וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הכריזה על אייפון 6 ואייפון 6 Plus

TECH

9.9.2014 / 19:45

אפל הציגה את שתי הגרסאות החדשות של מכשיר הדגל שלה, כמו גם את הארנק הדיגיטלי והשעון החכם עם ממשק תצוגה באמצעות חוגה, וחתמה עם הופעה של U2 על הבמה

אחרי חודשים של שמועות, הדלפות והערכות - מגיע אירוע ההכרזה של אפל. הרבה באזז הצטבר לקראת הערב, חלקו נוצר על ידי הזמנת הטיזינג של אפל לאירוע שאמרה: "הלוואי שיכולנו לספר יותר" והבחירה של החברה לקיים את האירוע במרכז פלינט בקופרטינו, המקום שבו חשף ג'ובס את מחשב המקינטוש המקורי לפני שלושים שנה ואת מחשבי ה-iMac החדשים בשנת 1998.

האירוע מתקיים על רקע הטענות שאפל כבר אינה מובילה את השוק, לפחות בכל הנוגע לחדשנות, גם בשל כניסתה המאוחרת של אפל לשוק הטכנולוגיה הלבישה - שאליו היא נכנסת הערב עם ההכרזה על שעון חכם - ועל רקע פרסום תמונות העירום של הסלבס כתוצאה מפריצה לחשבנות iCloud.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפון 6 ואייפון 6 plus/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתיחה - הכרזה על האייפון 6 ואייפון 6 plus

האירוע מתחיל ב-20:00 שעון ישראל, אם כי השידור החי קורס מדי פעם וחלק מהגולשים חווים קשיים בצפייה. מנכ"ל אפל טים קוק עולה לבמה וזוכה למחיאות כפיים סוערות. "הוצאנו בשנה שעברה שני מכשירים שהפכו את האייפון לסמארטפון הנמכר ביותר בעולם", הוא פותח ואומר, "והיום אנחנו משיקים את ההתקדמות הגדולה ביותר בהיסטוריה של האייפון".

קוק מציג את מסמרי הערב - אייפון 6 ואייפון 6 Plus, ומזמין לבמה את סמנכ"ל השיווק פיל שילר לדבר עליהם. שילר מספר על שני המכשירים ומפרט כי הם בעלי מסך רטינה, עם רזלוציות של 750*1334 וגם 1080*1920. האייפון 6 הוא בעובי 6.9 מילימטר - מהדקים ביותר שאפל יצרה - והאייפון 6 Plus הוא בעובי 7.1 מילימטר. לשניהם אפשרות של תצוגה רוחבית, כפי שדווח לא מעט בשבוע האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התצוגה הרוחבית של אייפון 6/מערכת וואלה!, צילום מסך
אפל משיקה את האייפון 6, ספטמבר 2014. AP
עובי האייפונים החדשים - מהדקים של אפל/AP

שילר ממשיך ומסביר כי במכשירים החדשים ניתן להשתמש במסכים בצורה יעילה יותר, כך שחלק מהאפליקציות שלא עבדו בעבר על מצב אופקי עובדות כעת. כך למשל, המקלדת במצב אופקי תהפוך לבעלת כפתורים נוספים כמו Cut Copy ו-Paste.

בנוסף במכשיר יש פיצ'ר חדש שיסייע להפעיל את האייפונים ביד אחת: שתי לחיצות על מקש הבית יקפיצו את המסך הקיים למטה כדי לאפשר גישה נוחה יותר לכפתורים שלמעלה, שאליהם קשה להגיע באופן רגיל עם יד אחת.

אפל משיקה אייפון 6, 9 בספטמבר 2014. AP
האייפונים החדשים/AP

אפליקציות

לדברי שילר, לא אמורות להיות בעיות עם האפליקציות החדשות שלא הותאמו לאייפון 6. "הן פשוט עובדות", הוא אומר, ומפתחים יוכלו כמובן להתאים את האפליקציות למכשיר החדש.

שילר מציג בגאווה את המעבד החדש שיימצא באייפונים החדשים, שבב ה-A8. השבב החדש הוא בעל 2 מיליארד טרנסיסטורים. הוא קטן מקודמו ב-13%. שילר מציג שיפור של 20% במהירות ושל 50% במהירות של הגרפיקה לעומת הדור הקודם.

אפל משיקה את האייפון 6, ספטמבר 2014, אייפון 6. AP
גדלי המסכים החדשים/AP

ביצועים

שילר מזמין לבמה את מנכ"ל SUPER EVIL MEGA CORP סטפן שרמן, שמציג דמו מרשים על הבמה ומבטיח שכל הגרפיקה רצה בזמן אמת, זאת הודות לשבב החדש ול-Metal הטכנולוגיה שהוצגה עם iOS 8, שבאה לענות על צרכים שיש למובייל מגרפיקה כבדה שמיועדת ל-PC.

שרמן ממשיך עם הדגמת היכולות והביצועים של המשחקים במכשיר. מדובר בדמו של משחק לחימה. בתום ההדגמה שילר שב לבמה וחוזר לדבר על שבבים: במכשירים החדשים יהיה גם שבב M8, שאמור לתת לנו מידע על מספר הצעדים שלנו ולסייע לבריאות. השבב החדש יכול למדוד גם גובה, הערכת מרחק בצעדים והגבהה יחסית (כמו במדרגות).

שילר מדווח שכעת האייפונים החדשים יתמכו כולם בכל התדרים האפשריים של LTE, סך הכל 20 תדרי LTE (הקודם תמך ב-13).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכיסויים החדשים מסיליקון של אייפון 6 - יהיו גם כיסויים מעור/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמות

המצלמה החדשה תישאר מצלמת 8MP, אך שילר מציג שיפורים בתמונות המקרו, עם 1.5 מיקרון 2.2 צמצם. כעת המצלמה יכולה להתפקס בקלות רבה יותר, וניתן לצלם תמונות פנורמה בגודל 43 מגה פיקסל. שילר מציג כמה תמונות טבע על המסך באולם כדי להמחיש את גודלן. נוספה גם טכנולוגיה מבוססת זיהוי פנים לחדות של הפנים בצילום, שתזהה מצמוצים או חיוכים ותציע את התמונה הטובה ביותר למשתמש.

שיפור נוסף במצלמות הוא מייצב תמונה - אפשרות שכבר קיימת במכשירים אחרים בשוק, אך מתווספת לראשונה במצלמות אפל. אייפון Plus יזכה למייצב תמונה משופר בזכות יכולת של המצלמה לנוע לכל כיוון בתוך המכשיר. המצלמה תומכת ב-1080P במהירות של 60 פריימים לשנייה וגם 30, ניתן לבחור ביניהם. שיפור נוסף מאפשר לצלם בהילוך איטי כמו באייפון 5s ב-120 פריימים לשנייה ואף בהילוך איטי יותר של 240 פריימים לשנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצלמות של אייפון - מתוך האתר של אפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים

אייפון 6 יעלה 200 דולר עם חוזה לגרסת ה-16 ג'יגה בייט, ו- 300 דולר - לגרסת ה-64 GB (אין יותר 32 GB) ו-400 דולר לגרסת ה-128. האייפון יצא ב-19 לספטמבר למדינות המבוילות. אפל פתחה נציגות מכירות רשמית בישראל, מה שמעיד על כוונתה לספור אותנו בין 19 המדינות האמורות אך אין לכך עוד אישור רשמי.

תשלום דיגיטלי

בשלב זה טים קוק חוזר לבמה והוא מדבר על נושא התשלומים והארנק הדיגיטלי. כצפוי, אפל נכנסת השנה לשוק התשלומים באמצעות שירות Apple Pay, וקוק מציג על הבמה וידאו המדגים את מהירותו. הוצגו גם השותפים העסקיים של השירות - לדוגמה, ניתן יהיה לשלם באייפון בדרייב של מקדונלדס או בחנויות של אפל (הצהרה שזוכה לתשואות רמות בקהל).

המצלמה של האייפון תקלוט את פרטי האשראי, ותוסיף אותם לאפלייקציית Passbook. אפל מבטיחה שהמידע מאוד מאובטח, וכל אשראי מותאם למכשיר עצמו. למקרה של איבוד המכשיר, אפשר לבטל את כל כרטיסי האשראי של האייפון מרחוק באמצעות שירות Find My iPhone.

השירות החדש יעבוד באמצעות ה-NFC, הרכיב החדש שכבר מופיע במכשירי האנדרואיד. הוא יאפשר תקשורת של רכיבים קרובים. אפל מציגה שירות חדש ונוח לתשלום - הרכיב החדש יעבוד עם שירות ה-Touch ID כדי לאבטח את המידע לטביעת האצבע של המשתמש. NFC - Near Field Communication – כלומר, תקשורת אלחוטית שמאפשרת להביא את המידע מהטלפון למכשירים קרובים, דוגמת שעון או קופה. בשונה מגוגל, אפל לא תעקוב אחר הקניות של המשתמשים ולא תנתח את הרגלי הרכישה שלהם.

אפל משיקה את האייפון 6, ספטמבר 2014. AP
המצלמה של אייפון 6/AP

וסוף סוף - השעון

קוק מבקש להציג "עוד דבר אחד". על רקע סרטון שמציג את השעון החדש - ה-Apple Watch - קוק עולה לבמה בגאווה עם השעון על ידו, כשהקהל מוחא כפיים. "יצאנו לייצר את השעון הכי טוב בעולם", הוא אומר, "לא כיווצנו את החוויה של האייפון למסך הקטן של השעון, התצוגה פשוט קטנה מדי. אז הוספנו את החוגה, שהייתה עשורים בשעון עצמו".

קוק אומר כי אפל השקיעה מחשבה רבה בשעון החדש. ההתחלה הייתה הממשק: קוק מדווח שהוא הלך אחורה לממשק של המק הראשון, ואז לאייפון הראשון עם אפשרות המולטי טאץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה-Apple Watch/מערכת וואלה!, צילום מסך

קוק מציג את חנות האפליקציות הייעודית של השעון. החוגה היא גם כפתור הבית, בדומה לאייפון, וכשלוחצים עליה חוזרים למסך הבית שלו. עם החוגה ניתן לגלול בין ההודעות, לבדוק את מזג האוויר ואפילו להתקשר לאנשי קשר מועדפים - אם כי אפל לא מפרטת אם יש בשעון אפשרות לנהל שיחות.

לשעון שני מצבי מגע - מגע "רך" ומגע "קשה" בהתאם למידת הלחיצה. השעון מאוד מורכב, ויש בו גם אפשרות לרטט ייחודי. השעון ישמש גם מד דופק וייתן לנו מידע על הבריאות. הוא יכלול שש רצועות מעוצבות: רצועות לספורט שמיועדות לתנאים קשים של ריצה, רצועת עור, רצועה עם מגנטים לסגירה ועוד.

בסך הכול מדובר בקולקציה של שלושה שעונים: APPLE WATCH רגיל, APPLE WATYCH SPORT שהוא קל יותר ונוח יותר לאימונים ו-APPLE EDITION מזהב אמיתי, המיועד כנראה לעשירון העליון.

השעון של אפל. אפל, אתר רשמי
Apple Watch/אתר רשמי, אפל

אפל מעלה לבמה את קווין לינץ', האדם שניסה להביא פלאש לאייפון במשך שנים, לשעבר מאדובי. לינץ' מתלהב מהשעון ומדגים את היכולות שלו על הבמה, ומראה כיצד ניתן לבחור תצוגת שונות וצבעים שונים ולענות להודעות בלחיצה פשוטה. השעון ידע לקחת מילות מפתח מההודעה, וייתן לנו אפשרויות לענות לשאלות. ניתן גם לנווט באמצעות ה-Apple Watch, עם אפליקציית המפות שלו. גם סירי מופיעה בשעון, ויש אפילו אימוג'י. אפל נתנה דגש רב על פונקציות הבריאות של השעון, אך נראה שהחלק המעניין בו הוא דווקא האפשרות להשתמש בו כווקי טוקי. טים קוק אף מדווח שהוא משתמש בשעון כדי לשלוט על האפל טי.וי.

בנוסף, אפל מציגה שיתוף פעולה של השעון עם רשת מלונות גדולה. השירות יאפשר לתת למשתמשים מעקב מהרגע שהם עושים צ'ק-אין ועד שהם מגיעים למלון. ניתן לנופף עם השעון מעל דלת החדר והיא תיפתח.

אפל משיקה את אפל ווטש, ספטמבר 2014. AP
ה- Apple Watch על במת ההכרזה/AP
אפל משיקה את אפל ווטש, ספטמבר 2014. GettyImages
ה- Apple Watch על במת ההכרזה/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה- Apple Watch/מערכת וואלה!, צילום מסך

השעונים החדשים יגיעו בתחילת 2015, ומחירם יתחיל ב-349$. זהו מחיר גבוה ב-100 דולר מהשעון הכי יקר של מוטורולה, moto 360 שעולה 250$.

השעון יתמוך באייפונים החדשים - אייפון 6 ואייפון 6 plus, אך גם בדגמים הישנים - אייפון 5, אייפון 5s ואייפון 5c. קוק מסביר גם על ההטענה של השעון החדש: המטען של השעון יודבק עם מגנט לשעון עצמו, וקוק אומר שזוהי שיטה שרק אפל יכולה לעשות. לבסוף, השעון יתמוך בשירות התשלומים הדיגיטלי החדש של אפל, Apple Pay.

לסיום, קוק מזכיר לקהל שפסטיבל האייטונס ממשיך להתקיים ברחבי העולם, בשיתף פעולה של האמנים הגדולים - כשמאחוריו על הבמה, עולים חברי להקת U2 להופעה עם סינגל מתוך מתוך האלבום החדש "Song of Innocence", שסוגרת את אירוע ההשקה של אפל. בתום השיר חוזר טים קוק לבמה ולאחר דיאלוג משעשע עם בונו הם מכריזים שהאלבום יהיה זמין בתוך שניות באייטונז להורדה בחינם.

לדברי קוק, מדובר בלא פחות מאבן דרך היסטורית - מאחר שההיקף של אייטונס כיום הופך את שחרור האלבום של U2 להשקת האלבום הגדולה ביותר בהיסטוריה.

טים קוק ובונו. אפל, אתר רשמי
טים קוק עם להקת U2/אתר רשמי, אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully