וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלמנה הלבנה

14.1.2015 / 13:42

ראיון עם אנוק וויפראכט, המעצבת מאחורי שמלת אשת העכביש של אינטל. השמלה שמרגישה את הלובשת ומגיבה בהתאם. הדור הבא של המחשוב הלביש

יח"צ - חד פעמי

אינטל הציגה לפני כמה חודשים את שמלת העכביש - שמלה חכמה שמסוגלת לזהות אם מתקרבים אליה בתוקפנות או לא. אפשר להגיד גם: שמלה נגד מטרידים מינית. כל חלקי השמלה מודפסים במדפסת תלת מימד, וה"מוח" ששולט על תגובות השמלה הוא שבב האדיסון הזעיר של אינטל.

השמלה הייתה אחד הפיצ'רים המעניינים בתערוכת CES 2015 בשבוע שעבר בלאס וגאס. כאשר השמלה חשה מאויימת - באמצעות החיישנים שממוקמים עליה - היא שולפת את זרועות הכביש, ומזיזה בעדינות יחסית (מנסיון) את הגורם המאיים. זהו שיתוף פעולה שני של המעצבת אנוק וויפראכט עם אינטל, אחרי שמלה ראשונה שהוצגה בספטמבר 2014 בכנס המפתחים של אינטל, שהגיבה לגלי מוח של הלובשת אותה באמצעות תאורה מיוחדת שחוברה לשמלה.

מחשב בכפתור הבגד

אנוק וויפראכט מעצבת השימלה של אינטל. צילום: אור קורץ, מערכת וואלה! NEWS
אנוק וויפראכט בכנס CES/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אור קורץ

צעד נוסף של אינטל בכיוון הטכנולוגיה הלבישה הוצג ב-CES כשמנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ, הציג בנאום הפתיחה המרכזי שלו את שבב ה-System On Chip ה-Curie. מדובר בחומרה בעלת צריכה חשמל נמוכה שהיא כל כך קטנה שהיא יכולה להיכנס לתוך כפתור, טבעת ומשקפיים.

השבב החדש משתמש בסדרת המעבדים החדשה של אינטל ה-Quark, Quark SE. השבב משתמש בבלוטות' בעל צריכה נמוכה (BLE), ויש לו מספר סנסורים נוספים, כולל ג'ירוסקופ, אקסלרומוטר, וסנסור המאפשר לו לזהות מחוות.

ה-Curie יהיה זמין ברבעון השני של 2015 ויוכל לרוץ על סוללה בגדול מטבע או סוללה נטענת. הוא מגיע עם מערכת הפעלה פתוחה בשם Viper שאוספת את המידע הנאגר על השבב כמו פעילות גופנית שנעשתה.

אינטל מקווה שבאמצעות הפיתוח הזעיר שלה היא תאפשר למפתחים ומעצבים ליצור מחשוב לביש בצורה נוחה יותר, כאשר היום חלק מן המכשולים הם בניית המערכות, החיווט וצריכת החשמל סביב המוצר הלביש, אינטל מסירה את המכשולים האלו עם מחשוב זעיר כך שכל מה שנותר למעצבים זה להשתמש בכח של השבב לטובתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully