וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פייסבוק מנסה לאחד אתכם עם הסטוצים שלכם?

11.12.2014 / 12:51

כתב ה"האפינגטון פוסט" גילה שפייסבוק מציעה לו "אנשים שאתה עשוי להכיר" - שהקשר היחיד שיש לו אליהם הוא סטוץ מזדמן בעבר. איך פייסבוק יודעת עם מי בילינו פעם לילה חד-פעמי?

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

האם פייסבוק משתמשים בפרטי התקשרות מהטלפון שלנו כדי להציע לנו אנשים שהכרנו פעם בתור חברים פוטנציאליים? זה מה שטוען כתב ה"האפינגטון פוסט", נואה מייקלסון, במאמר שפרסם במגזין. לדבריו, בתקופה האחרונה החלה מערכת פייסבוק להציע לו להתחבר לא רק עם פרופילים של חבר-של-חבר, או פרופילים של אנשים מהעבודה - אלא גם עם פרופילים של אנשים שהקשר היחיד שלו איתם הוא סטוץ מהעבר. "בהתחלה חשבתי שאני הוזה", כתב מייקלסון, אך כאשר בדק את העניין, גילה שזה קרה לעוד משתמשים: לפתי צצו פרצופים מוכרים מהעבר ברשימת ה"People you may know" ("אנשים שאתה אולי מכיר"), שהמשותף לכולם הוא שהם קיימו מתישהו בעבר מפגש מיני חסר משמעות עם המשתמש.

מייקלסון העלה את ההשערה שפייסבוק משתמשת בגישה למכשיר הטלפון שלו, כדי להתאים לו אנשים שאליהם טילפן בעבר. במקרים אחרים, הוא גילה, פייסבוק הציע בתור People you may know אנשים שמעולם לא היה איתם בקשר טלפוני - אבל כן תיקשר איתם באמצעות אפליקציות הכרויות כמו טינדר וגריינדר. הטענה הזאת כבר הועלתה בעבר, כשגולשי פייסבוק דיווחו כי אנשים שפגשו בטינדר וגריינדר הוצעו להם כחברים בפייסבוק. טינדר, למשל, אמנם מושכת אינפורמציה על המשתמש מתוך פייסבוק בהסכמתו, אבל לא מבהירה אם המידע הזה הוא דו-סטרי - כלומר, שמידע על התקשרויות בטינדר מוזן בחזרה לפייסבוק.

אז איך בעצם המידע האינטימי עליכם זורם בין פלטפורומות שונות? טינדר לוקח עליכם מידע מפייסבוק, פייסבוק מחבר לכם סטוצים מטינדר, איך אפשר לפקח ככה על הפרדה בין מעגלים חברתיים?

רק לפני שבועיים הודיעה פייסבוק על מדיניות חדשה של שקיפות בינה ובין המשתמשים: באתר הדרכה מיועד ניתן כעת לעקוב אחר האופן שבו פייסבוק עושה שימוש במידע עליכם, ולשלוט בו. אבל גם האתר לא מסביר למה רגע אחרי שגולש מדבר עם מישהו זר בגריינדר או בטינדר, אותו זר מופיע לו פתאום בהצעות לחברים בפייסבוק.

למרות העדויות המצטברות, דובר פייסבוק מסר ל"האפינגטון פוסט" כי פייסבוק לא מושכת מידע מאפליקציות הכרויות עבור פיצ'ר ה"People you may know", ונציג אפליקציית גריינדר הודה שאמנם יש למשתמשים אפשרות להציג בפייסבוק את פרטי הגריינדר שלהם, אבל האפליקציה עצמה לא מעבירה את פרטי המשתמשים לפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully