וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות מיליונרים מבדיחות פלוצים

11.2.2015 / 8:11

הפודקאסט The Comedy Button שהתחיל בקיקסטארטר מקבוצת חברים שמספרת בדיחות הפך למקור הכנסה ששובר שיאים באתר המתחרה. עם איך שצורכים היום תוכן זה בכלל לא מקרי

The Comedy Button

לפני שבועיים שבר להיט הקיקסטארטר Exploding Kittens את השיא לכמות התומכים הגדולה ביותר לפרויקט באתר. הוא עומד כרגע על מעל 149 אלף תומכים ועד שיסגר ב-20 בפברואר כל תרומה רק תגדיל את השיא. בינתיים, בצד השני של הכביש נשבר שיא תומכים גם באתר patreon עם מעל 6,280 תומכים לפודקאסט הקומי: THE COMEDY BUTTON. הסכום הנצבר יכניס לכיסם של היוצרים מעל 20,000 דולר בכל חודש.

המבנה של patreon מתגמל יוצרים על בסיס חודשי. פרק חדש של הפודקאסט יוצא אחת לשבוע בממוצע והוא פועל כבר 3 שנים עם מספר מאזינים (קרוב לחצי מיליון בחודש), עוקבים בטוויטר, יוטיוב, פייסבוק, באתר שרק גדל כל יום. אם הם ימשיכו ככה הם יהיו בסופו של דבר מיליונרים. הישג מרשים עבור פודקאסט של כמה חברים יושבים ועושים צחוקים, שהתחיל בקיקסטארטר ב-2011 וגייס בהצלחה פחות מ-40 אלף דולר.

הפודקאסט ואתם

עיתונאי הספורט האמריקאי ביל סימונס. AP
ביל סימונס, העורך הראשי של אתר grantland ובעל פודקאסט פופולארי/AP

בישראל פודקאסטים עוד לא תפסו. ראוי לציין את על כתפי גמדים שאסף בהצלחה 11 אלף ש"ח באתר מימונה, וגם אזכור של כבוד ל-המשחקייה של איתמר וייסברג (שניהם פודקאסטים על משחקים). הבולט הוא עושים היסטוריה, הפודקאסט של רן לוי שגייס במימונה 121 אלף שקל. אבל אלו עדיין קהילות בשולי המיינסטרים.

יכול להיות שאין פה מספיק כבישים לנסיעות ארוכות בהם אפשר להאזין לתכנים, יכול להיות שאין פה מספיק משתמשים פר תחום עניין כדי ליצור קהילה ובוודאי שאין מספיק כסף. בארצות הברית פודקאסטים כמו This American Life והספין-אוף שלו Serial (שניהם סוקרים מקרי פשע אמיתיים) או כמו מה שביל סימונס עושה ב-ESPN למשל עם ה-BS Report (בעיקר מדברים ספורט וטלוויזיה) כבר זוכים למיליוני האזנות.

זוהי תופעה של ממש שעיקרה שינוי בהרגלי הצריכה. גולשים רבים ברחבי העולם, וכותב שורות אלו בינהם, כבר צורכים פודקאסטים על בסיס קבוע. זהו תוכן שאי אפשר למצוא בערוצים המסורתיים, לכן נלווית אליו תחושת גילוי ואופן הצריכה שלו מונע מבחירה (מורידים ושומעים איפה שרוצים) ולא לפי לוח שידורים.

זו בדיוק הסיבה שהם גם נוטים להצליח באתרי מימון, אף על פי שהם ברובם חינמיים. האפשרות לקחת חלק ביצירה, או במקרה של THE COMEDY BUTTON לקחת סוג של חלק פעיל (תמורת סכומים משתנים תזכו לאזכור בקרדיטים, שאילת שאלות, שיר מצחיק עם השם שלכם ועוד) מייתרת תחושת שייכות אצל הגולש שבעולם החדש מתרגמת לכסף.

יכול להיות שהישראלים עוד לא מספיק מעודכנים לזה, אבל אני רוצה להמר שתוך שנה נראה כאן פודקאסט פופולארי מצליח בקנה מידה ארצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully