וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק עזרה למשפחה להיזכר בבנה המת

TECH

9.2.2014 / 15:02

איך סרטון ויראלי ביוטיוב גרם לפייסבוק לתת למשפחה גישה לתמונות של בנה המת להפקת סרטון look back

לפני שנתיים נפטר בארצות הברית ג'סי ברלין בן ה-21 בשנתו, ככל הנראה מסיבוכים של נגיף ויראלי שגרמו ללבו להפסיק לפעום. מאז ניסתה משפחתו לאסוף כל פרט מידע הקשורה בבנם המת. תמונות כאלו ניתן היה למצוא בחשבון הפייסבוק של ג'סי - אולם למשפחה לא הייתה את הסיסמה להיכנס אליו.

לאחרונה, לציון 10 שנים להיווסדה, השיקה פייסבוק את אפליקציית “Look Back”. האפליקציה מסכמת את ההיסטוריה הפרטית של חשבון הפייסבוק של כל משתמש תוך שימוש בתמונות שלו לאורך השנים על רקע מוזיקה מרגשת. גולשים רבים שיתפו את הקליפ האישי שלהם, וכך זכו בני משפחת ברלין לראות תמונות של בנם מופיע בסיכומים השונים של בני המשפחה. הם החליטו לפנות לפייסבוק בבקשה שיאפשרו להם להפיק סרטון דומה מהחשבון של בנם.

"אני אקח כל מה שאוכל לקבל ממנו"

"ראיתי את הסרטון שלי ושל אשתי ושל הילדים שלי, והתמונה של ג'סי הייתה קופצת ביניהם", אמר ג'ון ברלין, אביו של ג'סי, בראיון ל- L.A TIMES. "לאחר מכן מצאתי את עצמי מסתכל על הסרטונים של חברים שלו".

בתחילה פנה ג'ון ברלין באי-מייל לפייסבוק, פנייה שנענתה בתשובה אוטומטית. לאחר מכן הפנה ציוץ בטוויטר ישירות למארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, עליו לא זכה לתגובה. לבסוף, בייאושו, צילם פנייה מרגשת ביוטיוב אותה הפנה לצוקרברג בבקשה שיפיקו לבנו סרטון סיכום עשור משלו. הסרטון צבר פופולריות רבה, מעל 2.5 מליון צפיות נכון להיום:

ויראליות היא כוח, והיא גרמה לסיפור להגיע לאוזניים הנכונות בפייסבוק. עד כדי כך שמארק צוקרברג התקשר ישירות לג'ון ברלין לבשר לו כי הם אכן יסייעו למשפחה לצפות בסרטון.
"הוא אמר שבזכות הוידאו שלי הם רוצים לעזור לי ולאחרים", אמר ג'ון.

בהודעה רשמית שהוציאה פייסבוק בנושא נאמר כי המצב של משפחת ברלין הזכיר לחברה שהיא יכולה לעשות יותר כדי "לחגוג ולהנציח" את החיים של משתמשיה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully