדס כי הוופר נכשל", ופצחו בשורה של ציוצים הזויים. בין השאר נכתב שם: "זו הסיבה שנמכרנו למק'דונלדס - כל העובדים שלנו מרסקים כדורים ומסניפים אותם בשירותים". לאחר יותר משעה של ניצול לרעה של החשבון - שבמהלכן הצטרפו לחשבון כ-30,000 עוקבים חדשים - חסמה טוויטר את החשבון הפרוץ, ונכון לעכשיו לא ניתן להיכנס אליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השתוללות שנמשכה יותר משעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת החודש הודיעה טוויטר כי האקרים שמו יד על פרטיהם של כרבע מיליון חשבונות של השירות. החברה הדגישה שהסיסמאות שנחשפו היו מוצפנות, ולכן סביר להניח שהן לא ברות שימוש. מסיבה זו, סביר להניח שהפריצה לחשבון ברגר קינג לא קשורה למאורע.

באינטרנט החלו במהרה לצחוק על הפריצה והשלכותיה. משתמשים בטוויטר צייצו שורות דוגמת: "מישהו צריך להגיד לברגר קינג ש'וופר123' היא לא סיסמה טובה", "זו הסיבה שברגר קינג צריכה להשתמש באבטחה של שני רטבים" ו"מישהו פרץ לברגר קינג, מה שהופך את זה לפעם הראשונה בה מישהו הזכיר ברשת את ברגר קינג".

ברגר קינג מסרה שאין לה מושג מי פרץ לחשבון, ושהיא עובדת על השבתו לרשותה והעלאתו המחודשת לאוויר. מן הסתם שאלות קשות יישאלו כעת בצוות המדיה החברתית של הארגון, ובחברה החיצונית העוזרת לברגר קינג בתפעולו.

מק'דונלדס (שכאמור - לא באמת רכשה את ברגר קינג) צייצה בחשבון שלה: "האמפטיה שלנו מוקדשת לברגר קינג. היו בטוחים שלנו לא היה כל קשר לפריצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully