וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולים ב-patreon, הכסף בקיקסטארטר

9.3.2015 / 12:44

אמנדה פאלמר חוזרת בגדול לאסוף כסף במימון המון, ולמה לאפל יש סיבה לאופטימיות מהפרויקט הכי מצליח בתולדות קיקסטארטר

יח"צ - חד פעמי

כל המגניבים כבר ב-patreon. זה משפט קצת שטחי אבל הוא גם קצת נכון. ההצטרפות של האמנית/מוזיקאית אמנדה פאלמר (לשעבר סולנית הדרזדן דולס) ל-patreon היא עוד חותמת קו?ליו?ת בתהליך הגדילה של הפלטפורמה.

פאלמר תקבל כספי תמיכה דרך האתר עבור יצירת אמנות ודברים (things), אם כי להגנתה העמוד שלה מכיל רשימת דברים שהיא מתכננת לעשות. עוד לפני שיצרה משהו חדש היא כבר נחשבת הצלחה אדירה, עם סכום חודשי שעומד כרגע על מעל 24,000 דולר לחודש. לשם השוואה, הפודקאסט THE COMEDY BUTTON מוביל את מספר התומכים ב-patreon עם 6,361 אבל הם מכניסים רק 20,600 דולר לחודש. פאלמר הגיעה לסכום גבוה מזה עם פחות מחצי מכמות התומכים, 2,876.

המשותף הוא ששניהם התחילו בקיקסטארטר ועברו ל-patreon. פאלמר לקחה חלק בעבר בשלושה פרויקטים בקיקסטארטר ויש לה קהילה חזקה מאחוריה. האחרון שבהם היה להפקת אלבום, ספר אמנות ומימון מסע ההופעות שמומן ב-2012 בהצלחה גדולה עם מעל מיליון דולר.

אגב, אם אתם בעניין לעזור למוזיקאים להוציא אלבום, יש חופן יוצרים ישראלים שמחפשים ממש עכשיו להשיג מימון ליצירה שלהם בהאדסטארט.

מוזיקה גם בקיקסטארטר

אז בזמן שב-patreon תומכים ביצירה שעוד לא ברור איך היא תיראה בכלל, בקיקסטארטר כידוע צריך להיות דד ליין ומוצר ביד. רצוי כזה שאפשר לרכוש בסופו של דבר. אחד כזה שעשה כותרות בתחום המוזיקה השבוע הוא הפרויקט Artiphon Instrument 1: מדובר בכלי נגינה שנראה קצת כמו הכלאה של סקייטבורד, חללית ומחשב, ויכול לשמש כגיטרה, פסנתר, בס, כינור ומכונת תופים - כולל אפשרות להפעלת אפליקציות, חיבור לאוזניות, ווליום ועוד. זה נראה מגניב והמוצר הסופי אמור לעלות 350 דולר.

עד כה הפרויקט צבר קרוב לחצי מילון דולר, הרבה מעבר לסכום הנדרש, אבל הייתי מסתייג מעט מהיכולת שלהם להביא מוצר כזה לייצור המוני, או להפוך אותו לבאמת מושך למוזיקאים. תאריך היעד הוא 2016 ויהיה מעניין לראות אם הם אכן יספקו את הסחורה בזמן.

מי שבינתיים מספק את הסחורה בגדולה הם עדיין Pebble Time, הגרסה החדשה של השעון החכם, שהפכה בשבוע שעבר לפרויקט הכי מצליח בהיסטוריה של קיקסטארטר, אחרי שהסכום שצבר עקפו את צידנית ה-COOLEST COOLER. למעשה היא עקפה אותה כבר בכמעט יותר מ-4 מיליון דולר והפרויקט עומד כרגע על קצת יותר מ-17 מיליון דולר. בערב ההשקה של השעון החכם של אפל, נראה שבהחלט יש ביקוש למוצרים כאלו בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully