וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם באמת צולמה המפלצת מלוך-נס במפות אפל?

TECH

22.4.2014 / 14:34

כמה ימים אחרי שהתמונה המסתורית הופצה ברשת, מתחילות להתפרסם ההפרכות: לא מפלצת, בסך הכול סירה. האמנם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצללית שהתגלתה על מפות אפל. מפלצת או סירה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אתם עקבתם במתח אחר הסימנים שהתגלו במפות של אפל למפלצת מלוך נס? כמו ברבים מהמקרים שבהם "נצפו" חלליות שהולידו תיאוריות על הימצאות חוצנים, כעת הרשת מתחילה להירגע מה"ראייה" לקיומה של המפלצת מלוך נס שהתגלתה על מפת אפל.

הבלגן בגילוי של חברי "מועדון המעריצים של המפלצת מלוך נס", שפורסם בטבלואיד הבריטי "דיילי מייל". התמונה, שבה נראית בסמוך ללוך נס צורת רפאים מטושטשת במים המזכירה חיה גדולה בעלת סנפירים, הופצה ברחבי הרשת והעלתה מחדש שלל תיאוריות לגבי המפלצת מלוך נס. עכשיו מתחילות להגיע ההפרכות.

בהסבר שהוצג בטק-קראנץ', מנסים להסביר מדוע לא באמת התגלתה המפלצת המיתולוגית בצילום אקראי למפות אפל. במאמר הםדנים בדמיון בין מה שמוצג על המפות לבין גלים שיוצרות סירות על פני המים, אלא שהסירה החשודה אינה נראית בתמונה. בטק-קראנץ' הוזכר כי אובייקטים מסוימים לא נכללים בתמונות המופקות על-ידי הלווין, ושמדובר בהתנהלות שכיחה למדי. בנוסף, באתר Southern Fried Science פרסמו תמונת לווין אחרת של הסירה הפוטנציאלית ששטה באיזור ועשויה הייתה להיות זו שיצרה את הגלים.

תעלומה בים

הסיפורים על "נסי", המפלצת מהאגם בסקוטלנד, החלו להופיע כבר לפני 1,500 שנים, ודיווחים בעיתונות על אזרחים שחשדו כי נתקלו בה החלו לצוץ בשנות ה-30 של המאה הקודמת. רק לפני פחות משנה פורסם צילום של גל גדול "באורך של ארבעה במטרים שנוצר על ידי משהו שחור ומוצק", שמיד הציף בחזרה את הציפיות לחזות במפלצת. ב-1993, התגלה שתמונות שצולמו על-ידי רופא בשם רוברט וילסון ונחשבו כהוכחה לקיומה לאורך 60 שנה, הן למעשה תרמית.

זו לא פעם ראשונה שצילומי לוויין ברשת מעלים תיאוריות שונות אצל הגולשים. רק לפני חודש, בעיצומם של החיפושים אחר המטוס המלזי, התגייסו גולשים מרחבי העולם לחפש את המטוס במפות לוויין של TOMNOD, ובעבר הרחוק יותר שימשו המפות של גוגל ארת' כמקור ללא מעט גילויים מפתיעים - כולל סיפור (פיקטיבי) שהסתובב ברשת על אישה שנתקעה על אי בודד וה-SOS שכתבה על החוף נקלט במפת גוגל ארת' - והיא ניצלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully