וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שגלשתם בפייסבוק

26.10.2014 / 11:27

מארק צוקרברג למד לדבר סינית והרשת החברתית השיקה אפליקציה שלראשונה מאפשרת אנונימיות. חדשות הטק

כולם מוזמנים ל-Inbox

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם יש לכם הזמנות נשמח לקבלן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל מאפשרת שליחת הזמנות ב-Inbox והספסרות מתחילה. האפליקציה החדשה שתארגן לכם את ה-Gmail מחדש מאפשרת שליחה של שלוש הזמנות לכל מנוי. ביום חמישי שחררה גוגל את שירות הה-Inbox לאפסטור, לפלייסטור ולמחשבי הדסקטופ. כניסה אל השירות תתאפשר על ידי שליחת הזמנות, או דרך קבלת בקשה מגוגל עצמה להצטרף, שכן השירות עדיין בתקופת ניסיון.

כרגע גוגל מאפשרת לכל מנוי לשלוח שלוש הזמנות. לפי האתר TheDailyDot ניתן כבר לראות באיביי מכירה של הזמנות ביותר מ-200$. לא בטוח שזהו מה שגוגל רצתה שיקרה, אבל כך זה קורה עם דברים מוגבלים. כמו למשל ההזמנות ל-OnePlus One, שהגיעו גם הן למחירים גבוהים יחסית בהתחלה, או מכירת טלפונים שהותקן עליהם פלאפי בירד ביום אחרי שהמשחק ירד מהחנויות.

בזמן שגלשתם בפייסבוק

לא מזמן דווח שסטיב ג'ובס הגביל משמעותית את השימוש באייפד בקרב ילדיו. עכשיו נראה שמארק צוקרברג, בניגוד אליכם, לא מבזבז זמן בגלישה בפייסבוק ומשקיע אותו בלמידה.

בשבוע שעבר ערך מייסד פייסבוק סשן שאלות ותשובות בשפה הסינית. צוקרברג הפתיע את האולם (והעולם)באוניברסיטת Tsinghua אשר בבייג'ין כאשר התחיל בברכות בשפה בניב המדובר ביותר בעולם, מנדרינית, והמשיך לאורך ה-30 דקות כולם בלי מילה אחת באנגלית. הסשן עלה לפייסבוק ללא תרגום.

המגזין People מדווח שמארק למד את השפה כדי לתקשר עם סבתה של אשתו, פרסילה צ'אן, ונראה שזה השתלם.
פייסבוק נאסרה בסין, כמו כל רשת חברתית מערבית אחרת. נראה שמארק מחזר אחר הסינים ומנסה להביא את הרשת גם בדרכים אחרות, כמו למשל עם יוזמת Internet.org המאפשרת גישה לאינטרנט גם למדינות עולם שלישי כמו באינדונזיה, עליו הוא כמובן דיבר בסשן בבייג'ין.

עוד באותו נושא

האפליקציה שתסדר לכם את המיילים

לכתבה המלאה

פייסבוק משיקה אפליקציה חדשה

אילוסטרציה. ShutterStock
לאנשים שאוהבים את הפרטיות שלהם ועוד לא עברו לסיקרט/ShutterStock

עוד חדשות מכיוון פייסבוק: החברה השיקה את Rooms לאייפון, אפליקציה המאפשרת לנהל ולהצטרף למגוון חדרים ולנהל צ'אט אנונימי לגמרי. בצעד לא אופייני, פייסבוק משיקה לראשונה אפליקציה לסמארטפונים שלא מבקשת ממשתמשיה להשתמש בחשבון הפייסבוק שלהם, אלא להיפך. מדובר בצ'אט כמו של פעם, עם חדרים בנושאים שונים ודיונים ציבוריים עם משתמשים. החידוש: אפשר להשתמש באיזה שם שרוצים, ופייסבוק אף ממליצה להשתמש בשמות שונים לחדרים שונים כמו שהיא רושמת בתיאור באפסטור: "תהיה מי שתרצה, תבחר כינוי לעצמך, אמיתי או מומצא."

בכניסה לאפליקציה מקבלים קוד QR שהוא החדר צ'אט. כדי להפעיל אותו לסרוק אותו עם מצלמת המכשיר או מתוך הגלריה. אפשר לשתף את הקוד לאחר הקמת החדר כדי שחברים אחרים יכנסו, ניתן ליצור חדר פומבי או פרטי עם הזמנות בלבד, והאפליקציה תמליץ על חדרים אחרים. ניתן גם לערוך את סוג הכפתורים בחדר עצמו.

לעת עתה נראה שהממשק קצת מסורבל ואין אפשרות לפנות באפון פרטי לאנשים ספציפיים כמו שיש בצ'אט רגיל. האפליקציה זמינה כעת להורדה לאייפון בלבד ולא נמצאת בחנות הישראלית אך כן נמצאת באמריקאית, בבריטית ובעוד מדינות דוברות אנגלית.

לאחרונה פייסבוק קיבלה לא מעט ביקורות על כך שהיא מכריחה את משתמשיה להשתמש בשמם האמיתי עד שלאחרונה היא נאלצה להתנצל על כך בפני הקהילה ההומו-לסבית ויתכן שאפליקציית החדרים מגיעה על רקע התקרית הזו, כמו גם אל מול הפופולאריות של אפליקצייות המאפשרות אנונימיות דוגמת סיקרט.

המפעילות נועלות את האפל סים

אייפד אייר 2. GettyImages
טים קוק משיק את האייפד אייר 2 ומעורר קרב ישן עם המפעילות/GettyImages

המפעילה הגדולה AT&T מדווחת שהיא תנעל את האפל סים שלה ל-AT&T ולא תאפשר נדידה בין מפעילות בהשקת האייפדים החדשים. כאמור, האייפדים מכילים סים מיוחד המאפשר לעבור בין מפעילות שונות בלי להחליף סים, פי'צר שעלול לאיים על מפעילות הסלולר.

ואכן, נראה שהמפעילות מאוד לא אוהבות את הרעיון, והן משדרות מסר ברור על כך לאפל. המפעילה AT&T, שאמורה להיות שותפה בניסיון של אפל סים, דיווחה לאתר 9to5mac שהיא מתכוונת לנעול את המכשירים שלה לרשת עצמה. האייפד ישאר סים-פרי, מסבירה המפעילה לאתר, אך כדי לעבור לרשת אחרת יצטרכו המשתמשים להחליף סים כמו פעם. המפעילה Sprint החלה למכור את האייפדים ללא אפל סים בכלל ונראה כרגע שרק המפעילה T-Mobile לא מפחדת מהמעבר ותמכור את האייפדים עם אפל סים לא נעול שמאפשר מעבר פשוט דרך התוכנה למפעילה אחרת.

עוד בעיות שאפל נתקלת בהם היא בשירות ה-Apple Pay. רשתות בתי המרקחת Rite Aid ו-CVS מבטלות או משבשות את מסופי ה-NFC בחנויות שלהם של שירות ה-Apple Pay וכן של הארנק של גוגל. כך נודע לאתר TheVerge.

הרשתות מבטלות את השירות לאו דווקא כי הן לא מרוצות ממנו, אלא מסתבר ששירות מתחרה בשם CurrentC של חברת MCX הוא הגורם לביטול. לפי TechCrunch מדובר בשירות מתחרה לשירות של אפל, שמשתמש בטכנולוגיה ישנה יותר של סריקת קודי ה-QR והוא נועד לגרום לרשתות להפסיק לשלם את העמלות שהן משלמות כיום לחברות האשראי, מה שלא קורה בשירות של אפל.

הבעיה היא שבעוד שהשירות של אפל בא להקל על הלקוחות בעת חווית הקנייה שלהם, השירות המתחרה, שעתיד לצאת ב-2015 נועד דווקא להקל על הרשתות להתחמק מתשלומי העמלות לחברות האשראי. השירות יותר מסורבל ולאו דווקא מקל על הלקוחות אף כי הוא מאפשר שימוש גם במכשירים ישנים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully