וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אבטחה טוענת: "צפון קוריאה לא אחראית לפריצה לסוני, אלא עובדת לשעבר"

30.12.2014 / 14:40

לדברי חברת אבטחת המידע NORSE, בידיהם ראיות לכך שמאחורי מתקפת הסייבר על סוני עומדים שישה אנשים שאין להם קשר לצפון קוריאה - כולל עובדת שפוטרה מסוני השנה וביקשה נקמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז מי אחראי? סוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם מתקפת הסייבר על "סוני" כלל לא הגיעה מצפון קוריאה? כך טוענת חברת אבטחה בשם NORSE שחקרה את הנושא. סגן נשיא החברה קורט סטאמברגר התראיין למגזין The Security Ledger, ומסר שיש בידי החברה עדויות לכך שמאחורי הפריצה ל"סוני" עומדת קבוצת אנשים ממדינות שונות - כשאחת מהם היא עובדת לשעבר של סוני שביקשה כנראה להתנקם במעסיקיה.

לדבריו, חברת NORSE ביצעה חקירה מעמיקה במסמכים של חברת "סוני" ובנתוני הפריצה, והם הגיעו למסקנה ששישה האקרים מעורבים בפרשה - שניים מארה"ב, אחד מקנדה, אחד מסינגפור ואחד מתאילנד, ולאיש מהם אין קשר לצפון קוריאה. אחת מהם, כאמור, היא עובדת שפוטרה בשנה האחרונה מהחברה, שהתבטאה בזמנו בחריפות נגד המעסיקים שפיטרו אותה, והיא בעלת ידע טכני רב על המערכות הפנימיות של סוני. יותר מזה - לדברי סטאמברגר, חברת האבטחה שלו מצאה ראיות לקשר בין העובדת לשעבר לבין חברה להורדת קבצים סטייל "פיראט ביי".

ראיון סוף. יוטיוב, צילום מסך
מתוך סצנת ההתנקשות בקים ג'ונג און בסרט "ראיון סוף"/צילום מסך, יוטיוב

NORSE חקרה את המקרה באופן עצמאי, ולא כחלק מהחקירה הרשמית בפרשה. סטאמברגר הסביר שמלכתחילה הם חשדו שהמתקפה על סוני היא עבודה מבפנים, ולכן החליטו לבדוק את העניין באופן עצמאי. תוצאות החקירה יועברו על ידיהם ל-FBI כדי שאלה ימשיכו את החקירה באמצעים העומדים לרשותם.

מתחילת הפרשה בנובמבר הופנו אצבעות מאשימות לצפון קוריאה. במסגרת המתקפה, ההאקרים שפרצו לסוני דרשו לבטל את יציאת הסרט "ראיון סוף" של אולפני סוני שהציג התנקשות בחיי מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, ואכן הצליחו למנוע את יציאת הסרט לאקרנים (אם כי הוא הופץ בחופשיות ברשת). אך למרות שההאקרים זיהו את עצמם פוליטית עם המטרה הזאת, צפון קוריאה עצמה הכחישה את מעורבותה בפרשה. במקביל, ברשת נפוצו תיאוריות קונספירציה שונות - חלקן טוענות שסוני זייפה את הפרשיה כולה כדי לקדם את "ראיון סוף", וחלקן סוברות שמדובר בפעולה נגד סוני שבוצעה מתוך אינטרסים אישיים, והשתמשה באג'נדה הצפון-קוריאנית בתור תירוץ. כעת, עם תוצאות החקירה היסודית של NORSE, קיימת לראשונה האפשרות הממשית שאחת מהתיאוריות הללו אכן נכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully