וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב שלי מביא את כל הגיקים לחצר

אם אתה רוצה שיסתכלו עליך ב-2015 CES, תציג רכב מגניב. כתבי וואלה! TECH על החידושים הכי מגניבים בתחום הרכב - כולל מכונית שתופעל בעזרת שעון היד שלכם

המרצדס של אנדיה. אסי גל, מערכת וואלה! NEWS
המרצדס של אנדיה/מערכת וואלה! NEWS, אסי גל

"העתיד נמצא במכוניות", מסבירה הנציגה של אנדיה אוטומוטיב, "בשנה שעברה כולם עפו על מסכים, אבל כמה אפשר? מסך דק יותר, יותר פיקסלים, זה הכל אותו דבר. עכשיו כולם רוצים לדבר על טכנולוגיות לרכב". היא צודקת, אחד הטרנדים המשמעותיים ב-CES 2015 הוא טכנולוגיות לרכב: חיישנים למניעת תאונות, מסכים אינטראקטיביים, מערכות שמע משופרות. אבל אף אחד מהפיצ'רים לא מושך קהל אם לא מחוברת אליו מכונית מגניבה, אז היצרנים מביאים מכוניות, גם אם אין בהן באמת צורך".

"הקהל אוהב לראות מכוניות", אומר הנציג של קוברה, ביחס ללמבורגיני שנחה אצלו במתחם. קוברה, אגב, זו טכנולוגיה המתריעה על רדארים ולייזרים ועובדת גם בשיתוף חברתי. כלומר, אם לרכב הנוסע בכביש יש קוברה וסרקו אותו בלייזר משטרתי, מיד הרכב אחריו יקבל על כך הודעה ויידע להאט.

הלמבורגיני, ששיכת במקרה לאמן ההיפנוזה אנתוני קולס, לא מציגה את הטכנולוגיה בכלל. אבל הגיקים אוהבים להצטלם ליד רכב יפה.

האינטרנט של הרכבים

הבמוו של סמסונג. אסי גל, מערכת וואלה! NEWS
ה-BMW של סמסונג/מערכת וואלה! NEWS, אסי גל

ישנם, כמובן, רכבים שבהחלט מציגים טכנולוגיות שוות. סמסונג למשל, חברו ל-BMW ויחד הם מציגים עוד צד בטכנולוגיית האינטרנט של הדברים שהם כך כך גאים בה. במקרה הזה שעון הסמסונג גיר מחובר למערכת של הרכב, ובעזרת פקודה פשוטה לשעון "BMW בוא אליי", הרכב ייצא מהחניה ויגיע אליכם. כן, ממש כמו הבאטמוביל. לא, זה עדיין לא ממש קיים, אבל בקרוב, כך מבטיחים. בינתיים ה-BMW הקטנה שבתצוגה מדגימה את העניין בהחלט.

גם אינטל הציגה טכנולוגיה עתידית: מצלמות ברכב אשר עוקבות אחרי המבט של הנהג. אם הנהג מפנה מבטו הצידה ולפתע מופיעה מולו סכנה בכביש, הוא יקבל התראה למסך המכונית, שתודיע לו להביט מיד במתרחש על הדרך. אם הוא נרדם גם אז תתקבל התראה. כיום המערכת קיימת רק במכוניות יגואר, ובשנה הבאה היא כנראה תיכנס לעוד רכבים. אבל בינתיים עשרות אנשים מצטלמים עם היגואר, ואם כבר הצטלמו, אז גם מקשיבים להסבר על המערכת שמוצגת על מסך גדול.

אריקסון הציגה מערכת שהופכת את הרכב לטלפון, כולל מסך מגע שדרכו אפשר להתקשר, לארגן מוזיקה, למצוא נקודות עניין וכדומה. כאשר המערכת קוראת מי נוהג ברכב דרך הטלפון שלו ומציגה על המסך את המערכת כפי שאותו נהג התאים אותה. ישנן אפליקציות ייחודיות ויכולת לכל יצרן להוסיף נקודות עניין משלו למפות. כרגע הם עובדים רק עם וולוו, אז ג'יפ שלהם נמצא פה.

משהו להצטלם איתו

הלינקולן של קוואלקום. אסי גל, מערכת וואלה! NEWS
הלינקולן של קוואלקום/מערכת וואלה! NEWS, אסי גל

לקוואלקום יש מערכת בידורית לרכב אשר משולב בה מעבד הסנאפדראגון שלהם. המערכת יכולה להיות משולבת בכל רכב, אז הם בחרו להביא לינקולן. גם עם סיאט איביזה זה עובד, אבל מי רוצה להצטלם עם סיאט?

זוכרים את אנדיה מהפתיחה? היא מציגה מערכת בידורית, אבל גם מצלמות המציגות את הרכב ב-360 מעלות וכך חשות בסכנות בסביבתו, ושולחות התראה לנהג. בשונה מהחברות האחרות, המוצר קיים בשוק ויכול להיות מורכב על רכבים כבר היום. למעשה, בשנה הקרובה הם ייכנסו לסין וטיוואן ויורכבו שם על כל רכב שירצה.

למרות שהכניסה תהיה לשוק האסייתי, ל-CES בווגאס, נאבדה, הם הביאו מרצדס. עם כל הכבוד למאזדה וחברותיה האסייתיות, מגניבות הן לא.

עוד חברה ששווה להתייחס אליה היא Valeo. החברה מורכבת מכמה יצרנים שיחד עובדים על הרמת רכב אוטונומי. ב-CES הם מציגים את פיתרון התאורה שלהם: מנורות LED אשר משנות את איזור התאורה שלהן לפי הרכב המופיע מולן. כלומר, הנהג נוסע עם אור גבוה, ובמקום לשנותו לאור נמוך בשביל לא לסנוור רכב אחר המגיח מולו בכביש, חלק מהנורות נכבות ויוצרות צל כך שהרכב ממול אינו מסתנוור, אך שאר האיזור ממשיך להיות מואר באור גבוה ויעיל.

Valeo לא משתמשים באף רכב כדי להציג מרכולתם שכבר קיימת באירופה ומחכה לאישור בארצות הברית, אלא רק מקרינים סירטון הדגמה שמוציא קריאת WOW מכל מי שצופה בו. כשיש לך משהו כה חשוב לנהגים, אין צורך ברכב מגניב.

מכוניות ו-GPS

רכבים בתערוכת CES 2015. אור קורץ, מערכת וואלה! NEWS
היגואר מבפנים/מערכת וואלה! NEWS, אור קורץ

נחמד לראות מכונית שמהווה את המוצר עצמו. המכונית של חברת Elio motors מגיעה ל-130 קמ"ש ומכילה מקום לשני אנשים. המחיר יחסית זול 6,800$, ונציגים בחברה הבטיחו לנו שהם מקבלים הצעות מיצרניות שונות בכדי להפוך אותה ללא מאויישת גם כן. גוגל, מאחורייך.

ממש לא פשוט היום להיות יצרן GPS כאשר אפליקציות כמו WAZE, וגוגל MAPS שולטות בשוק, וכשחלקן מובנות וחינמיות בסמארטפונים צריך כנראה ממש להכריח לקוחות מסויימים להתקין את האפליקציה שלכם.

חברת Megellan מבינה את הקושי הזה, ובשיתוף פעולה ייחודי עם חברת יגואר היא מודיעה על אפליקציה יעודית של ניווט שתתממשק עם הרכב, באופן פיזי. כששאלנו את הנציגים של Megellan על CarPlay של אפל, התשובה הייתה שאפל לא מאפשרת (נכון לעכשיו) אפליקציות מפות צד שלישי.

בשירות של Megellan יש צורך בהורדת האפליקציה כמובן, וחיבור עם כבל USB ליגואר. כאשר המכונית מזהה את החיבור הממשק משתנה, וניתן למצוא תחנות דלק זולות ומקומות עניין. כאשר נכנסת שיחה השיחה משתלטת והניווט Turn-by-Turn מפסיק, בניגוד ל-WAZE, וכאשר רוצים לחייג יש צורך בלחיצות נוספות בכדי לחזור לתפריט של המערכת הפעלה הייעודית של יגואר.

לא ברור למי השירות מיועד כאשר יגואר עצמה עשתה הסכמים עם אפל גם כן, אך נחמד לראות שחברות וותיקות (Megellan עם מעל 30 שנה ניסיון) שנהגו למכור מכשירים יעודיים עבור ניווט מנסות להשתנות.האפליקציה והשירות יעלו 20$ לשנה, היגואר נמכרת בנפרד.

  • עוד באותו נושא:
  • CES 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully