וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת טלוויזיה: HU9000 Curved

20.8.2014 / 10:23

עם מסך 65 אינץ' קעור, באיכות 4k ובמחיר שלא שווה לכל כיס, סמסונג מציגה חתיכת מפלצת. בדקנו אותה לעומק

מגיש ובמאי: גיא גורן, צילום: דייב שחר, עריכה: מאיה בן ניסן

נכנסים לעומק

הנה 3 השאלות הראשונות ששאל כל מי שראה את הטלוויזיה של סמסונג דגם U9000 Curved UHD TV (סדרה 9) בשבועות האחרונים. אני יודע, כי שמעתי אותן אולי מאה פעם:
1. מה הגודל שלה?
2. למה זה קעור?
3. כמה זה עולה?

לאלו בדרך כלל קודמת מילת התרשמות בסגנון "ואוו". ואז הם צופים בהדגמה של איכות 4K (רזולוציה הגבוהה פי ארבעה מ-Full HD) ואז יש עוד רגע של "וואו". רובם מוסיפים בדיחה יבשה של משרדים, לדוגמא: "נו, נתת להם כבר את הכתובת שלי לקחת הביתה? מסכנים הילדים, אנחנו מאשקלון". והולכים לדרכם.

מבחוץ פנימה

ההקדמה הזו באה להסביר שזו קודם כל טלוויזיה שעושה רושם, ויכולה לפנות לקהל שמחפש ויכול להרשות לעצמו להרשים. התשובות הן:

1. 65 אינץ'. (הטלוויזיות מגיעות כרגע בשני גדלים: 55 אינץ' ו- 65 אינץ' ועד סוף השנה יצפוי להצטרף דגם 48 אינץ').
2. היא קעורה כי זה אמור לפתוח יותר זוויות לצפייה באיכות גבוה לצופים מהצד (בהחלט רואים טוב מהצד), לבטל את התחושה שיש למסך מסגרת (שחורה וקטנה) וכך לתת תחושה יותר קולנועית וחוויה פנורמית. כל אלו נכונים במידה, והקעורות בכל מקרה מוסיפה לטלוויזיה הזו ערך של משהו שבולט על המדף.
3. 36 אלף שקל.

הטלוויזיה עצמה דקה: רוחב 1.45 ס"מ. יש 4 נקודות בחלק האחורי המיועדות לתלייה על הקיר, אם כי לא בטוח שהקיר שלכם יאהב את הרעיון במשקל שלה, וממילא בגודל שלה היא רק צריכה הגבהה קלה כדי לסגור לכם את שדה הראייה. לחלק התחתון מחובר סטנד כסוף בדיוק למטרה הזו. 8 רמקולים ממוקמים בחלק האחורי. מצלמת רשת בחלק העליון מתקפלת פנימה במידת הצורך ולא שוברת את הרצף העיצובי. הערכה כוללת משקפי תלת ממד שהם תוספת נחמדה.

ציוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיבור לקיר מתאים לקיר ישר ולא חייבים קיר עגול בשביל טלוויזיה קעורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין לה כפתורים למעט כפתור פונקציונלי קטן הכולל אפשרות כיבוי והדלקה, שליטה בסאונד והעברת ערוצים. הכפתור ממוקם בחלק האחורי התחתון וכמעט בלתי אפשרי להגיע אליו. זה נותן למסך מראה רציף ואיכותי מלפנים, אולם הוא מייצר תלות בשלט ובמצב הסוללה שלו. הפתרון הוא סטטוס סוללה בשלט שיודע להתריע על גבי מסך הטלוויזיה לפני שהן אוזלות. השלט הוא בכל מקרה כלי חשוב לתפעול הטלוויזיה הזו שלא ניתן לוותר עליו ככה שהיעדר הכפתורים הוא מחיר ששווה לשלם.

גם בסמסונג מבינים שלנסות להגיע לשקעים או כפתורים מאחורי טלוויזיה בגודל כזה יכול להיות מאד לא נוח, ולכן אל ה- U9000 מצורפת קופסת הרחבה מוצלחת ונוחה לשימוש הכוללת שקעים ל-3 USB, IR out (יציאת אינפרה אדום), AV IN, 4 HDMI, יציאת סאונד דיגיטלי, כבל רשת ואנטנה. פחות או יותר כל מה שתרצו לחבר תוכלו ובקלות.

שני האחרונים, כבל רשת ואנטנה, חשובים גם לשימוש הבסיסי בטלוויזיה: צריך לקחת בחשבון שמהירות רשת גבוהה באופן יחסי היא חובה עבור בית שמתכוון לקנות את הטלוויזיה הזו. ניתן כמובן לחבר אותה גם באמצעות WiFi וכבל רשת יכול למנוע סנכרון עם מכשירים נוספים ובכל זאת חיבור קווי התגלה כיעיל ביותר.

באשר לאנטנה, לטלוויזיה יש עידן פלוס מובנה, אבל היא לא קולטת כלום ללא אנטנה. ככה שיש צורך לחבר אחת כזו כדי לקלוט ערוצים שזה קצת מתסכל. לחבר למוצר קצה כמו זה אנטנה הרגיש מיושן ולא אלגנטי.

מה רואים?

סמסונג UHD 9000. דייב שחר
מלחמת הכוכבים ברקע מאחורי גיא גורן וזה באמת נראה כל כך טוב שזה נראה כאילו הכל באנימציה/דייב שחר

נתחיל במה לא רואים: לא רואים 4K. פשוט כי אין כמעט חומרים כאלו בנמצא. בתוך הטלוויזיה יש הדגמה לכמה סרטוני UHD והם באמת נראים לא פחות ממדהים. אבל אין הרבה מזה בסביבה: ביוטיוב יש כמה סרטונים בודדים, והערוץ הכי נצפה בישראל לא משדר אפילו ב-HD. בגלל גודל המסך, תכנים באיכות נמוכה נראים הרבה פחות טוב ממה שאתם רגילים לצפות בהם ביום יום (נניח קליפים ישנים ביוטיוב) וזה אומר הרבה מאד תכנים.

אם אתם מתכננים רק לצפות בשידורי טלוויזיית הברודקאסט בישראל אל תקנו את הטלוויזיה. מהבחינה הזו ה-U9000 אופטימלית לצרכני טלוויזיה יותר מתקדמים: אלו שמורידים תוכן ברשת באיכות גבוהה, early adopters שמבינים לאן נושבת האבולוציה של הרזולוציה (כל החברות הגדולות משווקות היום מסכי 4K וכמות התוכן צפויה לגדול) או עבור מי שתכוון לחבר מכשירים תומכים. אנחנו חיבנרו קונסולת פלייסטיישן 4, קצב ריענון המסך מצוין ומדובר בחוויה שאם אתם משחקים על בסיס קבוע כמעט מצדיקה לבדה את הקנייה.

נזכיר שיותר ויותר מכשירי מובייל ומצלמות יודעים כבר היום לצלם ב-4k. בדקנו על הטלוויזיה חומרי וידאו שצולמו בסוני אקספריה Z2, במצלמת GH4 של פנסוניק, בתכני 4K שהורדנו וניגנו מדיסק און קי, ובסמסונג גלקסי S5 וכולם נראו ונשמעו מצוין. (להוציא את האקספריה שעבורו לא הייתה תמיכת סאונד). האפשרות לראות בחדות ועומק כאלו תכנים שצילמתם - בין אם אישיים מהסמארטפון או מסחריים ממצלמות מקצועיות - על מסך טלוויזיה גדול היא בונוס. למען הסר ספק, תכנים באיכות FULL HD וכאלו יש יותר בנמצא, כולל בשירות ה-SmartVOD המובנה של סמסונג, נראים מעולה.

שלט וממשק

שלט טלוויזיה קעורה של סמסונג. דייב שחר
מרכז השליטה של 65 אינץ' בכף ידכם. שלט קטן וסימפטי/דייב שחר

השלט קטן וסימפטי. הפיצ'ר הבולט שלו הוא אפשרות הריחוף, הדומה לשלט Wii. היא מתאפשרת רק בהנחה של האצבע על המשטח במרכז המשמש גם לגלילה בזמן גלישה בדפדפן. זה מגניב ומשפר משמעותית את ההקלדה במקלדת הווירטואלית. עם זאת, בדומה להרבה חברות אחרות, גם כאן, יש שימוש במנוע javascript מותאם עליו רצות האפליקציות שהותאמו לטלוויזיה ורובן לא תומכות במצב הריחוף.

פיצ'רים נוספים הם מצב כדורגל שלא בדקתי כי כבר נגמר המונדיאל, כפתורי תפעול צפייה, מדריכים וקיצורים נוספים והוא משמש מיקרופון להפעלה הקולית (עד שהבנו את זה צעקנו על הטלוויזיה כמו טמבלים). ההפעלה הקולית עובדת באופן חלקי למבטא הישראלי ואינה תומכת עברית. כפתור ה-SMART HUB היעיל המשמש מעין כפתור בית שמעלה את תפריט האפליקציות.

בכל הקשור לביצועים של הממשק, אם זו הפעם הראשונה שלכם עם טלוויזיה חכמה כדאי להתאים ציפיות. הן נמצאות לפחות דור אחורה לעומת סמארטפונים. אין מחסור באפליקציות טובות אך לא כל האפליקציות אחידות ברמתן ואפילו למצוא אותן לא תמיד פשוט. זו מחלה של כל הטלוויזיות החכמות, כיוון שאין תקן או שפה משותפת המגדירה את אופן הניווט וכל חברה מייצרת ממשק משלה.

בלטה לטובה אפליקציית סקייפ, שמשתמשת בטכנולוגיית זיהוי פנים של המצלמה ויודעת לעקוב אחר המשתמש כמו גם לעבוד ברקע של צפייה בטלוויזיה ולתת התראות. למרות שהממשק התעקש להודיע בכל הדלקה אם המצלמה לא הייתה במצב זמין גם כשלא ביקשנו להשתמש בה, והאפשרות להשתמש במחוות כדי לנווט בתפריטים היא, בכנות, חצי אפויה.

זמן ההמתנה השתפר. בדגמי 2013 תהליך הכניסה לממשק ה-Smart היה ארוך ומייגע - לאחר כיבוי הטלוויזיה והדלקתה היה עוד צורך לחכות זמן מה אם רוצים להיכנס לממשק. ב- U9000 הממשק עולה כבר בהדלקת הטלוויזיה וחוסך זמן משמעותי וזאת כנראה בזכות מעבד פנימי חזק יותר ושיפורים שהוכנסו לממשק. עדכון גרסאות אפשרי דרך התראות על המסך והוא קל וידידותי לביצוע.

תוכן

ביקורת טלוויזיה סמסונג. דייב שחר
שליטה באמצעות מחוות זה רעיון יפה שלא באמת עובד עדיין/דייב שחר

נוסף לאפליקציות תוכן זמינות,שירות ה-SmartVOD אשר מגיע עם הטלוויזיה של סמסונג (זמין גם בטאבלטים וסמארטפונים של החברה) הוא אולי חלק קטן מטלוויזיה שעולה 36,000 שקל אבל הוא משמעותי בלייצר פער מול המתחרות.

אם טענתי שזו טלוויזיה שמיועדת לצרכן שיודע לנהל את איכות התכנים שלו הרי שה-SmartVOD יכול לאפשר להשלים את חבילת הצפייה לשאר בני הבית. לילדים למשל, אין בעיה עם תכנים ברזולוציה נמוכה כמו למשל קלטות הילדים שמציע השירות, והסרטים החדשים הם באיכות גבוהה.

כמות התוכן גדולה, התפריטים נוחים לשימוש, אך ה-GUI עוד יכול להשתפר. מנוי חודשי עולה 29.99 שקל לכל התכנים (התנתקות באמצעות השלט בכל עת וללא עלות) והוא יכול לייצר אלטרנטיבה לתשלום מנוי גבוה יותר לכבלים או ללוויין. לאחרונה הכריזה סמסונג כי הגיעה לרבע מיליון לקוחות SmartVOD בישראל.

לצד התכנים החינמיים מוצעים סרטים ותכנים חדשים בתשלום. לצורך הבדיקה, סמסונג פרגנו לנו מנוי עם 5 רכישות. נסיבות החופש הגדול והמלחמה הפגישו על הכורסא במשרד ילדים שנהנו מהמנוי וממגוון תכנים ללא שום טענות.

לסיכום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השימוש בנופי טבע להדגמת 4K מרשים אבל לא ברור לאיזה קהל יעד הוא מכוון/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה היא לא אם אתם רוצים טלוויזיית 65 אינץ' בסלון שיודעת לשדר 4K. בהנחה שיש לכם מקום אתם רוצים. אלא אם אתם יודעים לאן אתם נכנסים. מדובר בחישוב עלות מול תועלת, כי זו טלוויזיה לצופים מתקדמים.

אם יש לכם את הכסף, אם יש לכם אינטרנט מהיר, אם אתם בעניין של שופוני, אם יש לכם קונסולת משחקים (מומלץ) ואם איכות צפייה חשובה לכם ואתם מורידים או מצלמים תכנים בהתאם, כנראה שתיהנו ממנה מאוד.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully