וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לן על תחקיר "סטטוסים מצייצים": "גופי התקשורת מנסים להשחיר את שמי"

15.1.2015 / 21:54

בפוסט תגובה שפרסם מנהל "סטטוסים מצייצים" בעמוד שלו, הוא טועם שהטענות שהועלו נגדו בעיתון "גלובס" הן שקריות, ומייחס את התחקיר לניסיון של גופי התקשורת הגדולים להשתיק אותו

מנהל העמוד "סטטוסים מצייצים" פרסם הערב פוסט בעמוד שלו המתייחס לתחקיר של עיתון "גלובס" מאתמול. בתחקיר, נחשף כי פוסטים רבים בעמוד הפופולרי הם למעשה תוכן שיווקי בתשלום, מבלי שהגולשים יידעו על כך. בכתבה נטען כי פרסום סטטוס בעמוד עולה למפרסם 7,500, וחבילות פרסום שונות עשויות להגיע למחירים של עשרות אלפי שקלים. זאת בניגוד למדיניות של פייסבוק, המאפשרת תוכן פרסומי בשירותיה רק בפלטפורמות מיוחדות ומוצהרות.

בכתבה שהתפרסמה אתמול הופיעה תגובתו של אבי לן, מייסד ומנהל "סטטוסי מצייצים", לפיה "גם לנו שמורה הזכות לבצע עסקאות תוכן שיווקי".

במשך היממה מאז פרסום התחקיר, עוקבי "סטטוסים מצייצים" הרבו לעסוק בנושא - חלק גדול מהסטטוסים שהתפרסמו בעמוד לוו בתגובות עוקצניות בסגנון "כמה שילמת על הפוסט הזה?". הערב, לראשונה, פרסם לן תגובה מלאה לתחקיר בעמוד - ובה הפנה אצבע מאשימה לגופי התקשורת המסחריים, להם יש אינטרס, לדבריו, לפגוע בעמוד שלו.

"סטטוסים מצייצים" חוגגים חצי מיליון לייקים. פייסבוק, צילום מסך
העמוד של "סטטוסים מצייצים" בחגיגות ה-500,000 עוקבים/צילום מסך, פייסבוק
אבי לן: "הכריזו עלי ועל 'סטטוסים מצייצים' מלחמה, כי ככה זה בתקשורת: כולם נלחמים בכולם על אותו שוק קטן"

בפוסט של לן, הוא מתאר את "סטטוסים מצייצים" כחזון של עיתונות עממית חופשית, חפה מאינטרסים. "פעם היינו כולנו צרכנים צייתנים של גופי תקשורת גדולים. חשבתי שהזמנים השתנו ואפשר לעשות משהו חדש. בלי צנזורה, בלי הון-שלטון-עיתון, בלי סבך של אינטרסים של המו"ל", כותב לן. הוא מוסיף כי הצלחת העמוד עוררה את חששם של גופי התקשורת הגדולים - והם החליטו להפילו. "הכריזו עלי ועל 'סטטוסים מצייצים' מלחמה, כי ככה זה בתקשורת: כולם נלחמים בכולם על אותו שוק קטן", כתב, "במסגרת המלחמה, מנסים להשחיר את שמי הטוב כמי שמוכן למכור לכם חתולים בשק. הם רק שכחו לספר לכם משהו: כל אחד מהם ניזון מכמויות ענק של פרסומות וחומר שיווקי המסתתר בין תכניו ללא ידיעת הגולשים.

הוא סיים במשפט "אף טייקון, אף גוף תקשורת, אף גורם מסחרי לא ישתיקו אותנו!"

תגובות הגולשים לפוסט מעורבות. רבים מהם כתבו שבכל מקרה על "סטטוסים מצייצים" לפרסם מעתה ואילך גילוי נאות כשפוסט מסוים ממומן על ידי גוף כזה או אחר. גולשים אחרים הביעו תמיכה בלן, או ציינו מקרים שבהם קיים תוכן מסחרי סמוי גם בגופי תקשורת אחרים. אחרים טענו שהפוסט של לן עדיין מתחמק מלהתייחס לטענות שהובאו בכתבה של "גלובס".

לסטטוס המלא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully