וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורטנה מנחשת תוצאות של משחקים

5.2.2015 / 11:57

העוזרת האישית הווירטואלית של מיקרוסופט תגלה לכם את תוצאת משחקי הכדורגל. וגם: מה תפקידו של הרכב המסתורי של אפל, שנוסע ברחובות ומצלם את הכביש? חדשות הטק

תיאו וולקוט שחקן ארסנל חוגג. רויטרס
איך זה יסתיים? אולי קורטנה יודעת/רויטרס

אחרי שהעוזרת האישית הווירטואלית של מיקרוסופט ניחשה בהצלחה את תוצאות משחקי המונדיאל, קורטנה מרחיבה את פעולתה. אם חברת משחקים כמו EA יכולה לנחש את תוצאות הסופרבול, למה שעוזרת אישית לא תוכל לנחש את משחקי הליגה האנגלית?

זה כנראה העיקרון שעמד בפני אנשי מיקרוסופט כשהם אישרו לקורטנה לנחש את משחקי הליגה האנגלית. לפי הדיווח של האתר The Verge, יש לשאול את קורטנה: "איך יהיו תוצאות המשחק מול ארסנל?" או "האם ליברפול תנצח את ארסנל" - והיא תענה לכם את הניחוש שלה. קורטנה זמינה למשתמשי ווינדוס פון למשתמשים בגרסת הפריוויו של ווינדוס 10.

אינסטגרם בלופ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציות כמו אינסטגרם וטוויטר פונות יותר לצעירים, לפעמים אפילו יותר מפייסבוק, לכן הן משתדלות לאפשר שימוש בכל השירותים שלהן בתוך האפליקציה עצמה. פייסבוק יודעת זאת, ובעזרת החברה שרכשה במיליארד דולר, אינסטגרם, היא מציגה עדכון שמאפשר לסרטוני וידיאו לנגן בלופ בפיד הראשי.

הדבר קורה כבר היום עם Vine, האפליקציה הבערך-מתחרה, ונראה שאינסטגרם מנסה לבסס את עצמה כיותר מאפליקציה של תמונות ופילטרים. העדכון זמין כעת למשתמשי האנדרואיד ולמשתמשי האייפון גם יחד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ניצחון נייטרליות הרשת בארה"ב

אחרי קמפיינים רבים, בהם השתתפו גם סלבריטאים כמו ג'ון אוליבר (ראו סרטון למעלה), הגיעה רשות התקשורת הפדרלית (ה-FCC בארה"ב) להכרעה בנוגע להגבלות שניתן להפעיל על הרשת בידי ספקי האינטרנט והתשתית.

יו"ר ה-FCC טום ווילר אמר: "אני מגיש לעמיתיי ב-FCC את ההצעה עם ההגנות הכי גדולות שיש לפתיחות האינטרנט", כך מדווח אתר The Verge. ההצעות מכנות Title II, והן קובעות שבניגוד למה שהיה בעבר - ספקי האינטרנט לא יוכלו להאט את אינטרנט, לחסום שירותים (כמו שעשתה חברת AT&T עם הפייסטיים של אפל) או להפלות בין שירותים, כמו שירותי מוזיקה שלא חלים עלים הגבלות חבילת הגלישה. הדבר תקף גם לאינטרנט הסלולרי.

יש עוד כברת דרך עד שהחוק יעבור במלואו, אך נראה שארה"ב בדרך הנכונה לעגן את ניטרליות הרשת בפני האזרחים, וכמובן שהחברות הגדולות כמו AT&T, קומקסאסט ווויריזון יתנגדו לזה.

אפל מחדשת את שירות המוזיקה ביטס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשחברת אפל רכשה את חברת ביטס של הראפר והמפיק ד"ר דרה וג'ימי לוין בסכום עצום של 3.2 מיליארד דולר - הרבה אנשים הרימו גבה. ההנחה הרווחת הייתה שהאוזניות פחות מעניינות את אפל, ושהרכישה קשורה יותר לשירות הסטרימינג של ביטס. עכשיו מתברר שההשערות היו נכונות.

לפי הדיווח של מרק גורמן מהאתר 9to5mac, אפל מתכננת לעשות שינויים בשירות הסטרימינג, להוריד את מחירו ולהביא אותו גם לאנדרואיד. אמנם לאנדרואיד כבר יש את ביטס בחנות הגוגל פליי, אבל עכשיו מדובר באפליקציה חדשה שאפל מפתחת, אשר תתבסס על השירות הישן של ד"ר דרה ולוין: הצבעים שחור ואדום ייעלמו ויוחלפו בצבעים קודרים יותר, כנראה שחור ולבן כמו באפליקציית המוזיקה המובנית; המחיר יירד מ-9.90 דולר בחודש ל-7.99 דולר בחודש; ושירות הסטרימינג של שתי החברות יתאחדו.

עדיין מוקדם מידי לדעת מתי ייצא השירות, אך ההערכה שלנו שהוא יתווסף לאחד העדכונים או המערכות הבאות כמו iOS 9.

תעלומת הרכב של אפל: מה הם זוממים?

רכב עם מצלמות של אפל. claycord.com, אתר רשמי
תמונת הרכב המסתורית, שפורסמה באתר claycord.com/אתר רשמי, claycord.com

ועוד על אפל: באתר Claycord התפרסמו תמונות של ואן מסתורי, שעל הגג שלו מורכבות 12 מצלמות, והוא מסתובב באזור החוף של סן פרנסיסקו. האתר Apple Insider בדק ומצא במשרד הרישוי האמריקאי שהרכב הושכר על ידי חברת אפל. ההשערה היא שאפל מתנסה בפיתוח של מכוניות ללא נהג, כמו של גוגלף אם כי היא לא אחת מהחברות שזכאיות לעשות זאת. השערה נוספת היא שאפל מתחילה בשירות Street View משלה, שיתווסף לשירות מפות אפל. האם מדובר בעוד פיצ'ר שיכנס ל-iOS 9? כרגע לא ידוע, נמשיך לעדכן שיהיו עוד פרטים.

אפל וסמסונג מובילות את שוק הטאבלטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגלקסי טאב 3 של סמסונג/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת מחקרי השוק IDC פירסמה היום את נתוניה לשנת 2014, ולמרות שנשמעים קולות ששוק הטאבלטים בירידה, נמכרו יותר טאבלטים ב-2014 מאשר ב-2013. אפל וסמסונג מובילות את הטבלה עם 28% ו-18% מהטאבלטים, כשאחריהן אסוס ולנובו עם כ-5% כל אחת ואמזון משתרכת מאחור במאבק על המקום החמישי פחות מ-2%. אז למה אומרים שהשוק בירידה?

אפל איבדה השנה כ-15% מנתח השוק, סמסונג דווקא עלתה 1% ואמזון התרסקה עם כ-67% של איבוד נתח השוק אך מה שבאמת מעניין זה קטגוריית Others. אותם אינספור יצרנים, לרבות סינים, שאין להם מספיק מספרים אך ביחד הם מהווים נתח גדול, נתח גדול מספיק שעלה בכמעט 32% השנה לעומת שנה שעברה.

אז כן, נראה שנתח השוק המיינסטרים, של אפל סמסונג וחבריה בירידה, והלקוחות, לפחות ב-2014, אהבו יותר יצרניות אחרות כמו דל או אייסר או TEAC כי הם זולות יותר, והמכשירים החדשים, כמו ה-Tab S או האייפד אייר 2 פחות הרשימו אותם, וכאשר הטאבלטים זולים יותר אז קונים יותר ככל הנראה, מה שהוביל לגידול מספרי של המכשירים ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully