וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעון של אפל - גם לשמאליים

וגם: המחאה של האתרים נגד הדורסנות של חברות הכבלים. חדשות הטק

אפל משיקה את אפל ווטש, ספטמבר 2014. GettyImages
השעון של אפל/GettyImages

כשהוצג השעון החדש של אפל ביום שלישי האחרון קמה צעקה גדולה מציבור שבדרך כלל לא נשמע, השמאליים. לפי התמונות וההדגמות, נראה היה כי הרכיב החכם שמהווה את אפשרות הניווט המרכזית בשעון, החוגה, ממוקם בצד ימין ונגיש לימניים בלבד. השמאליים לא אהבו את זה, הרשת התמלאה קריאות זעם, ואפל מיהרה להודיע שאין מה לדאוג: ניתן לנתק בקלות את הרצועות מן השעון, כמו שהוצג בסרטון הפרסום, ולהפוך אותו. הדבר מאפשר לציבור השמאלי להנות מאותו השעון שנהנה ממנו עד עכשיו (לפחות בתאוריה) הציבור הימני. איך לא חשבו על זה קודם?

הכי טוב זה נייטרלי

עניין נייטרליות הרשת מעסיק רבים. ג'ון אוליבר כבר הסביר זאת כנראה בצורה הכי טובה ומשעשעת שאפשר. עכשיו, האתרים הגדולים מוחים בנושא בדרך מקורית: החל מאתמול בלילה, מתקבלים דיווחים שבמקרה של צפייה בסרט של נטפליקס, העלאת תמונה לטאמבלר או פתיחת פרויקט בקיקסטארטר - הטעינה תיקח יותר זמן מהרגיל, ותעלה הודעה מוכנה מראש שקוראת למשתמשים לקום ולהילחם על נייטרליות הרשת בארה"ב.

מה בעצם הסיפור של "נייטרליות רשת"? מדובר על הצעת חוק שתאפשר לחברות הכבלים והתקשורת להאט את מהירות הגלישה לשירותים מסויימים באינטרנט, כמו נטפליקס, וכך תינתן עדיפות למי שמשלם להם יותר כסף, ובעצם יווצרו שני מסלולי אינטרנט: איטי לרוב האוכלוסיה, ומהיר לחברות עם כיסים עמוקים. לדוגמא: אתר ששילם לחברת הכבלים יעלה מאוד מהר, ואילו אתרים קטנים בלי הרבה תקציב יקבלו פחות רוחב פס וייטענו לאט.

כאשר מתקרבת שעת הבחירות לארה"ב הנושא הופך להיות חם והאתרים הגדולים, וגם הקטנים, מתאחדים למאבק המשותף וקוראים למנויים שלהם לפנות לחבר הקונגרס הקרוב או לחתום על העצומה, שתמנע מן החוק המסוכן לעבור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

סימסת בזמן נהיגה? אין טלפון!

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הצעת חוק חדשה עלתה בלונג איילנד בארה"ב, שנועדה להילחם בתופעה המסוכנת והקטלנית של שליחת סמס בזמן נהיגה. עו"ד קטלין רייס ממחוז נסאו הציעה לשלול את הטלפון של נהגים שסימסו בזמן נהיגה. לא מדובר על שלילה פיזית כי אם על ניטרול יכולות הטלפון כאשר הרכב נוסע. קטלין אף שלחה מכתבים לגוגל, אפל, מיקרוסופט ועוד בכדי לעזור לה לאפשר את הפיצ'ר הנ"ל, ובעצם "להרוג" את הטלפון של עברייני התנועה שלא יכלו להתאפק.

אפליקציית Hangouts מאפשרת שיחות חינם בין משתמשיה בארה"ב

סלולרי. ShutterStock
סלולרי/ShutterStock

אפליקציית Hangouts התעדכנה אתמול בלילה אצל מכשירי האייפון והעדכון נשלח גם למכשירי האנדרואיד והיא כעת מאפשרת שיחות חינם בין משתמשיה למספרים שבארה"ב וקנדה. העידכון מאפשר לשמוע הודעות בתא הקולי של ה-Google Voice. גוגל מבטיחה תעריפים נוחים גם לשיחות מחוץ לארה"ב. את השירות אפשר להפעיל בגרסת ה-Web מן הדפדפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully