וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: רגליים של רובוט, תנועה של גוף חי

TECH

31.3.2014 / 12:47

יו הר איבד את שתי רגליו לפני 30 שנה, ומאז הוא מפתח תותבים רובוטיים מדהימים לנכים - כולל רקדנית עם רגל רובוטית שחזרה לרקוד. צפו בהדגמה חיה שערך ב"טד"

ההרצאה המדוברת ביותר ב"טד" כרגע שייכת לרגליים של יו הר. הרגליים הביוניות שלו. הר, שאיבד את שתי רגליו בתאונת טיפוס הרים לפני 30 שנה, הקדיש את חייו מאז לפיתוח עזרים ביוניים ותותבים רובוטיים שישחזרו בצורה המדויקת ביותר את התנועה הטבעית של הגוף. בהרצאה שנתן ב"טד" החודש, הוא מדגים את הרגליים שלו עצמו - התומכות גם בהרמה של הגוף מאחור וגם בהתכופפות לפנים, כך שאפשר לרוץ איתן במעלה המדרגות ואף להמשיך בעזרתן את תחביבו הישן: טיפוס הרים.

הרגליים הביוניות שפיתח הר מעוצבות באופן ספציפי לפעילויות של האדם הלובש אותן. כך למשל, מציד הר בסרטון רקדנית סלונית שאיבדה את רגלה. הר וצוותו שכרו רקדנים סלוניים שידגימו עבורם תנועות ריקוד, בדקו אילו שרירים מופעלים בכל תנועה ובאיזה אופן, ועיצבו לה רגל תותבת שתומכת באותן תנועות בדיוק. בסיום ההרצאה עלתה לבמה אותה רקדנית, אדריאן האסלט דייוויס, והדגימה ריקוד סלוני מושלם עם הרגל הרובוטית שלה, כשהקהל מריע בהתלהבות.

"אנשים אינם נכים", אמר הר בהרצאתו, "האדם אינו יכול להיות מוגבל. הטכנולוגיה היא שמוגבלת. אם נתגייס לפתח אותה עוד ועוד, נוכל להתעלות מעל הפגמים והשברים, ולשים קץ לנכויות".

ועכשיו נפתחת גם אולימפיאדה מיוחדת לספורטאים עם עזרים ביוניים

  • עוד באותו נושא:
  • רובוטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully