וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה בעצם חדש באפל?

אפל הכריזה על הגרסאות החדשות של מערכות ההפעלה שלה וחשפה דגמים חדשים למחשבי מקבוק אייר ומק פרו.

אפל הכריזה אמש (שני) על הגרסאות החדשות של מערכות ההפעלה שלה וחשפה דגמים חדשים למחשבי מקבוק אייר ומק פרו. ענקית הטכנולוגיה ערכה מסיבת עיתונאים כחלק מאירוע המפתחים שלה, בו הציגה את החזון שלה לתחום התוכנה, זאת כחלק משבוע הגדוש באירועים טכנולוגיים. במקביל לאירוע של אפל בסן פרנסיסקו, נערכה כמה מאות קילומטרים משם, בלוס אנג'לס, מסיבת עיתונאים של מיקרוסופט בה נחשפו פרטי ההשקה של אקס-בוקס וואן.

גולת הכותרת של אירוע אפל הייתה iOS 7 - הגרסה החדשה של מערכת הפעלה למכשירי אייפון, אייפד ואייפוד טאץ'. זו מושקת כעת למפתחים בגרסת ניסוי, ותגיע בסתיו למשתמשים הרגילים. מדובר בשינוי המשמעותי ביותר שעברה iOS מאז הגרסה הראשונה שלה, אשר הושקה ב-2007 יחד עם האייפון הראשון. הסיבה העיקרית לשינויים היא חילופי משמר באפל - ג'וני אייב, מי שהיה אחראי על המראה של מכשירי אפל אך לא על מראה התוכנה שלהם, קיבל גם את החטיבה הזו לאחר עזיבתו של סקוט פורסטאל אשתקד.

אז מה חדש ב-iOS 7? העיצוב, קודם כל. מערכת ההפעלה החדשה נראית שונה מאוד, עם עיצוב שטוח ולא בולט, צלמיות חדשות, ותפריטים חדשים. מערכת ההפעלה כבר לא נראית כאילו כל החלקים בה נועדו לדמות דברים בעולם האמיתי. למעשה, הדמיון לעולם האמיתי כמעט ונעלם, הוקרב על מזבח של פונקציונליות ונוחות משתמש.

שנית - תפריטים חדשים כוללים וילון התראות חדש, שמאפשר לשלוט בחלק מאפשרויות המכשיר ללא הצורך להיכנס לתפריט ההגדרות, אפשרות לעבור בין אפליקציות באמצעות הזזת אצבע מצידו של המסך לאמצע, ואפשרויות אחרות עליהן קל מאוד להגיד שהועתקו מאנדרואיד. עם זאת, נראה שאפל עושה אותן בצורה יפה יותר, אם לא יעילה יותר.

אפל מציגה את מערכות ההפעלה החדשות ואת המקבוק החדש. Eric Risberg, AP
תפריטים חדשים כוללים וילון התראות חדש, שמאפשר לשלוט בחלק מאפשרויות המכשיר ללא הצורך להיכנס לתפריט ההגדרות/AP, Eric Risberg

למערכת ההפעלה יש גם חידושים טכנולוגיים, ביניהם היכולת לשים כמה צלמיות שתרצו בתוך תיקיה, מנגנוני ריבוי משימות שמטרתם לחסוך בזמן הסוללה ולעדכן אפליקציות במידע חדש בשעות בהן אתם באמת צריכים את העדכונים יותר מאשר בשעות בהן אתם לא משתמשים באפליקציות בדרך כלל, ועדכון יישומים אוטומטי. יש גם ממשק חדש לרכב, שיפורים לסירי שאמורים להפוך אותה ליעילה יותר עבורכם ורדיו אינטרנטי.

בנוסף, מנסה אפל להראות שלא רק מכשירי אנדרואיד יכולים לשתף ביניהם תכנים בקלות ללא הצורך במחשב. מנגנון AirDrop, שהיה קיים עד כה במכשירי מק, מגיע לאייפון ואייפד, ומאפשר לכם לשלוח בצורה אלחוטית תכנים לאנשים שנמצאים בסביבה. היכולת הזו, יש לציין, מוגבלת לאייפון 5 ומכשירים עתידיים.

חידוש גדול נוסף עליו הכריזה אפל באירוע הוא רדיו אינטרנטי חדש, שמובנה בתוך iOS 7. השירות לא נותן לכם לגשת לכל שיר שתרצו דרך הרשת, כי אם רק לתחנות רדיו מותאמות אישית. השירות הינו חינמי עם פרסומות לכל המשתמשים, וחינמי ללא פרסומות עבור בעלי מנוי ל-MusicMatch. השירות יושק בסתיו בארה"ב, ולא ברור מתי יגיע למדינות אחרות.

מה חדש במחשבי המק?

לא רק בעלי iOS זכו לחדשות טובות באירוע של אפל. גם בעלי מחשבי מק יקבלו בסתיו הקרוב מערכת הפעלה חדשה - OSX Mavericks (נגמרו להם שמות של חתולים). מערכת ההפעלה חדשה מוסיפה לשוניות למנגנון ה-Finder (הגרסה של מק לסייר של חלונות), מאפשרת לתת תגיות לקבצים כדי לנהל אותם טוב יותר, תמיכה טובה יותר בריבוי מסכים והיכולת להשתמש בכל מסך טלוויזיה אליו מחובר מכשיר Apple TV כבמסך משני. זה אומר, למשל, שאם אתם מזרימים וידאו דרך Airplay, תוכלו להמשיך ולהשתמש במחשב ללא הצורך לעשות Mirroring.

אפל מציגה את מערכות ההפעלה החדשות ואת המקבוק החדש. Eric Risberg, AP
תמיכה טובה יותר בריבוי מסכים והיכולת להשתמש בכל מסך טלוויזיה אליו מחובר מכשיר Apple TV כבמסך משני./AP, Eric Risberg

העיצוב של מערכת ההפעלה נשאר דומה מאוד ל-Mountain Lion, אבל ללא אלמנטים כמו עור וירטואלי ביומן - חלק מאסטרטגיית העיצוב החדשה של תוכנות אפל. מבחינה טכנולוגית, מבטיחים באפל מנגנוני ייעול רבים שמטרתם לחסוך בזמן סוללה, גרסה מהירה יותר של דפדפן ספארי ושמירת סיסמאות וכרטיסי אשראי בענן תוך סנכרונן בין מכשירי אפל השונים שלכם. יישומים חדשים ב-Mavericks יכללו גרסת מחשב למפות של אפל, המאפשרת לשלוח הוראות ומיקומים ל-iOS, וגרסת מחשב ליישום הספרים הדיגיטליים iBooks.

בנוסף לחידושי תוכנה, הכריזו באפל על גרסאות חדשות של מחשבי מקבוק אייר, שיהיו זמינים החל מהיום. עיצובם לא השתנה, אך מחירם ירד - מקבוק אייר 11 אינץ' הזול ביותר עולה כעת 999 דולרים, ומקבוק אייר 13 אינץ' עולה 1099 דולרים. במחיר הזה מקבלים המשתמשים מעבדי i5 מהדור הרביעי של אינטל, שהושק לא מכבר.

מחשב נוסף שהושק הוא המק פרו - תחנת עבודה מקצוענית ויקרה מאוד. באפל עוד לא מוכנים להשיק את הגרסה החדשה, שזכתה לעיצוב חדש וייחודי, אך אומרים כי חוץ מהעיצוב (שזהה, מכל הדברים, עיצוב של מכונת קפה Braun KF20), תחנת העבודה החדשה מגיעה במארז שהינו שמינית מזה הקיים. לא ברור עדיין מתי יושק, וכמה יעלה. מחשבי מק פרו כיום עולים 2,499 דולרים לגרסה הזולה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully