וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג הכריזה על הגלקסי S6

1.3.2015 / 19:25

באירוע ההכרזה של סמסונג מועידת המובייל MWC 2015 בברצלונה הוכרז מכשיר הגלקסי S6, וגרסת Edge עם שני מסכים קמורים. בין הפיצ'רים הבולטים: מצלמה משופרת, שירות תשלומים מתחרה לאפל וסוללה מובנית הנטענת תוך עשר דקות

לאחר שבועות של שמועות הגיע סופסוף אירוע ההכרזה המצופה של סמסונג מתערוכת המובייל העולמית בברצלונה: Samsung Unpacked 6.

ההדלפות שקדמו לאירוע דיברו על השקת גלקסי S6 הכוללות שתי גרסאות של מכשירים: אחת "רגילה" ואחת בעלת מסך קמור משני צידי המכשיר, S6 Edge, שיספק קבלת התראות, גישה מקוצרת לתפריטים ואפליקציות מועדפות, בדומה למכשיר הגלקסי נוט Edge שהושק בשנה שעברה. וזה אכן מה שהיה: סמסונג חשפה שני מכשירים שכללו שיפורים בחיי הסוללה והמצלמה.היא לא היססה לעקוץ את אפל כמו גם להלחם איתה במגרש התשלומים.

סמסונג. AP
מנכ"ל סמסונג מציג את שני המכשירים החדשים/AP

19:35

מנכ"ל סמסונג ג'י קי שין עולה לבמה ומכריז: "לא עוד שמועות. היום נחשוף את הדבר הבא". הוא מספר על הפילוסופיה שהביאה את סמסונג להיות חברת האלקטרוניקה הטובה בעולם: "אנחנו דוחפים קדימה לטכנולוגיה ורעיונות חדשים. המטרה שלנו הייתה פשוטה: הטלפון הכי יפה בהיסטוריה של סמסונג, והטלפון הכי מתקדם בעולם. זה מה שמגיע עכשיו".

עוד באותו נושא

למה לצפות הערב בהשקה של סמסונג?

לכתבה המלאה

19:39

סוף סוף נחשף מכשיר הגלקסי S6, בסרטון בעל גוונים אפלים. כצפוי, מדובר בשני מכשירים: גלקסי S6 וגלקסי S6 Edge.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגלקסי 6S/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלקסי 6S Edge/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:41

המנכ"ל מדבר על יתרונות האבטחה של המכשירים עבור ממשלות, על היתרונות עבור מפיצות המכשירים ועל העיצוב עבור הלקוחות. "אני מאמין בשילוב הטכנולוגיות בחיי הימיום. ככה אנחנו משנים את החברה לטובה", אומר שין. המסר העקרי של סמסונג להערב הוא: עיצוב, ביצועים ויוזמה.

19:43

מנכ"ל סמסונג מסיים את דברי הפתיחה במסר: " next is now". מנחת האירוע יונג הי לי חוזרת לבמה, להציג את היבטי העיצוב של הגלקסי החדש. המסך מעוקל בשני הצדדים - סמסונג דוחפת חזק את הנושא הזה של מסך מעוקל, למרות שהציבור עדיין לא הראה שהוא מעוניין. המנחה מסבירה שכדי לעקם את הזכוכית במסך יידרש חימום של מעל 800 מעלות. המסך עשוי מזכוכית גורילה גלאס 4, ולדברי סמסונג המתכת חזקה ב-50% מהמתחרים, סמסונג למעשה משגרת כאן עקיצה לכיוון אפל, עם פרשיית המכשירים המתעקמים שלה.

19:50

לבמה עולה יואן הין לי, אשת ה-UX של סמסונג, עולה כדי לדבר על חוויית המשתמש במכשיר. היא מסבירה את בחירת הצבעים הבהירה יותר כדי להקל על המשתמש., ואת השינויים במיקום כפתורי המצלמה. תוספת נחמדה ל-Edge תאפשר לו לזהור בצבעים שונים לפי שמות האנשים המתקשרים אליך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'סטין דינסון מפרט על חיי הסוללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:55

ג'סטין דניסון, סגן נשיא אסטרטגיית מוצרים בחברה עולה לבמה כדי לדבר על הביצועים של המכשיר. הגלקסי החדש פועל על טכנולוגיית 64 ביט, הוא קטן יותר ובעל חיסכון בסוללה. המעבד חוסך עד כ-20% חשמל פחות מהנוט 4, וגם בזיכרון יש שיפור - הוא עובד בטכנולוגיה של eMMC שעוזר לביצועים ולמהירות העברה. המסך בגודל 5.1 אינץ', ברזולוציה של 577P עם עד כ-77 אחוז יותר פיקסלים מהגלקסי 5. המכשירים מגיעים בעובי 6.8 לגלקסי S6 ו-7 ל-Edge.

בנוסף, מציג דניסון את Gear VR החדש שתומך בעבודה עם שני המכשירים החדשים (עד עתה תמכה הקסדה רק בנוט).

הסוללה מסתמנת כפיצ'ר בולט במכשיר החדש. המעבד עובד מהר יותר, אך צורך פחות חיי סוללה. לטענת סמסונג, מהירות הטעינה של סוללת הגלקסי החדשה היא המהירה ביותר בעולם - 10 דקות בשביל 4 שעות שימוש, כשטעינה מ-0 ל-100 לוקחת כחצי מהזמן שלוקח לאייפון 6. הסוללה מובנית לתוך המכשיר, ויש גם אפשרות לטעינה אלחוטית - והכול דחוס בעיצוב דק מאוד של 6.1 מ"מ. סמסונג טוענת שהמכשיר תומך בשני סוגי טעינה אלחוטית קיימים, וכי לא תהיה בעיה לטעון אותו בכל מקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דקיק ביותר. הגלקסי 6S/מערכת וואלה!, צילום מסך

20:00

מציגים את המצלמה, קודם כל את הקדמית, עם 5 מגה-פיקסל וצמצם f/1.9 עם תמיכה בצילום טוב יותר בתנאי תאורה נמוכה. מנהל השיווק משווה בין מצלמת האייפון 6 פלוס והגלקסי S6, כשהוא מראה תמונה ובה זוג יושב בבר והכל חשוך מסביב באייפון 6 פלוס, לעומת תאורה יפה ונקייה בגלקסי. המצלמה האחורית היא 16 מגה-פיקסל, עם אותו f/1.9. פי'צר צילום מהיר נוסף: לוחצים פעמים על כפתור הבית ותוך 0.7 שניות המצלמה פועלת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלקסי 6S Edge/מערכת וואלה!, צילום מסך

20:08

הגיע שעתו של התשלום הדיגיטלי. דניסון מציג את המגבלות שקיימות ברכישה דרך NFC (כמו בשעון של אפל), לכן, לדבריו, סמסונג פיתחה את סמסונג PAY (איך הם חשבו על השם הזה?) המאפשר לשלם בכל מקום. הוא מתאר את הפשטות שבתשלום דרך חיישן טביעת האצבע, עם דגש על האבטחה: מידע של כרטיס האשראי לא נשמר במכשיר או אצל סמסונג. הוא מציג שיתופי פעולה עם ויזה ומאסטרקארד, ומכוון להתרחבות עם שותפים נוספים מחוץ לארצות הברית. השירות יתחיל בארצות הברית ובקוריאה החל מהקיץ.

20:10

אל הבמה עולה גרגורי וויד, האחראי על מחלקת האנטרפרייז, ומצהיר כי סמסונג גלקסי S6 הוא המכשיר הכי מאובטח היום. הוא מוגן מפני וירוסים, האקרים ותוכנות זדוניות. סמסונג Knox מתקדמת במיוחד ומציעה שירות מאובטח יותר, אומר וויד, והחברה תומכת גם ב-MDM, כמו בלקברי.

סמסונג. דניס ויטצ'בסקי
מבט על המכשירים החדשים מתוך חלל התצוגה לעיתונאים/דניס ויטצ'בסקי

20:14

המנחה יונג הי לי חוזרת לבמה כדי לסגור את האירוע. היא מכריזה כי המכשירים יצאו למכירה ב-10 באפריל בגדלים 32, 64 ו-128 ג'יגה-בייט. בנוסף יימכרו אביזרים כמו קייס חצי שקוף, המאפשר לראות את ההתראות ואת השעה תוך שהוא מגן על המכשיר.

המכשירים מגיעים בצבעים: לבן, שחור וזהב. מכשיר כחול יהיה בלעדי ל-S6 וירוק יהיה צבע בלעדי רק ל-Edge. לא הוזכר מחיר.

לסיכום

בסך הכול האירוע היה קצר, וההכרזה תמציתית במיוחד - עם לא מעט עקיצות למתחרה הישירה מבית אפל (בעיקר על רקע ביצועי המצלמות והטענה כי הסמסונג לא מתעקם).

כמו אפל, גם סמסונג השיקה הערב שני מכשירים, אך בניגוד לטרנד האחרון - שעון חכם חדש דווקא לא היה. עוד נעדר מההכרזה עיצוב הפלסטיק שרבים סלדו ממנו במהלך השנים במכשירי החברה. בנוסף, הסוללה המובנית שנטענת מהר נשמעת כמו פיצ'ר חזק ששווה לוותר עבורו על היכולת לנתק את החלק האחורי ולהוציא ידנית את הסוללה. פי'צרים כמו שיחה בצבע מזוהה למסך ה-Edge הם תוספת נחמדה, אבל מעבר לכך לא הוצגו עוד הרבה שימושים חדשים למכשיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלקסי 6S Edge/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully