וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצלם בלי הפסקה ובלי סוללה

20.4.2015 / 7:42

חוקרים פיתחו אבטיפוס של מצלמה המסוגלת להפיק מהאור את האנרגיה הנדרשת כדי לצלם ברצף בלי מקור חשמל או סוללה. התוצאה כרגע קריפית, אבל העתיד שלה ורוד

יח"צ - חד פעמי

הסרטון הקריפי הזה אולי נראה מפחיד, אבל הוא בעצם מסמל סוג של תקווה לחיסכון אמיתי באנרגיה במוצרים טכנולוגים ובמצלמות בפרט. זהו אבטיפוס של מצלמה שמייצרת בעצמה את האנרגיה שהיא זקוקה כדי לצלם. אין לה סוללה או חיבור לחשמל והיא יכולה לצלם ללא הפסקה.

המצלמה היא תוצר של צוות מחקר באוניברסיטת קולומביה להנדסה בהנהגת הפרופסור למדעי המחשב שרי. ק נייאר (Shree K. Nayar). היא מסוגלת לצלם ללא הפסקה תמונה בכל שנייה ברזולוציה נמוכה בחלל פנימי מואר. הם עיצבו פיקסל מיוחד שלא רק יכול לקרוא את האור החוזר מאובייקט (התקרית אור) - אלא גם להמיר אותו לאנרגיה חשמלית.

אם לנסות להסביר במילים פשוטות מה חדש כאן, נגיד שתאים סולאריים וקולטני אור, כמו נניח במזגן שאלקטרה השיקה השנה, יודעים להפוך את האור לאנרגיה. החיישן של המצלמה מאפשר זרימה של החשמל באופן המחלק את האנרגיה בין הפקת תמונה ובין יצירת האנרגיה המשמשת כדי לצלם את התמונה. למרות שמדובר כרגע במוצר ראשוני בלבד אפשר לדמיין את השימוש שלו בעתיד עבור מוצרים שיחפשו לבטל את השימוש במקור אנרגיה נישא כמו נניח מוצרים לבישים או מצלמות אבטחה הדורשות צילום קבוע.

  • עוד באותו נושא:
  • מצלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully