וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאקרים של סוני מתכננים פיגועים באולמות הקולנוע של הסרט "ראיון סוף"

17.12.2014 / 11:57

אחרי שהאקרים צפון-קוריאנים (כנראה) פרצו למחשבים של חברת סוני והדליפו כמות אדירה של מידע רגיש כנקמה על הפקת הסרט "ראיון סוף", הם עולים שלב, ומודיעים כי יבצעו פיגוע בכל אולם קולנוע שבו יוקרן הסרט

פוסטר הסרט ראיון סוף.
כרזת הסרט "ראיון סוף"

כבר מזמן נראה שהפריצה לשרתים של סוני וגניבת תוכן מהם זה לא צחוק. כעת נראה שההאקרים מעלים הילוך, עם איום אמיתי של יצירת מגה-פיגוע.

כזכור, ההשערה הרווחת היא שההאקרים שפרצו למחשבי חברת סוני הם צפון קוריאנים, ושהמתקפה היא כנקמה על הפקת הסרט "ראיון סוף" עם סת' רוגן וג'יימס פרנקו, בו הגיבורים מתנקשים בחייו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. עד כה ההאקרים כבר הדליפו ממערכות סוני סרטים שעדיין לא יצאו לקולנוע, תסריטים לסרטים עתידיים, תכתובות רגישות בתוך החברה ופרטי מידע על סלבס שונים.

עכשיו האתר The Verge חשף מכתב מאיים שהתקבל מההאקרים של סוני, ומצביע על מעבר מהדלפות מביכות לפעולת טרור של ממש. הנה נסיון לתרגם חלק ממנו למרות האנגלית הקלוקלת:

"אזהרה: בעת הקרנת הסרט 'ראיון סוף', גורל האנשים שצופים בו יהיה מר. בקרוב כל העולם יראה איזה סרט נורא סוני עשתה. העולם יהיה מלא פחד. אתם זוכרים את ה-11 בספטמבר. מציעים לכם להתרחק מהאזורים בו הסרט מוקרן. (מי שגר קרוב כדאי לו לעזוב). כל מה שיגיע בימים הקרובים יהיה בגלל החמדנות של סוני. כל העולם יוקיע את סוני!"

ראיון סוף.
רוגן ופרנקו בסרט "ראיון סוף"

על פי המכתב, ההאקרים לא מסתירים את כוונותיהם לבצע פיגוע, שאמור יהיה להיות בהיקף גדול כל כך עד שגם התושבים הגרים בסמוך לבתי הקולנוע עלולים להיפגע. בעקבות ההודעה הודיעה משטרת לוס אנג'לס שהיא מתגברת את הכוחות במהלך, החג ושהם לוקחים את האיומים הללו מאוד ברצינות.

סוני בתגובה מיהרה לפרסם שהם לא שוללים את ביטול ההקרנות של "ראיון סוף", ונראה שרשת הקולנוע Carmike Cinemas - שבבעלותה 2,632 אולמות - כבר ביטלה את הקרנת הסרט ואת הפרמיירה בניו יורק, שהייתה צריכה להתרחש ב-25 לדצמבר ערב חג המולד.

עוד בפרשת ההדלפות של סוני: התסריטאי ארון סורקין ("הבית הלבן", "חדר החדשות"), שגם תכתובות מייל שלו נחשפו במסגרת מתקפת ההאקרים על סוני, כתב מכתב למגזין הניו יורק טיימס בו הוא מגנה את פרסום תוכן ההדלפות."זה לא עניין לציבור", הוא פסק, וטען שפרסום תוכן ההדלפות למעשה מסייע להאקרים בפעולותם.

שחקני הסרט "ראיון סוף" סת' רוגן וג'יימס פרנקו הסכימו, כנראה, עם דבריו של סורקין, שכן הם ביטלו את כל הראיונות המתוכננים שלהם בעקבות הסרט. בנוסף, אתרים כמו The Verge, The New York Times, Gawker Recode , שפרסמו את תוכן ההדלפות בכתבות שלהם, קיבלו מכתבי תביעה מעורך הדין של חברת סוני בדרישה להפסיק את הפרסום בנושא הזה. גם זה לא עזר, והמדיה ממשיכה לעסוק בפרשה הזאת, והמידע ימשיך לדלוף בכל מקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully