וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק הישראלי שמכה בחמאס

טור המשחקים מצטרף למאמץ המלחמתי עם גרסת המנהרות משלו ועם הנסיון של גוגל להשתלט על העולם דרך האפ-סטור. תורידו תורידו

לפני כשנה חשפה גוגל לראשונה את Ingress, אחד הפרוייקטים הכי משונים שהחברה הענקית הזו אי פעם הוציאה. הרעיון ב-Ingress הוא להשתמש ב-GPS שבמכשירים הסלולריים שלכם כדי להפוך את העולם שסביבכם לזירת משחק: אתם מסתובבים במקומות שונים בעולם וכובשים נקודות עניין בשביל הקבוצה בה אתם חברים. ככל שתכבשו יותר נקודות כך תקבלו יותר נקודות ותאפשרו לקבוצה שלכם להיות בעלת טריטוריות גדולות יותר. בשביל לכבוש את הנקודות האלה יש צורך ממש לצאת מהבית ולהגיע פיזית למיקום שלהם - ככה שהמטרה היא לשחק במשחק הזה כשאתם בדרכים ולא כשאתם שעונים על הספה בבית.


למרות הקונספט המשונה Ingress הפך ללהיט לא קטן. יש לא מעט סיפורים על אנשים ממקומות שונים בעולם שהתאגדו יחד כדי לכבוש באותו זמן נקודות ספציפיות על פני שטחים עצומים, כולל כיבוש מדינות שלמות ואף יותר מזה. ובעוד החברים בעלי האנדרואיד כבר הספיקו להתמכר ולהגמל מהמשחק הזה (בכל זאת, הוא יצא רשמית בדצמבר 2013), בעלי האייפון יכולים להתחיל את השגעון הזה רק עכשיו.

לפני כשבוע Ingress סוף סוף יצא בגירסת אייפון הזמינה להורדה בחינם. מוטב מאוחר מאשר אף פעם, לא? רק עשו לעצמכם טובה, אם אתם יוצאים לכבוש שטחים שימו לב שאתם יודעים איפה המרחב המוגן הקרוב.

להורדה לאנדרואיד
להורדה מהאפ-סטור

התרחבנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחקי הקלפים ממשיכים להיות טרנד חזק ב-2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

משחק הקלפים הווירטואלי Hearthstone של בליזארד הוא סוג של תופעה. מסתבר שכאשר מפתחי המשחקים שאחראיים על World of Warcraft ודיאבלו רוצים הם יכולים לקחת גם את הקונספט האפרורי והמשעמם ביותר ולהפוך אותו למשחק מרגש, ממכר ומאוד מאוד מצליח.

בשבוע שעבר יצאה חבילת ההרחבה הראשונה של Hearthstone, שהפכה את המשחק לעוד יותר נרחב ומעניין בזכות קלפים חדשים וקרבות חדשים מול בוסים ממוחשבים ועוצמתיים יותר מיריבי ה-AI שהיו במשחק עד עתה.
אם עדיין לא נשבתם בקסם של המשחק הזה - עכשיו זה זמן מצויין להתחיל מבלי להרגיש נחותים בפני השחקנים האחרים בשימוש בקלפים החדשים.

הגירסה הבסיסית של Hearthstone זמינה לאייפד בחינם. ההרחבה, שניתנת לרכישה דרך האפליקציה, ממש לא חינמית: היא עולה לא פחות מ-69.90 שקלים. די הרבה כסף, אבל מה זה למכורים שמחפשים את המנה הבאה שלהם.

להורדה מהאפ-סטור
כבר באפריל ארז התלהב מהמשחק הזה
ובשבוע שעבר הוא כתב על משחק קלפים של Assassin's Creed

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שלוש מרגלות יצאו לדרך בים בם בם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשחק הזה עשוי ברובו על ידי נשים שזו כנראה הסיבה שהן לובשות בגדי לייטקס צמודים של מרגלות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

Revolution 60 הוא משחק שאפתני. מאוד שאפתני. הוא מספר על שלוש מרגלות שיוצאות להרפתקאות מדע-בדיוני, נלחמות בכל מיני חיילים ורובוטים ומנסות להציל את העולם ואת עצמן. את הסיפור הזה המשחק מעביר בשלל דרכים: ברוב הזמן המשחק הזה מרגיש כמו סרט אינטראקטיבי, שבזכות גרפיקה נאה (אך לא אחידה ברמתה) ודיבוב מלא נראה לא רע בכלל, ודורש מכם מדי פעם לקחת החלטות שישנו את המשך העלילה, בדומה למשחקים כמו Heavy Rain.

אבל יש עוד דברים: מדי פעם המשחק הזה יעבור למצב לחימה ולפתע יהפוך למשחק פעולה טקטי, בו אתם צריכים למקם את הדמות שלכם בתזמון מדוייק כדי לפגוע בחיילי אויב ולחמוק מהתקפות נגד. יש גם פעמים שהוא יהפוך לסוג של משחק קצב וידרוש מכם ללחוץ ולהזיז את האצבע במקומות מסויימים על מסך כדי לעבור משימות. בסך הכל החוויה מעניינת מאוד, והסיפור של שלוש המרגלות מעניין מספיק כדי להמשיך איתו הלאה. העובדה שרוב צוות הפיתוח של המשחק הזה הוא נשים שהיו מעוניינות ליצור חוויה מעצימה המלאה בדמויות נשיות חזקות גם היא הופכת אותו למאוד מסקרן.

Revolution 60 זמין לאייפון ולאייפד. הורדת המשחק עצמה חינמית, אך כעבור 20 דקות בערך תצטרכו להחליט אם אתם מעוניינים לשדרג לגירסה המלאה כדי להמשיך לשחק. אם תבחרו לעשות זאת תצטרכו לשלם 20 שקלים.

להורדת המשחק מהאפ-סטור

בציר ישראלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנוע המשחק המתבקש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשתותחים רועמים - גם המשחקים רועמים. בעקבות מבצע "צוק איתן", מפתחי משחקים ישראליים מוציאים גרסאות משלהם למלחמת עזה הנוכחית. למרבה השמחה, בגרסאות האלה אין באמת הרוגים ודם והרס, אלא מקסימום סאונד אפקטס של פיצוצים.

Whack the Hamas של הסטודיו HitsNup הוא גירסה עזתית של Whack a Mole המיתולוגי: ברגע שאתם רואים מחבלי חמאס (מצויירים די חמודים על ידי מתן ליברמן יש לומר) מציצים מאחד החורים באדמה, הכו בהם בעזרת האצבע שלכם ותנו לו בראש. אולי חוץ מדיגר זה פחות או יותר מנוע המשחק הכי מתבקש למשחק שבו יש איום שצץ מהאדמה.

Bomb Gaza של PlayFTW הוא משחק קצת יותר מורכב, שדורש מכם לעזור לטייסנו האמיצים להפציץ מאורות מחבלים בעזה מבלי לפגוע בחפים מפשע. המשחק מנסה להעביר מסר כמה קשה לפגוע במחבלים סביב אוכלוסיה אזרחית ומצד שני מייצר תחושה קצת לא נעימה כשיורים ממטוס על אמא שמחזיקה תינוק.

שני המשחקים לא מושקעים במיוחד, אבל אפשר לסלוח למפתחים שבשל הנסיבות היו צריכים לעבוד מאוד מהר. מה גם שההשקעה המועטה יחסית לא עושה אותם לא מוצלחים, ככה שאם עדיין לא מצאתם משחק מועדף למקלט - קחו אותם אתכם בפעם הבאה שיש "צבע אדום". שניהם זמינים לאנדרואיד בחינם.

* אם גם אתם ישראלים ופיתחתם משחק שנראה לכם ששווה שנכתוב עליו כאן, כתבו לנו ל-wallaweb@walla.net.il

האנגלים נלחמים בפיראטיות עם חינוך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
The Pirate Bay, הספינה שטה למובייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

תעשיית משחקי המחשב היא אחת התעשיות שסובלות הכי הרבה מפיראטיות. מנהלי חברות רבות כבר סיפרו בעבר על כמה זה לא נעים לראות את המשחק שלהם סובל מנתוני מכירות נמוכים אך נתוני הורדות-לא-חוקיות גבוהים, וכמה קשה להעמיד מוצר רווחי בתנאים האלה.

השבוע הכריזה ממשלת בריטניה על תוכנית חדשה להלחם בפיראטיות. מה השתנה בתוכנית הזו מכל התוכניות? שהפעם המטרה היא אינה לאיים על פיראטיים בקנסות ועונשי מאסר, אלא פשוט לנסות לחנך אותם. כן כן, לחנך. על פי התוכנית, גולשים שיתפסו כשהם מורידים ומפיצים תכנים שמפרים זכויות יוצרים יקבלו לביתם מכתב שמסביר להם שהפעולה שביצעו אינה חוקית, עם הסבר מפורט למה פיראטיות זה רע. כל גולש יוכל לקבל עד ארבעה מכתבים כאלה - אך אם הוא יבחר להתעלם מהם לא ינקטו נגדו אף פעולות נוספות.

לשם ההשוואה, בעבר כבר שמענו על תוכניות דומות שמטרתן היתה לנתק את הגולש מהרשת אחרי שלוש התראות כאלה, או על משרדי עורכי דין ששלחו לגולשים איומי תביעה על סך עשרות אלפי דולרים רק כדי להגיע לפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט על סך מאות דולרים "בלבד" - פשרה שאולי לא הכאיבה יותר מדי בכיס אבל כן הכניסה גולשים רבים ללחץ כשהם היו צריכים להחליט האם הם רוצים להוריד את האלבום החדש של ביונסה דרך טורנטים או לא.

הרעיון הזה, להלחם בפיראטיות עם חינוך הוא ללא ספק מעניין. האם יש לו סיכוי לעשות שינוי? מנסיון העבר, כנראה שלא. תעשיות הבידור ניסו לפנות להגיון של הגולשים פעמים רבות בעבר וזה אף פעם לא באמת עבד. רק כשהם הציגו לאותם גולשים אלטרנטיבות זולות ונוחות לפיראטיות, כמו אייטיונז או נטפליקס הם פתאום שמו לב שלא כולם פיראטיים ויש לא מעט חבר'ה שמוכנים לשלם כסף אמיתי לגמרי על תכנים דיגיטליים ברשת.

מה עוד קרה השבוע? ובכן, אתר הטורנטים The Pirate Bay הוציא גרסה של האתר המותאמת לחיפושי הורדות למובייל. צפו למכתב מהבריטים ושמרו על החוק.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully