וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית סיקרט הודיעה על סגירה

30.4.2015 / 9:45

מייסד האפליקציה הודיע כי הוא סוגר את החברה, מאחר וסיקרט התרחקה מהחזון שהיה לו. בשנה האחרונה גרמה סיקרט נזק רב בתחום של לשון הרע, דיבה והסתה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוגו סיקרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סיקרט כבר לא מייצגת את החזון שהיה לי כשהקמתי אותה", כך הסביר בבלוג שלו דייויד בייטו, מייסד סיקרט, את סגירתה של האפליקציה המצליחה והשנויה במחלוקת. הבשורה מפתיעה בהתחשב בכך שסיקרט שווה היום כ-100 מיליון דולרבכסף שגוייס ממשקיעים, על פי הדיווח בפורבס, וסגירתה תוביל להפסדים עצומים של בעליה. אך המוניטין שקנתה לעצמה כנראה משמעותי יותר.

סיקרט, שהגיע לעולם לפני קצת יותר משנה, הייתה אמורה להיות אפליקציה שבה הגולשים משוחררים מדעות קדומות ומעודף מידע בעידן הטכנולוגי, ולכתוב סטטוס באנונימיות מוחלטת, מבלי שגולשי האפליקציה יידעו מי הם. "תהיו עצמכם", הייתה הסיסמא הפשוטה של סיקרט. אלא שבמהרה התברר שהאפליקציה משיגה את המטרה ההפוכה, ובמקום להיות שטח נקי מדעות קדומות היא הפכה לשדה קרב של הפצת שמועות, רכילויות מרושעות ואפילו הסתה. כיוון שמפיצי השמועות נשארו אנונימיים, לנפגעים לא הייתה שום אפשרות לעצור אותם או להתגונן מפניהם. מסיבה זאת נחסמה האפליקציה בברזיל בהוראת בית המשפט.

בישראל למשל דווח כי במהלך שנת 2014 הוגשו למשטרה כ-30 תלונות על פגיעה באמצעות סיקרט, והדברים הגיעו לידי כך שחברי הכנסת משה גפני ואורלי לוי אבקסיס הודיעו כי יקדמו חקיקה שתחסום את האפליקציה בישראל.

המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט אמנם התנגד לחסימת האפליקציה בישראל, אבל הבוקר הוא הביע שביעת רצון מהחדשות על סגירתה. "מאז שהאפליקציה 'עלתה' לארץ, בעיקר ביולי האחרון, נוצלה האפליקציה בעיקר לפגיעה אחר", אמרה אורנה היילינגר, מנהלת המרכז, "למרות העובדה שהאיגוד התנגד לחסימתה באופן שרירותי, מתוך ההבנה שחסימה של אפליקציה אחת לא תמנע את הופעתה של אפליקציה דומה, משמח אותי לדעת שהיא נסגרת בשל פזרנות וראוותנות של בעליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully