וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיקסטארטר שברה שיא

מעל מאה אלף איש תמכו בפרויקט אחד המעודד קריאה בקרב ילדים. הכי הרבה אי פעם עבור אתר מימון המון, במה שמסמן את כניסתם הסופית למיינסטרים

היסטוריה בקיקסטארטר. פרויקט Reading Rainbow שבר את שיא התורמים של קיקסטארטר עם מעל מאה אלף תומכים. הפרויקט מסתיים היום בערב, והוא צבר מעל 5 מיליון דולר. מתוכם מיליון דולר הבטיח לתרום הקומיקאי סת' מקפלרן, יוצר "איש משפחה" והסרט "טד".

הרעיון היה להשיג מיליון דולר - יעד שהושג תוך 11 שעות כשהפרויקט תפס פופולריות עצומה כבר מההתחלה - עבור יצירה מחדש בפורמט של אתר אינטרנט, אפליקציות ותוכניות לבתי ספר של Reading Rainbow, תוכנית טלוויזיה שרצה בערוץ הציבורי האמריקאי בין השנים 1983-2006 ומטרתה לעודד וללמד קריאה בקרב ילדים. האפליקציה עצמה כבר זמינה באפ-סטור עוד לפני עליית הפרויקט.

יש כאן סיפור הצלחה שמזכיר את הסיפור של ורוניקה מארס בקיקסטארטר: גם אז כזכור זו הייתה סדרה עם ערך נוסטלגי שחזרה בפורמט מתאים יותר לשנות האלפיים - במקרה שלה בצורה של סרט, במקרה של Reading Rainbow מדובר באפליקציות ואתר אינטרנט.

גט יור אס טו מארס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דווקא היה במאדים כשהוא היה צעיר. לבאר ברטון./מערכת וואלה!, צילום מסך

ורוניקה מארס היה אבן פינה בתהליך הגדילה של קיקסטארטר, אבל הוא עדיין היה מעין התאגדות של מעריצים וסקרנים שגילו לראשונה את הכוח של ההתאגדות ברשת למען מטרה מגניבה. ההצלחה הנוכחית כבר ממקמת את קיקסטארטר בלב המיינסטרים.

בשונה מסרט שמטרתו לבדר, המטרות המוצהרות של Reading Rainbow אציליות יותר: אחד מכל 4 ילדים בכיתה ד' לא יודע לקרוא, בוא ננסה לשפר את זה. בנוסף, רוב התומכים של הפרויקט לא יהנו באופן ישיר מהצלחתו.

כמו שכתבתי בעבר, יש אתגרים שהם ברמת המדינה שלא בטוח שגולשים באתר מימון צריכים לנסות לפתור (ובורות בקריאה בקרב ילדים נראית בהחלט כמו בעיה כזו) אבל לאמריקאים לא אכפת לנסות. ו-Reading Rainbow הוא קודם כל פרויקט אמריקאי. הסדרה לא שודרה בישראל והדמות שעומדת בחזית הפרויקט, לבאר ברטון, אמנם מוכרת בישראל ובעולם מתפקידו ב"מסע בין כוכבים - הדור הבא" אבל שם לא ראו לו את העיניים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

קיקסטארטר הדור הבא

יהיה מעניין לראות מה תהיה השפעת השיא על המגמות בשאר אתרי המימון בעולם. עכשיו כשקיקסטארטר במיינסטרים, אלטרנטיבות יצוצו.

למעשה המגמה כבר החלה לקבל ביטוי בכסף אמיתי, כש-Patreon, האתר שמאפשר לתמוך כספית ביוצרים גייס לפני שבועיים 15 מיליון דולר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקדשת תודה של חגי גילר על תמיכה בו ב-Patreon/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוכרים שהמלצתי לכם על העמוד של לי להב שם? היא כבר על 450 דולר לסרטון. חפשו גם את העמוד של יוצר הקומיקס חגי גילר, כדאי לכם - הוא מצייר הקדשות אישיות מעולות לתומכים. תוכלו לראות אותן בפייסבוק שלו.

האנרגיות של מייסד Patreon, ג'ק קונט, בסרטון ההכרזה על הגיוס עושה חשק שהם יצליחו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully