וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל השיקה את ה-Apple Watch

9.3.2015 / 18:58

השעון מאפשר שליחת פעימות לב לחבר, הכתבה קולית של הודעה, קבלת התראות מאפליקציות צד שלישי ועוד. בחנויות מה-24 באפריל (לא כולל בישראל). בנוסף הוצגו שני מקבוקים חדשים

טים קוק. האתר הרשמי של אפל, אתר רשמי
טים קוק מציג את השעון/אתר רשמי, האתר הרשמי של אפל

מאז שהוכרז לצד האייפונים החדשים בספטמבר, השוק מצפה לכניסתה של אפל לתחום השעונים החכמים. זהו שוק שכבר רווי בשעונים חכמים של חברות שונות, ועם זאת עדיין מדובר במוצר לא פופולארי בקרב הקהל הרחב.

באירוע Spring forward העניקה אפל מבט מקרוב על השעון החכם שלה, כמו גם מידע על מוצרים נוספים בחברה. הנה תקציר של האירוע.

19:05

מנכ"ל אפל, טים קוק, עולה על הבמה, ומסביר שהסרטון שכרגע הוקרן על המסכים מציג את פתיחתה של חנות חדשה בסין (ראו תמונה). מדבר בחנות נוספת מתוך 21 חנויות קיימות במדינה, הוא אומר, ושליטתה של אפל בסין רחבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החנות החדשה בסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:07

לפני שיציגו את שירות Apple TV, קוק מדבר על רשת הכבלים HBO ועל סדרות המופת שלה. הוא מזמין לבמה את ריצ'רד פלפר, מנכ"ל HBO, שיציג את שירות HBO NOW שמגיע ל-Apple TV. פלפר מספר שאפשר לצפות בשירות גם באייפד ובאייפון, והוא יעלה 14.99 דולרים כשהחודש הראשון בחינם - בדיוק בזמן לעונה החדשה של משחקי הכס.
על המסכים מוקרן הטריילר לעונה החדשה של הסדרה.

משחקי הכס. משחקי הכס, צילום מסך
מתוך הטריילר/צילום מסך, משחקי הכס

19:11

פלפר יורד מהבמה, וקוק מספר כי שירות Apple TV מכר כבר מעל 25 מיליון יחידות. המחיר יורד ל-69 דולרים על מנת לאפשר לעוד אנשים גישה וגם לצמצם פערים עם התחרות.

19:15

סיימנו עם שירותי הטלוויזיה ועברנו לנתוני המכירות של האייפון. לדברי קוק, נמכרו עד כה מעל 700 מיליון אייפונים, מה שהופך אותו לסמארטפון הכי נמכר בעולם עם שביעות רצון של 99% מהלקוחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוק מתייחס להצלחת האייפון בעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:20

קוק עובר לדבר על השירות של אפל למכוניות, CarPlay, שגם הוא תופס תאוצה, על שירות הבריאות של אפל HomeKit שגם הוצג בתערוכת CES. מעבר לפלטפורמת הבריאות HealthKit שעובדת כרגע עם 900 אפליקציות על האייפון ועוזרות לנטר פעילויות ספורט ונתוני בריאות. כדי להרחיב בנושא הבריאות, מצטרף לבמה ג'ף וויליאמס, סמנכ"ל התפעול של אפל, שמסביר כיצד אפל עוזרת גם למחקר הרפואי, בין אם מדובר בזימון מתנדבים, הערכות של רופאים, זימון תורים ומחקרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ף וויליאמס מציג את ה-Reasearch Kit/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:22

וויליאמס מכריז על Reasearch Kit, תוכנה שמיועדת למחקרים מדעיים, ונועדה לעזור לחוקרים לייצר אפליקציות בריאות. הוא מספר על אפליקציות מיוחדות לזיהוי פרקינסון ולסכרת, אפליקציות שמנטרות קול וצעדים של פציינט כדי לאבחן את מצבו הרפואי ומדגיש כי את הבדיקות הללו אפשר לעשות גם בבית, ללא ביקור רופא. לכל אפליקציה יש שיתוף פעולה עם מכון מחקר מתאים, ואפל בעצם הופכת מכוני מחקר ליצרני אפליקציות שיעזרו להם להתקדם במחקר.

19:28

על המסך מוקרן סרטון קצר המדגים את שימושי השירות החדש למחקרים רפואיים, את האפליקיות לאבחון פרקינסון, אסטמה ועוד, כשהכול יהיה בקוד פתוח לכולם החל מהיום.

19:30

טים קוק חוזר לבמה ואומר שהוא רוצה לדבר על המק. הקהל צוחק, הוא כנראה מחכה לשעון שכבר מופיע בשקופית על המסך מאחוריו ובה שלל המוצרים של אפל.

לדברי קוק, המק שבר את שיאי התעשייה בכל שנה. הוא מציג גרף הממחיש כיצד תעשיית הלפטופים קטנה ב-2% ואילו מכירות המקים רק עלו. קוק מסביר שהגיע הזמן להמציא מחדש את מחשב הנוטבוק, מציג סרטון טיזר קצר - ולאחריו חוזר לבמה עם המק החדש. המכשיר נראה דק במיוחד ואין כמעט מקום בין המקלדת לגוף האלומיניום.




.

טים קוק. האתר הרשמי של אפל, אתר רשמי
טים קוק עם המקבוק החדש/אתר רשמי, האתר הרשמי של אפל

19:40

עכשיו עולה לבמה פיל שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק באפל, ומספר כי המקבוק החדש שוקל 2 פאונד, בעובי של 13.1 מ"מ, כשהאנטנות מובנות בתוך גוף המכשיר. מקלדת חדשה ומלאה, עם מנגנון חדש שעוזר להקלדה מדויקת יותר ומקשים גדולים יותר עם תאורה חדשה להקלדה בלילה. למק החדש מסך 12 אינץ' (כצפוי בין מסכי ה-11 וה-13 שכבר היו בשוק), עם רזולוציית רטינה של 2304*1440. הפאנל בעובי 0.88 מ"מ. משטח המגע חדש נקרא Force Touch pad, עם תגובה לכל לחיצה בעוצמה שונה. המכשיר צורך 30% פחות אנרגיה.

אפל. אפל, אתר רשמי
פיל שילר יורד לפרטים של המקים/אתר רשמי, אפל

19:44

עוד על המקים החדשים: אין בהם מאוורר כך שהם שקטים במיוחד. הלוג'יק בורד גם הוא דק וקטן יותר. המעבד הוא Intel Core M, במהירות בין 1.3 ל-2.9 ג'יגה הרץ וצריכה קטנה של 4 וואט. לשילדה החדשה יתאימו סוללות בגדלים שונים, ולמק החדש זמן סוללה שיספיק ליום שלם. שילר מציג גם חיבור מיוחד חדש למק, USB-C, שפועל עם כל המחברים הקיימים - USB, חשמל, HDMI ועוד, כשהוא מדגיש גם את חוויית הוויירלס של המכשיר.

אפל. האתר הרשמי של אפל, אתר רשמי
אפל/אתר רשמי, האתר הרשמי של אפל

19:48

המקים החדשים, מספר שילר, יגיעו בצבעי כסף, אפור וזהב. המחיר יתחיל מ-1,299 דולרים ומכירתם תחל ב-10 באפריל. בנוסף הוצגו עדכונים קלים שיהיו זמינים מהיום למקים הקיימים בשוק.

19:52

טים קוק חוזר לבמה וסוף סוף מתחיל להציג את ה-Apple Watch. הוא מדבר על אפשרויות התצוגה של השעון, על החומרים ממנו הוא עשוי: פלדת אל חלד, אלומיניום, וזהב 18K. השעון מאוד מדוייק, לדבריו, והוא יכיל מספר תצוגות במספר צבעים (הגרסה עם מיקי מאוס זוכה לתשואות). ניתן גם להוסיף חלקים ונתונים לתצוגות קיימות.

אפל. אפל, צילום מסך
טים קוק מציג את הApple Watch בגרסת מיקי מאוס/צילום מסך, אפל

19:58

קוק ממשיך ומדבר על אפשרויות השימוש בשעון: פיצ'ר שנקרא "הצצות" (Glances), שמאפשר בהחלקה של האצבע מלמטה "להציץ" לנתונים כמו פעימות לב, הפגישות הבאות וכו'. ניתן לענות דרך השעון להודעות ולשיחות, ואף לקרוא מיילים מלאים - כולל תמונות. "רציתי לעשות את זה מאז שהייתי בן חמש", אומר קוק על אפשרות המענה לשיחה בשעון. בנוסף יש גם פיצ'ר שנקרא Digital Touch, המאפשר להתחבר לשעון של חבר ו"לקרוא" לו על ידי הקשה על השעון, או ולשלוח לו ציורים חביבים ואפילו נתוני פעימות לב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחים פעימות לב זה לזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

20:02

קוק מדבר על חשיבות השעון בשימוש בספורט ומעקב בריאותי. השעון ימדוד כמה זמן אתם רצים ומתי אתם יושבים יותר מדי. הוא מתלוצץ ואומר שהקהל, למשל, היה מקבל כבר מזמן התראה על ישיבה ממושכת באירוע הזה. השעון אף ינפיק דיווח שישלח בכל שבוע ביום שני (תחילת השבוע בארה"ב) שיסביר למשתמשים מה עליהם לעשות כדי לשפר את הבריאות האישית שלהם. השעון אף יעקוב אחרי שריפת קלוריות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקיציות בריאות של Apple Watch/מערכת וואלה!, צילום מסך

20:05

קוק מציג את כריסטי טרלינגטון ברנס, ספורטאית ואשת אופנה במגזין TIME אשר רצה באפריקה חצי מרתון עם השעון של אפל. לאחר סרטון קצר שלה עולה כריסטי לבמה כדי לפטפט עם קוק על החוויות מהשעון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרטון של טרלינגטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

20:10

קוק מציג פיצ'רים נוספים בשעון. חלקם היו צפויים כמו אופציית תשלומים, פעולות קוליות עם סירי, נוטיפקציות של תוכן כמו תוצאות ספורט, פייסבוק כמובן, חדשות ועוד.

20:12

קוק מזמין לבמהאת קווין לינאצ'ט, איש פלאש לשעבר אשר מסביר על אפליקציות השעון והשימוש עם סירי. הוא שואל את סירי שאלה על מזג האוויר באמצעות פיצ'ר ה-Hey Siri, ללא נגיעה במכשיר, וסירי מייצרת עבורו תזכורת.

20:15

קווין לינצ'אט מקבל שיחה ועונה לה מהשעון. הוא מדבר ללא צורך לקרב את השעון לפה. גם הצפייה באינסטגרם דרך השעון נוחה במיוחד, ואפשר להזמין מונית של אובר כמו שניתן היום בגט טקסי בשעונים של גוגל.

גם אפליקציית פספורט עובדת בשעון, והיא מציגה את כרטיס הטיסה כך שאין צריך להוציא את הטלפון מהתיק או בשדה התעופה.

20:20

לינצ'אט מציג אפליקציות צד שלישי נוספות כמו שאזאם, פתיחת דלתות מרחוק, הכתבה קולית של הודעה, הפעלת מצלמה ועוד. למרות שלא הוזכרה, נפרגן גם לאפליקציית Moovit הישראלית שאפליקציית הניווט בתחבורה ציבורית שלה גם תהיה זמינה בשעון עם השקתו.

אפל. אפל, אתר רשמי
הטענת השעון דרך מגנט בחלק האחורי/אתר רשמי, אפל

20:23

טים קוק חוזר לבמה. הוא מודיע שהסוללה של השעון תחזיק מעמד במשך יום שלם, עם צפי ל-18 שעות עבודה של השעון ליום עבודה טיפוסי. טעינת השעון בטכנולוגיית MagSafe אשר כבר מוכרת לבעלי המק, תתאפשר באמצעות חיבור מגנט לחלק האחורי.

קוק מדבר על דגמים שונים לשעון ומתמקד בדגם ה"ספורט", שעשוי מאלומיניום בצבע כסף או אפור חלל ובעל רצועות גומי אלסטיות. האלומיניום עשוי סגסוגת מיוחדת שאמורה להיות חזקה יותר וקלה מאוד. מחירו של הדגם יתחיל ב-350 דולרים לגודל 38 מ"מ, ו-400 דולרים לגודל של 42 מ"מ, והם מגיעים עם מגוון רצועות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגמים השונים של שעוני הספורט/מערכת וואלה!, צילום מסך

20:30

הדגם הבינוני של ה-Apple Watch יגיע במגוון רצועות, והוא בעל גוף מיוחד ממתכת פלדת אל חלד עמידה לשריטות, בצבע כסף או שחור. מחירו ינוע מ-549 דולרים עד 1,049 דולרים לגודל ה-38 מ"מ, ומ-599 דולרים עד 1,099 דולרים לגודל 42 מ"מ. עדיין אין מחיר עבור הדגם השלישי והיוקרתי, Edition, אך קוק רומז לסביבות ה-10 אלף דולר.

ההזמנות יתחילו להתקבל ב-10 לאפריל, והשעון ייצא למכירה במדינות נבחרות ב-24 באפריל. לצערנו, לא כולל ישראל.

אפל. אפל, אתר רשמי
המדינות בהן יימכר השעון/אתר רשמי, אפל

20:35

טים קוק מסכם את האירוע, ומזכיר שוב את משפחת המוצרים של אפל והמקים שהוצגו. על השעון הוא אומר שמדובר ב"מוצר האישי ביותר שיצרנו". לבסוף הוא מודה, כמקובל באירועי אפל, לעובדים. רבים מהם יושבים באולם, כולל המעצב הראשי ג'וני איב ואחרים. והוא חותם את האירוע לקול מחיאות הכפיים.

לסיכום

קינוט ארוך באופן יחסי של אפל בלי הרבה הפתעות. במרכזו: קבלת החבר החדש למשפחת המוצרים ה-Apple Watch והצגת הדגמים החדשים של המקבוק. אפל אוהבת לפעול בקטגוריה משל עצמה ולא הזכירה את המתחרות (סמסונג עקצה אותה לא מעט רק לפני שבוע בהשקת הגלקסי החדש בברצלונה).

השעון מרשים בפיצ'רים שלו, כולל הדגש על בריאות המשתמש, אולם רובם קיימים באייפונים. בשונה מהאייפון 6, לו יש רק שני דגמים, השעון מציג מבחר אפשרויות יחסית גדול. עכשיו צריך לראות אם הקהל יסכים לרכוש הארכה של האייפון שלו בעוד 500 דולר (מחיר השעון הבסיסי). גרסת 8.2 של IOS כבר זמינה למכשירים התומכים והיא תכיל חנות אפליקציות מיוחדת לשעון.

הספיק לכם אפל ליום אחד? רוצים עוד הרבה טים קוק? לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully