וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מכשיר: סמסונג גלקסי נוט 3 ניאו

יותר גדול מסמארטפון, יותר קטן מטאבלט ומגיע עם עט אלקטרוני מגניב אבל לא הכי שימושי. חושבים לקנות מכשיר חדש? וואלה טק מתגייסת לעזור

צילום מסך

מנחים: גיא גורן, ויטה קיירס .
במאי: דובי קליין, עריכה: מאיה בן ניסן.

לפני קצת יותר משבועיים השיקה סמסונג בישראל 8 מכשירים חדשים. 4 טאבלטים ו-4 סמארטפונים וקצת קודם יצא הסמסונג גיר. חלקם בסמוך להשקתם בכולם וחלקם מגיעים אלינו קצת באיחור. שמועות גורסות כי באזור ספטמבר צפוייה ההכרזה של הגלקסי נוט 4 ועוד קודם ההכרזה על Tab S.

בשורה התחתונה מדובר בסופרמרקט. על המדפים של סמסונג אתם אמורים למצוא פתרון לכל סוג של מוצר שתחפשו, וכמו בסופרמרקט גם כאן יש מוצר יקר ויש מוצר זול, ויש את המוצר הזה באמצע (שהוא יותר קרוב ליקר במחיר שלו) שאותו אתם אמורים לקנות. למקום הזה נכנס הגלקסי נוט 3 ניאו (אשר יקרא מעכשיו רק ניאו), שהוא האח החורג של הנוט 3, שמכר עד כה יפה מאד בישראל.

למה חורג? כי מבחינת היכולות הנוט ניאו מציג במכוון ביצועים נחותים יותר מהנוט 3. המסך שלו מעט קטן יותר (כפי שראיתם בוידאו זה לאו דווקא כזה רע), המעבד מכיל 6 ליבות ולא 8 (שיקום הקונה שמגיע לחנות ומדפדף במכשיר ומרגיש בהבדל), כמות זיכרון קטנה יותר (2 ג'יגה במקום 3) וההבדל המשמעותי ביותר הוא במצלמה: 8 מגה פיקסל לעומת 13 מגה-פיקסל. בתמורה, המחיר אמור להיות נמוך יותר: המחיר של הניאו נע אצל המפעילות בין 2,799 ל-2,899 ש"ח.

בהדרגה הנוט 3 אמור להיעלם מהחנויות והניאו יחליף אותו. אם המפרט הטכני משמעותי עבורכם ואתם מאלו שהשימושים הנוספים של הנוט אותם נסקור מיד דווקא כן מושכים אותם, והגעתם לחנות שעוד מוכרת את הנוט 3, אל תהססו לקנות דווקא אותו. עניין אחרון של השוואה לפני שנצלול ליכולות של הניאו - הכבלים של המטען לא זהים ככה שאם יש לכם את הישן ואתם רוצים לרנות את הניאו לא תהנו משני מטענים בבית.

הגודל לא קובע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלקסי נוט 3 ניאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שנגיע למה שמבדיל את המכשיר הזה מאחרים (הנוט) יש כאן חתיכת סמארטפון ענקי. אני מתקשה לדמיין את עצמי מדבר ברחוב עם מכשיר כזה גדול צמד לי לאוזן. מה שכן, אני כן רואה לא מעט אנשים מבוגרים כאלו. זה לא רק שהם לא עושים עניין מסטיגמות חברתיות אלא שמסך גדול כמו של הניאו (5.5 אינץ') בהחלט יכול לסייע למי שהראייה שלו לא כמו פעם. ואלוהים יודע, שכולנו בדרך לשם.

מבוגרים הם כמובן לא קהל היחידי עבור מסך כזה, צפייה בוידאו ומשחקים במסך גדול כזה הם כיף גדול לכולם (רזולוציה של 1,280x720 פיקסל זה טוב אבל לא מדהים) וצריך לציין שלניאו יש רמקולים שאולי לא מביאים את הסאונד הכי חד בעולם אבל הווליום שלהם הוא מהחזקים שנתקלתי והמכשיר מגיע עם אוזניות. ובכלל, כל השוק הולך עכשיו אל הגדלים האלו. 5.5 אינץ' זה בדיוק הגודל של ה-LG G3 החדש ועוד מכשירים בדרך לשם.

המקומות שהגודל יפעל לרעת המכשיר הוא אם תנסו לסמס ביד אחת או לעשות פעולות במכשיר במהלך שיחת טלפון, או לצלם סלפי (המשקל פיזית יקשה עליכם להיות יציבים ולהחזיק הרבה זמן את היד באוויר) ובכלל בשילוב הנוט זה מכשיר שיחייב אתכם לשימוש בשתי הידיים.

מצלמות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בולט בתחום המצלמות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם הזכרנו את הקושי לצלם סלפי עם הניאו, המצלמות שלו יורידו אתכם מהרעיון הזה לגמרי. המצלמה האחורית 8 מגה פיקסל זה "בסדר" אבל בתמונות שצילמנו אזורים בהירים נוטו לחשיפת יתר (כולל בזמן צילום וידאו) והפלאש לא חזק במיוחד. זוכרים את תיאוריית הסופרמרקט? מי שרוצה מצלמה של 20 מגה פיקסל מוזמן לקנות את מכשיר הדגל היקר יותר של הגלקסי אס 5. הניאו כן מגיעה עם פיצ'רים חביבים שמוכרים מהאס 5 כמו מצלמה פנורמית, מצב צילום מהיר ללכידת תנועה, העשרת צבעים, ביוטי שוט ועוד.

כשזה מגיע לסלפי המצב כאמור הרבה פחות טוב, זה פשוט לא מכשיר שנועד עבור זה ומצלמה קדמית של 1.9 מגה פיקסל מרגישה כאילו היא שם רק כי חייבים.

נוט טו סלף

ויטה קיירס במצלמת גלקסי נוט 3 ניאו. גיא גורן,
ויטה קיירס יפה גם ב-13 מגה פיקסל. צולם על ידי גיא גורן בנוט 3 ניאו/גיא גורן

הדיל ברייקר של המכשיר הזה הוא הנוט: עט אלקטרוני אשר נשלף מהחלק התחתון של הניאו (אישית, אני מת על הסאונד הקטן שהוא עושה כשהוא יוצא מהמכשיר. בעולם טכנולוגי שבו כל קרב בין מכשירים מוכרע בנקודות אין לזלזל בהשקעה בפרטים קטנים כמו זה).

כל מי שניסה את העט (S-PEN) התלהב ממנו בהתחלה ודי מהר לא ידע מה לעשות ממנו ובפועל השתמש בו בתור עכבר. כלומר יש כאן אלמנט שהוא בינתיים יותר גימיק מכלי שימושי אמיתי.

קודם כל זה קטן יותר מעט רגיל ככה שלהחזיק אותו זה לא הכי טבעי עבור מי שאינו רגיל למכשירים דומים ביום יום - כמו נניח מעצבים שהם קהל יעד מתבקש לניאו.

הכפתור ההפעלה של העט מכיל מעט פונקציות יחסית ולא נוח לתפוס אותו עם האצבע. השליטה האווירית שלו (Air command) פעילה רק ממרחק קצר מאד שכבר עדיף לגעת במסך עצמו עם העט ולכל פעולה של ציור או כתיבה יש השהייה קטנה מרגע התנועה ועד שהקו שציירתם לדוגמה מופיע על המסך.

למרות הכל, התחושה היא שלאורך זמן, הכלי הזה יכול להיות שימושי. לא רק עבור מי שמרגיש נוח יותר להשתמש בכתב יד - שימוש שאפשר לעשות דרך אפליקציית ה-S Note שמשום מה מוחבאת מעט תחת תפריט אפליקציות ולא בולטת ישר על הדקסטופ של המכשיר - אלא באמצעות כמה פיצ'רים חביבים שהוא מכיל.

בתפריט של העט יש 5 אפשרויות:
1.Action Memo - להפוך את כתב היד שלכם ללינקבילי. הרבה פיצ'רים כמו אנשי קשר או הודעות יכולים להתממשק לדברים שקשקשתם עם הנוט. לדוגמא: קיבלתם טלפון מבחורה, רשמתם אותו כנוט כי לכתוב מספר טלפון עם הקשת מספרים יכול להיות חוויה מתסכלת וארוכה, תוכלו לסמן את כתב היד שלכם ולממשק אותו לפנקס הכתובות. ציירתם ציור? תוכלו להדביק ליוזר וכן הלאה. השימושיות פשוטה, על ידי סימון של קטע יתקבל זיהוי ויפתחו אפשרויות. זה חביב אבל לא הרבה מעבר לזה.

2. Pen Window - מאפשר מעין מסך מפוצל: מסמנים עם העט חלון על המסך שבתוכו פותחים בצורה מוקטנת אפליקציות. מאפשר פתיחה של יותר משתי אפליקציות במקביל ונחמד לניהול מוזיקה למשל בזמן עבודה או ממשוק בין אפליקציות, וכמעט מתבקש במסכים גדולים. אבל לא ברור למה צריך לעשות את הפעולה הזו דרך העט.

3. Screen Write - מייצר מהמסך צילומסך שאפשר לקשקש עליו. כלי סימפטי להוספת פרטים לתמונה לפני שמשגרים אותה לרשתות חברתיות, או ככלי עבודה לסימון נקודות על מסמך או תמונות.

4. Scarp booker - מעין כלי של "save for later" - אתם גולשים ברשת ורוצים לשמור משהו לאחר כך, או לרכז לדוגמא אזכורים שלך השם שלכם בכתבה? תוכלו לסמן עם העט את האזור שאותו תרצו לשמור והוא ישמר לכם בצורה שסימנתם, כולל הלינק ואפשרויות תיוג בשביל סדר והתמצאות מאוחרת או הערות שתרצו להוסיף על זה. התמודדות עם ריבוי של מידע וסידורו היא בעיה שרבים מאתנו מנסים להתמודד איתה, והכלי הזה הוא הפתעה נעימה, אבל אני מוריד לסמסונג פה נקודות על חוסר אחידות גראפית: את כל התפריט רשמתם באות גדולה בתחילת כל מילה ודווקא ב-Scarp booker יש אות קטנה במילה השנייה?

5. S Finder - הוא פשוט קיצור דרך לחיפוש בכל הפעולות שעשיתם עם ה-S PEN.

שורה תחתונה

מבחינת השימושים העקריים בסמארטפון היום, עם דגש על מצלמות, סביר להניח שתוכלו למצוא בשוק האנדרואיד מוצרים זולים יותר שיעשו את מה שאתם מבקשים.

מצד שני, אם אתם מחפשים מותג מוכר (כולל כיסוי הדמוי עור מאחורה) שיודע לתת ביצועים סטנדרטיים, ובנוסף שימוש בנוט הוא משהו ליכול לעזור לכם בחיים ייתכן מאד שהלגקסי נוט 3 ניאו הוא בדיוק בשבילכם. רק קחו בחשבון שלוקח זמן להתרגל ליתרונות שהוא יכול להציע.

רוצים לראות עוד ביקורות וסרטוני וידאו שלנו?
הנה ויטה שוב בתוכנית מגורשות
פה תמצאו סקירת וידאו של אפליקציית intrespot המגניבה
אל תחמיצו את קרב הרובוטים המנקים הדבילית שצילמנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully