וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק המציאות הרבודה הישראלי שיקים את הילד מהספה

קרן כהן

28.1.2015 / 10:05

"קאזולו" עוד רחוק מחזון האוגמנטד ריאלטי שמוכרות חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. אבל עדיין מלא בקסם שיוציא לכם מפלצות באמצע הסלון. ביקורת משחק

יח"צ - חד פעמי

המציאות הרבודה והוירטואלית מקבלות המון תשומת לב לאחרונה. מאחורי קסדות המציאות והשקפיים החכמות עומדות חברות ענק, והחזון שלהן מעורר צפייה רבה. התחושה אצל כולן די דומה: מדובר במוצר עתידני מדהים שלא ברור מתי יגיע, אם בכלל, לצרכן הפרטי ולמלוא הפוטנציאל שלו.

עם זאת, סוגים שונים של מוצרי מציאות וירטואלית נמצאים אתנו כבר הרבה שנים בתחומים שונים. מוצר כזה הוא המשחק "קאזולו" שמפותח בתל אביב על ידי חברת NC-Arts.

המשחק משלב בין סמארטפון ולוח פיזי אשר ביחד מייצרים מציאות רבודה ובה מפלצות יוצאות מפתח באדמה, בהן צריך לירות באמצעות אפליקציה במכשיר.

אמא תעזרי לי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משטחי המשחק. כל אחד הוא עולם תוכן אחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קאזולו" זכה להצלחה בארצות הברית ולאחרונה הגיע לחנויות צעצועים בישראל. הקסם של המציאות הרבודה הביא לחברה הצלחה גדולה במכירת פנים אל פנים בקניונים באמריקה, האתגר בחנויות בישראל בהן לא תהיה הדגמה אישית הוא שונה. נתנו את "קאזולו" לבדיקה למשפחה ישראלית עם שלושה ילדים (גילאים: (1, 8 ו-5.5) לראות אם הקסם ממשיך. אלו הרשמים שלהם. מנקודת מבטה של האמא.

סוף סוף משחק סלולרי שמקים את הילדים מהספה וגורם להם לזוז. המשחק מורכב מלוח משחק עגול, שאותו מניחים על הרצפה ומאפליקציה שאותה מורידים בקלות לנייד. לוח המשחק מגיע באריזה מרובעת ונראה כמו תקליט. ככה שיחסית לצעצוע המבנה הצר שלו מקל על האחסון העתידי ואינו תופס הרבה נפח במדף המשחקים. מאחר והמשחק דורש משטח להניח עליו את הלוח ועוד חלל לנוע סביב הלוח (כדי לירות במפלצות) הוא למעשה חייב את הילדים לסדר קצת לפני שמתחילים לשחק. רווח נקי.

הרעיון שעומד מאחורי לשים סרט לילדים או לתת להם לשחק בטאבלט/סמארטפון, הוא שההורה מרוויח שקט. בשלב הראשון עוד יש צורך בעזרת מבוגר. אחרי שפתחתי את המשחק, הורדתי את האפליקציה לנייד שלי. להפתעתי גיליתי שמי שמסביר על המשחק הוא לא אחר מאשר השחקן אלי גורנשטיין, שבטח מוכר להורים רבים מתוכניות הטלוויזיה בעבר והופיע פה ושם גם בקלטות לילדים. בהחלט הפתעה נעימה.

עוד באותו נושא

CES לתוך פרצוף שלך: קסדות המציאות בחזית תערוכת הטכנולוגיה

לכתבה המלאה

גרפיקה ומשחקיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרקונים בגבעתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרטון של גורנשטיין והוראות המשחק באפליקציה הן רק בשפה האנגלית. אמנם הן ברורות ובשפה נגישה, אך זה דורש תמיכת הורים, לפחות בשלב הראשוני. בנוסף, יש צורך בהרשמה לפייסבוק או במייל, מה שאין לרוב הילדים בגילאים אלו.

הילדים שמחו. משחק חדש זה תמיד משמח וחווית הצמיאות הרבודה, שמוציאה מפלצות באמצע הסלון מייצרת אפקט "ואוו". המשחק הותקן בשני מכשירי אנדרואיד ועבד בצורה טובה. המשחק זמין גם למשתמשי IOS. המגבלה היחידה הייתה התלהבות הילדים שגרמה להם להתנגש אחד בשני, תוך כדי התחמקות מהמפלצת.

בשלבים הראשונים של המשחק, האתגר היחידי היה התחמקות מהמפלצת, דבר שגרם לילדים להיות אדישים לאחר מספר דקות. עלייה בשלבים הגדילה את הקושי וגם העניין שלהם גבר בהתאם.

מבחינה גרפית, הביצוע פחות ממושלם. זה המקום בו המציאות מבליטה את הפער שעוד קיים בינה לבין סרטוני המציאות המדומה של החברות הגדולות. הסימולציה של המפלצות זקוקה לליטוש, טקסטורת משטחי הגוף מאוד פשוטה, חסרת דיוק, ליטוש ועומק. הצבעים אינם מושכים והמפלצות אמנם נעות בצורה שוטפת, אך אינן נראות דינמיות.

לדוגמה: קשה לראות את התיאום בין המפלצת לנשק אותו היא יורה. השקעה נוספת בעיצוב, הייתה מאפשרת חוויה הרבה יותר חזקה. חווית התנועה וההתחמקות מהמפלצות הן מאוד אמוציונליות והאנימציה אינה מדביקה אותן. זה כנראה יותר מפריע לי מאשר לילדים.

לסיכום

הילדים מאוד נהנו, אך התעייפו מאוד מהר, לאחר שרצו סביב הלוח. לעייף את הילדים הוא אחד הדברים החשובים ביותר שהורה יכול לבקש.

בתור אימא, נהניתי לראות משחק אינטראקטיבי בו הילדים מפעילים את עצמם ולא יושבים על הספה כמו זומבים. כמעצבת גרפית התחושה היא שקיבלנו טעימה מהעתיד, אבל הוא עדיין לא כאן.

"קאזולו" - משווק בחנויות צעצועים בשיתוף עם רשת סקאל. 49.90 ש"ח. הורדת האפליקציות בחינם ללא רכישות פנימיות.

  • עוד באותו נושא:
  • קאזולו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully