וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליפ המדהים שצולם תוך 5 שניות

צחי וולקוביץ'

16.2.2015 / 8:42

מצלמה המקליטה 1000 פריימים לשנייה יצרה ללהקה הצרפתית סרטון סלואו מושן יוצא דופן תוך רגע. באמצעות כמה כלים זולים יותר גם אתם יכולים להגיע לתוצאות יפות

צילום מסך

בתחילת החודש שחרר ההרכב הצרפתי Siska את הקליפ הראשון שלו לאוויר: סרטון עשיר בפרטים שצולם בשוט אחד. מה שבמאת מדהים בו זה שכל הצילום לקח 5 שניות בדיוק. אותן חמש שניות נפרסות ל-3 וחצי דקות של קליפ גדוש באקשן ולא מעט אפקטים ממוחשבים. או כמו שנכתב בעמוד הקליפ ב-vimeo: הצילומים הכי קצרים אי פעם (The shortest shooting ever).

איך הם עשו את זה?

היוצרים השתמשו במצלמה מהירה במיוחד. מצלמת Phantom Flex4k שהוצבה על מכונית נוסעת ב-50 קמ"ש. 5 שניות הן זמן ההקלטה המקסימלי של המצלמה הזו ברזולוציה המירבית. הוידאו מצולם ב-1000 פריימים לשניה, במשך 5 שניות - סך הכל 5000 פריימים. הם מוצגים ביחס הקולנועי הסטנדרטי של 24 פריימים לשניה נפרסים ל3 דקות ו-28 שניות.

הפלא הזה נראה כמו אתגר גדול לצילום, אבל כפי שניתן לראות בסרטון מאחורי הקלעים בעמוד הפייסבוק של ההרכב, מדובר באתגר פשוט יחסית שבעיקר כולל הרבה תיאום שיכול להתבצע לפי מיקום הרכב או בעזרת צלילים.

זו לא הפעם הראשונה שמשתמשים במצלמה מהירה במיוחד כדי לצלם קליפ ייחודי. קליפ מפורסם לא פחות הוא זה של Dancing Ritalin. בקליפ מוצגת בהילוך איטי מלחמה בין מטף כיבוי ללהביור. גם הקליפ הזה צולם עם מצלמת Phantom.

כלל האצבע הוא פשוט: ככל שהמצלמה מצלמת מהר יותר, תוך שמירה על רזולוציה סבירה, כך היא מתאימה יותר להילוך איטי.

מצלמה שמצלמת ברזולוצית FULL HD, ב-60 פריימים לשנייה, תאפשר לבצע אפקט קל בלבד של הילוך איטי אם נציג את התוצרים שלה ב-24 פריימים לשנייה (פי 2.5 בלבד) – זה מספיק כדי להציג אנשים הולכים ברחוב בצורה דרמטית, למשל, אבל לא כדי לקבל תצוגה מרהיבה של קליע הנורה מאקדח. בשביל לקבל צילום מפורט בקצב כזה צריך גם מצלמה מקצועית וגם המון תאורה (כי משך זמן חשיפת כל פריים קצר מאוד).

מצלמות מהירות במיוחד עדיין לא נגישות לציבור הרחב, זה עסק יקר. פרוייקט קיקסטארטר מצליח מהשנה שם לו למטרה לשנות זאת כשהציג מצלמה המסוגלת לצלם בקצב מהיר ואסף 125 אלף לירות שטרלינג. 350 פאונד למצלמה של האלף פריימים בשנייה.

רוצים גם? אתם יכולים!

גם אם ידכם אינה משגת מצלמה יקרה זה לא אומר שלא ניתן "לרמות" קצת את הסלואו מושן. או לפחות, לצלם דברים מסויימים בצורה מגניבה. הדרך הכי זולה לבצע אפקט הילוך איטי היא לצלם במהירות "קלאסית" כמו 50 או 60 פריימים לשנייה, - ולפרוס אותו בתוכנת עריכה ב-24 פריימים לשנייה כדי לקבל את ההילוך האיטי.

וידאו ב-60 פריימים לשניה לא מספיק כדי לספק ממש תחושה של הילוך איטי, אבל אפשר לרמות קצת, בעזרת כלי עריכה שנקרא Twixtor היוצר פריימים נוספים בין כל פריים למשנהו (בדומה למנגנון החלקת התנועה בטלוויזיות מודרניות). תוצאות טובות אפשר להשיג בתנועה של גופים גדולים, עם קונטורה ברורה. למשל, להקפיא אדם בזמן ריצה או קפיצה.

מכיוון ש-TWIXTOR עדיין לא יכול להמציא מידע יש מאין, כדי להשיג תוצאה טובה יותר, כדאי להשתמש במצלמה שמצלמת די מהר מראש. ה-iphone 6 החדש, למשל, מצלם 240 פריימים לשניה ב-720p. זה לא FULL HD – אבל זה חד דיו, ומספק תוצאות נהדרות.

עוד באותו נושא

ביקורת: מצלמת Polaroid Cube. מתחרה חדשה ל-GOPRO

לכתבה המלאה

עוד מצלמה שיודעת לצלם ב-240 פריימים לשניה היא ה-GOPRO בדגמיה החדשים, ולאחר עדכון תוכנה ששוחרר בינואר.

שילוב של מצלמות כאלו: המאפשרות האטה של כפול 10. כלומר צילום ב-240 פריימים לשנייה שהופך ל-24 פריימים לשנייה, עם כלי עריכה כמו Twixtor אולי לא יאפשר לנו לקבל תוצאות כמו המקצוענים – אבל זו התחלה מבטיחה, מצלמות נעשות מהירות יותר מרגע לרגע. לא מוגזם להניח כי עידן ה-1000 פריימים לשניה בסמארטפונים עוד יגיע. עד אז, אפשר רק להתבונן בקנאה באפקט ההילוך האיטי שמצלמות של מאות אלפי דולרים מאפשרות לנו לקבל.

  • עוד באותו נושא:
  • מצלמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully