וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממתקים למתוקים

12.11.2014 / 17:28

הגרסה החדשה של קנדי קראש הגיעה, מה שאומר ששוב לא יהיו לכם חיים. וגם: אפל על כיסא הנאשמים, יוטיוב בצעד נוסף לקראת שירות בתשלום והאם יאיר לפיד יעזור לנו להביא מוצרים מחו"ל? חדשות הטק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחק הקנדי קראש סודה סאגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשחק Candy Crush Saga של חברת King.com כבר שבר את כל השיאים האפשריים, וכעת הוא חוזר לקחת מאתנו את הכסף שעוד נשאר. לגרסה הקודמת של המשחק היה קהל רחב, איך היו גם כאלו שלא אהבו את אסטרטגיית ההפצה האגרסיבית שלו - שאילצה את המשתתפים לשלוח יד לארנק או להציק לחבריהם בפייסבוק בשביל חיים.

ועכשיו מושכים אותנו בחזרה פנימה: המשחק החדש שנקרא Candy Crush Soda Saga, והוא יכלול נכון לעכשיו 140 שלבים, עם תוספות חדשות של (כמו שהשם מרמז) משקאות סודה. למשחק יצטרפו קוביות קרח ודבש, ש"יכלאו" את המתוקים וימנעו את התקדמותם, כאשר על השחקן ליצור התאמה ביניהן ובין הסוכריות שלידן כדי לשחרר אותן.

אפשר להוריד את המשחק מהאפסטור בלינק הזה, או להוריד אותו מחנות הפליי בלינק הזה. התמכרות מתוקה ונעימה.

אפל תעמוד למשפט על הודעות שלא הגיעו ללקוחות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שירות ההודעות הפופולרי של אפל, ה-iMessage, הולך וצובר תאוצה. אך נראה שלאפל קשה להתנתק מלקוחותיה: סוכנות רויטרס מדווחת כי לקוחה של אפל בשם אדריאן מור תובעת את אפל. הסיבה: כשמור עברה מאייפון 4 לגלקסי 5, הרבה מההודעות שנשלחו אליה לא הגיעו לייעודן. אפל בתגובה מסרה שהיא מעולם לא טענה שהאייפון "יודע" מתי הלקוחות שלו עוברים מכשיר, ולכן אין בסיס לטענת התובעת.

בזמן המעבר מאייפון לאנדרואיד, יש לכבות את כל השירותים הבלעדיים ש-iOS מספקת אחרת ההודעות עלולות להמשיך להישלח לשרתים של אפל. התביעה של מור מתייחסת למכשיר אייפון 4 עם מערכת הפעלה iOS 5. אפל עדכנה את השירות כך שכאשר האייפון מזהה שאין אפשרות לשלוח את ההודעה דרך השירות של אפל ( כאשר המשתמש באזור ללא אינטרנט למשל) הוא שולח SMS רגיל - אך יש לאפשר זאת במכשיר. כנראה מור לא עשתה את הצעד הזה כשעברה לגלקסי 5, ולכן ההודעות שנשלחו אליה ממכשירי אייפון נתקעו בדרך.

כעת אפל צפויה לעמוד למשפט אל מול התובעת על סכום שטרם פורסם. אפל השכילה מן התהליך, וכיום ניתן למחוק את השירות גם אם האייפון לא ברשות המשתמש.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

ולפעמים החגיגה נגמרת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוטיוב כבר הרבה זמן מנסה להפוך חלק מהשירותים שהיא מספקת לשירות בתשלום. עכשיו נראה שהיא מתקרבת עוד צעד אחד נוסף. לפי ה-Financial Times, נחתמת בימים אלה עסקה גדולה בין יוטיוב לבין סוכנות מרלין שמייצגת עשרות של חברות תקליטים עצמאיות. לפי הדיווח, העסקה תהיה לטובת מרלין והאמנים, בניגוד למה שקרה בחודש יוני כשיוטיוב איימה לחסום אמנים כמו אדל והארקטיק מאנקיס כי סירבו לתנאים שלה לקראת השקת השירות בתשלום.

עדיין לא ברור מתי יעלה השירות, אך נראה שגוגל ניצבת בפני מעבר לא קל: המשתמשים שומעים שירים ללא תשלום כבר במשך שנים, ולא יהיה קל לפתות אותם לשלם פתאום.

יאיר לפיד יעזור לנו להביא מוצרים מחו"ל

השר יאיר לפיד בכנס של מפלגתו בבית ציוני אמריקה, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
לפיד/ראובן קסטרו

"במאבק ביוקר המחיה אנחנו מסתכלים גם אל העתיד", כתב שר האוצר יאיר לפיד בפייסבוק שלו הבוקר, " לכן עשינו אתמול צעד נוסף לטובת הצרכנים שעושים קניות באינטרנט. מעתה הזמנת מוצרים מחו"ל שערכם עד 500 דולר יהיו פטורים מתשלום מכס".

זה אמנם נשמע צעד מבורך, אבל החוק החדש לא ישפיע על רוב המוצרים שנקנים היום. 500 דולר נשמע כמו סכום גדול, אך על רוב מוצרים לא משלמים מכס מלכתחילה, כמו למשל טלפונים סלולריים. מכשירי הסלולר כבר היום פטורים ממכס ומחויבים במס קנייה ומע"מ שביחד יוצא 35.7%, כמו שניתן לראות בטבלה של רשות המסים. במקום להוריד את המע"מ,
שר האוצר פוטר אותנו מהמכס.

המוצרים שייהנו מן ההורדה החדשה, שתיכנס לתוקף בימים הקרובים, הם קונסולות משחקים, טלוויזיות מעל 50 אינץ', מוצרי הלבשה והנעלה, מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה, מגבות, מקפיאים ומקררים, משחקי שולחן, רהיטים מעץ ומתכת ועוד.
אלו שרוצים באייפון חדש, יצטרכו להמשיך ולשלם עליו סכום עתק, או להסתכן בדרכים מקוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully