וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי הפסיכולוגי שפייסבוק עשתה עלינו

מחקר של מעל חצי מליון משתמשים ברשת החברתית, מגלה שמשתמשים שנחשפו לפוסטים בעלי אופי חיובי או שלילי ינטו לפרסם פוסטים בעלי אותו האופי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכולים לבאס או לשמח לכם את היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

פייסבוק ביצעה ניסוי ב-700 אלף משתמשים ללא ידיעתם, על מנת לבדוק את ההשפעה של פוסטים על רגשותיהם. המחקר נעשה בשנת 2012 ומתפרסם רק עכשיו, ובמהלכו ביצעה פייסבוק שינויים בפיד הגולשים שנבחרו - חלקם נחשפו ליותר פוסטים שביטאו רגשות חיוביים, ואחרים לפוסטים בעלי אווירה שלילית.

ממצאי המחקר העלו שאכן, משתמשים הושפעו מסוג הפוסטים שנחשפו אליהם והגיבו בהתאם: אלה שבפיד שלהם הוצגו יותר פוסטים חיוביים פרסמו בעצמם תכנים חיוביים בממוצע ולהיפך. בינתיים, מחקר זה מעורר ביקורת לגבי השימוש שפייסבוק עושה במידע של הגולשים וכן המניפולציות שהפעילה על המידע שהם נחשפים אליו, אף שזו לא עברה על חוקי השימוש של עצמה.

הניסוי של פייסבוק עלינו - האם זה חוקי?

חדשות נוספות שמגיעות מפייסבוק הן שכעת יוכלו משתמשים בתחומי בריטניה לבחור מבין 70 אפשרויות להגדרת המגדר שלהם. לפי הדיווח של "האינדיפנדנט" הבריטי, כ-50 מתוכם כבר הוצגו עם הרחבת הבחירה בתחום המגדר בארה"ב בחודש פברואר. בנוסף, באפשרות הגולשים לסמן באיזה כינוי גוף הם מעדיפים שיפנו אליהם – זכר, נקבה ו"נייטראלי". מטרתה המוצהרת של הרשת החברתית, לפי הדיווח, היא לשקף את הגיוון הקיים במדינה.

אפקט סנודן

מייקל רוג'רס, ראש הסוכנות לביטחון לאומי החדש של ארה"ב. ינואר 2014. רויטרס
צעד בכיוון הנכון? מייקל רוג'רס, ראש סוכנות ה-NSA/רויטרס

בדו"ח שקיפות ראשון על פעילותו, שמגיע לאחר סערת הביקורת על תוכנית המעקב שהפעיל, מציג ה-NSA סטטיסטיקות לגבי המעקב שביצע אחרי אזרחים בשנת 2013.
לפי פרסומי הארגון, הוא הגיש 1,767 צווי מעקב שהשפיעו על 1,144 "מטרות" במסגרת חוק המעקב אחר מודיעין זר (FISA), המתיר לרשויות לבצע מעקב באמצעים אלקטרוניים גם אחרי מי שנתפשים כ"סוכני מודיעין זר", בהם אזרחים אמריקאים.

הטבלה שהציג כוללת סעיפים ותוכניות נוספים במסגרתם הוגשו צווים שהשפיעו על מטרות נוספות. ה-NSA פרסם בנפרד מידע אודות מעקבים שניהל אחרי גורמים עסקיים (Business records), שם נקב במספר של 178 בקשות שהוגשו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

נקסוס לא מת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקסוס חי וקיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמעט 3 שעות ערך אירוע ההכרזה של גוגל בועידת המפתחים Google I/O ולמרות שמועות מוקדמות, לא דיברו על נקסוס. כעת מתברר שהשמועות על מותו היו מוקדמות.

בתעשיית הטכנולוגיה העריכו כבר זמן מה שמכשירי הנקסוס של גוגל, שנושאים עמם באופן מסורתי גרסאות חדשות של מערכת האנדרואיד, צפויים להיות מבוטלים. תרמה להערכות ולשמועות העבודה של גוגל על פרויקט בשם Android Silver, שלפי הדיווח ב-ReadWrite יראה אור בשנה הבא, ובמסגרתו יצרניות הסלולר בונות מכשירים לפי הדרישות והמפרט שקובעת גוגל.

אלא שלפי בכיר בתוכנית הנקסוס שהתראיין לאתר, נקסוס לא הולך להיעלם בקרוב. גוגל לא רק הכחישה את השמועות, אלא אף הודיעה שמכשיר חדש בסדרת נקסוס יושק בהמשך השנה לצד שחרור גרסת ה-Android L שעליה הכריזה גוגל בכנס המפתחים שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully