וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הכריזה על פיד חדשות חדש

7.3.2013 / 21:20

פיד החדשות של פייסבוק מקבל יכולת סינון לפי נושאים, תמונות גדולות יותר ומראה עקבי בגרסאות הנייחות והניידות

"להתראות ערבוביה: שלום סיפורים ברורים ויפים", כך הכריז הערב (ה') מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג במסיבת עיתונאים שהתקיימה במשרדי החברה. פייסבוק הכריזה באירוע על רענון למראהו של פיד החדשות שלה, שיתבסס (כפי שגרסו השמועות שקדמו להכרזה) על שלושה שינויים: פוסטים מושכים יותר ויזואלית, בחירה בין פידים המחולקים לפי נושאים (כל החברים, תמונות, מוזיקה ודפים נעקבים) ועקביות בתצוגה בין גרסאות פייסבוק השונות - במכשירים נייחים וניידים.

במראה החדש ייכלל תפריט ניווט בצד שמאל של המסך, שיהיה באותו הגודל בכל הפלטפורמות, ויאפשר להגיע לכל חלק בפייסבוק ללא צורך לנווט תחילה לדף הבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפני ואחרי: התמונות של פייסבוק גדלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

משתמשים יוכלו לבחור פיד של "כל החברים" כדי לראות מה קורה בסדר כרונולוגי, לבחור "מוזיקה" כדי לראות מידע על הופעות באיזור או אלבום שהושקו, או "תמונות". פיד התמונות, כך מקווה פייסבוק, יאפשר למשתמשים לראות מה קורה מסביב לעולם. פיד ה"נעקבים" ירכז את המידע שמפיצים עמודים להם עשה המשתמש 'לייק'.

כדי לאפשר פוסטים מושכים יותר עומדת פייסבוק להציג תצוגה גדולה יותר של תמונות - וכן תצוגה גדולה יותר של פרסומות. המראה החדש אמור גם לשרת טוב יותר דפים להם עשה המשתמש "לייק" - ולהציגם במקום מרכזי יותר וקל יותר לגישה. השינוי בתצוגה יחול לא רק על גרסת פייסבוק הנצפית דרך מחשבים שולחניים, אלא גם באפליקציות פייסבוק למכשירים ניידים. זאת במטרה לספק למשתמשים חוויית שימוש עקבית בפלטפורמות השונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה זהה בכל פלטפורמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חוויית העיתון האישי הטובה ביותר"

בנאומו במסיבת העיתונאים אמר מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג שהפוקוס מתמקד במה שאיכפת למשתמשים, מה הרשת החברתית שלהם אומרת ומה אומרים העמודים להם עשו המשתמשים 'לייק'. המטרה של פיד החדשות החדש היא "לתת לכולם בעולם את חוויית העיתון האישי הטובה ביותר שאנו יכולים לספק", לפי צוקרברג, והפיכת הפיד למושך יותר ויזואלית תאפשר זאת. מאחר שכמעט 50% מהתוכן המוצג בפיד המשתמש הממוצע הוא תמונות, וכמעט 30% מגיע מ'דפי לייק' - החליטה פייסבוק לטפח את התצוגה של אלו. "הפיד החדש יעזור לראות דברים שלמשתמשים איכפת מהם", הכריז צוקרברג, ואמר שהוא מאמין שהשירות הטוב ביותר צריך להיות הצגת תוכן פומבי וחברתי, תוכן מקומי שרלוונטי למשתמש ומפורסם על ידי משפחתו וסובביו. "צריך להיות לזה גם עמוד ראשי עם הדברים החשובים ביותר מסביב לנושאים משמעותיים, אבל גם לאפשר לחפור לעומק ולגלות פרסומים אחרים", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפיד החדש יעזור לראות דברים שלמשתמשים איכפת מהם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו ברוב עדכוניה של פייסבוק, גם הפיד החדש יוטמע בהדרגתיות בחשבונות יותר ממיליארד משתמשי הרשת. לחלק מהם הוא ייכנס לתצוגה כבר היום.


עוד בנושא:

- דיווח: פייסבוק תשיק מחר פיד שניתן למיון לפי נושאים
- פייסבוק תציג מראה חדש לפיד

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully