וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך הציני של אמזון

תוסיף עלות משלוח של סנט כדי לעקוף חוק האוסר עליה לשלוח ספרים בחינם, ותחנת טלוויזיה סינית מכנה את האייפון "סכנת אבטחה לאומית". חדשות הטק

חוק האנטי אמזון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמרו על החוק והמשיכו לדפוק את המתחרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוק הספרים החדש בצרפת, המכונה "אנטי-אמזון" האוסר על ענקית הקמעונאות וחנויות ספרים מקוונות אחרות להציע משלוחים בחינם, נכנס לתוקף. אמזון הגיבה לכך בעקיפת החוק על-ידי קביעת מחיר סמלי במיוחד למשלוחים: סנט יורו בודד. מטרתו המוצהרת של החוק היא הגנה על חנויות הספרים המקומיות מפני "תחרות בלתי הוגנת".

חוק הספרים הישראלי שנכנס לתוקף בתחילת השנה ומבוסס אף הוא על רגולציה צרפתית, מעגן מחיר קבוע לספרים חדשים (כלומר, מונע את מכירתם במסגרת מבצעי הרשתות) ותמלוגים לסופרים, אך אינו מתייחס לנושא המשלוחים. באתר של "צומת ספרים" לדוגמא המשלוח הינו חינם בקנייה של מעל 100 שקלים, ובאתר "סטימצקי" תמצאו מבצעים שונים גם על ספרים המוגנים בחוק הסופרים.

אפל VS סין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבל, אחרי זה הם מוציאים את העצבים על העובדים במפעל שלהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני מקרים שונים של חברות סיניות נגד אפל: בתחנת הטלוויזיה הסינית CCTV כונה האייפון "סכנת אבטחה לאומית". הסיבה לכך היא פיצ'ר ה-Frequent Locations במערכת ה-iOS 7 שמאפשר צפייה במקומות האחרונים שבעל המכשיר ביקר בהם. לפי הערוץ, זה מידע עלול לדלוף ולאפשר ל"אלה שמקבלים גישה למידע לצבור ידע על המצב הכלכלי של סין או 'אפילו סודות מדינה'". בהודעה שפרסמה אפל בעקבות הדיווח הסיני, הכחישה את הטענות והצהירה כי "אפל לא עוקבת אחרי מיקומי המשתמשים – אפל לא עשתה זאת עד כה ואין לה כוונה לעשות זאת לעולם", וכן טענה שלה עצמה אין גישה למידע הגיאוגרפי השמור במכשיר.

בנוסף, רגע לפני שהיא הופכת לחברה-בת של אפל באופן רשמי, הגישה יצרנית האוזניות Beats תביעות נגד כמה זייפנים סיניים על הפרת סימן מסחרי, שיכולה להגיע למיליארדי דולרים, לפי הדיווח ב-Apple Insider. ההערכה היא שגם אם בית המשפט יקבע פיצויים לטובת Beats הסיכוי שהם יקבלו תשלום כלשהו נמוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סאות'פארק מגיעים להולו

קני מקורמיק, סאותפארק. אתר רשמי, אתר רשמי
ספויילר: הוא מת בסוף/אתר רשמי, אתר רשמי

הולו חתמה על עסקה של מיליוני דולרים עבור הזכויות על העלאת פרקי סאות'פארק לצפייה ישירה מיד אחרי השידור בערוץ קומדי סנטרל, וכן העלאת הקטלוג של פרקי הסדרה הישנים, הכולל כ-240 פרקים. שוויה של עסקה זו, לפי ה"ניו יורק טיימס", הוא מעל 80 מיליון דולר. זוהי עוד חתיכה בפאזל של שירותי אינטרנט כמו של נטפליקס, או המהלכים האחרונים של יאהו הבאים להחליף את חברות הכבלים והלווין המסורתיות.

יאהו אגב, השלימה בסוף השבוע את רכישתו של הסטארטאפ הישראלי RayV אשר מספקת פתרונות טכנולוגיים להזרמת וידאו לבסיס משתמשים רחב. סכום הרכישה לא פורסם, אולם הוא מוערך בסביבות ה-20 מיליון דולרים. החברה תיסגר, אולם שניים מהפאונדרים שלה: עופר שם-טוב ועומר לוצאטי יצטרפו ליאהו בארצות הברית.

אלון מאסק שם את הכסף

אלון מאסק מגיב בטוויטר לפוסט הקורא לו לתרום. פייסבוק, צילום מסך
התגובה בטוויטר של אלון מאסק/צילום מסך, פייסבוק

אם הגעתם עד כאן אולי זה אומר שיש לכם זמן פנוי לקרוא קצת דברים היום. לכן נמליץ שוב בחום לקרוא את הסיפור המעולה על מתיו אינמן והנסיון שלו להקים את מוזיאון טסלה. אזהרת ספויילר בפסקה הבאה.

מי שמכיר כבר את הסיפור ישמח לשמוע שהיזם והמשקיע אלון מאסק תורם מיליון דולר (ותחנת עגינה למכונית החשמלית של טסלה) למוזיאון על שמו של הממציא. כאמור, תרומה זו הגיעה בעקבות פנייתו הפומבית של יוצר הקומיקס מת'יו אינמן, המכונה The Oatmeal, דרך טוויטר, בבקשה לעזרה בהקמת המוזיאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully