וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: כך פוברק סרטון הנערים מתחת לרכבת. צפו

"רצינו רק ליצור באזז", אומר יוצר הסרטון שביקש להישאר בעילום שם. "המטרה הייתה חד-משמעית - להראות את מהלך העריכה ולהסביר על הטכניקה. לא לקחנו בחשבון שהוא ייגנב ויוצג באור כל כך שלילי". צפו בסרטון מאחורי הקלעים

עמוד הפייסבוק "יש לי מצלמה"

בשבוע שעבר סערה הרשת בעקבות סרטון ויראלי, שעלה בעמוד הפייסבוק "סרטונים מעניינים" והציג שני נערים שוכבים על מסילת הרכבת, באחת התחנות בארץ, ונותנים לרכבת ישראל לדהור מעליהם. לאחר שהרכבת עברה השניים נראו קמים בריאים ושלמים, פיזזו קלות ונמלטו מהמקום.

תהיות רבות עלו לגבי אמינות הסרטון וכעת מתברר כי הסרטון אכן נערך משני קטעים שונים. "הסרטונים צולמו בגו-פרו ונערכו באמצעות התוכנות אפטר-אפקטס ופרמייר", אומר יוצר הסרטון שביקש לא לחשוף את זהותו בשל הרעש הרב שעשה הסרטון. לדבריו, "הסרטון מעולם לא היה אמור להיות מוצג באור שלילי".

יוצר הסרטון, המנהל את עמוד הפייסבוק "יש לי מצלמה", אמר אמש לוואלה! טק כי הסרטון פורסם בניגוד להסכמתו. "העמוד מיועד לצלמים. המטרה הייתה לעשות סרטון שיהיה ויראלי ולאחר יום או יומיים להראות איך זה נעשה ולהסביר את פשטות הדברים.

הסרטון נעשה בשני צילומים, פעם אחת של רכבת עוברת ופעם אחת של שני אנשים שוכבים על המסילה כשאין שום רכבות בסביבה. הבעיה הייתה שפחות מ-24 שעות לאחר שהעלנו את הסרטון הוא נגנב על ידי הדף 'סרטונים מעניינים', מה שהפך להפרת זכויות יוצרים והרס לנו את כל המטרה, וכמובן גרם לאי הבנה אחת גדולה. בקיצור כל הדבר הזה לא היה קורה במידה והסרטון לא היה נגנב".

כך פוברק סרטון הרכבת. עמוד הפייסבוק "יש לי מצלמה", צילום מסך
"מטרת הסרטון הייתה חד-משמעית להראות את מהלך העריכה"./צילום מסך, עמוד הפייסבוק "יש לי מצלמה"

בעמוד "סרטונים מעניינים" הבהירו אתמול כי הסרטון שהופץ על ידם והרעיד את הרשתות החברתיות אכן פוברק ואימתו את הפרטים: "הסרטון מפוברק. זה של בעל הדף 'יש לי מצלמה' - גרפיקאי ענק שמתעסק באנימציה וכל נושא ה-CGI. יש איום של תביעה בנושא. המידע היחיד שקיבלנו ממנו הוא אזהרה להסיר מיד את הסרטון ותביעה אם לא יוסר תוך 24 שעות".
את השלב השני בתכנית - ליצור סרטון מאחורי הקלעים - הם גנזו לאחר התגובות הרועשות בפייסבוק. "הדף סרטונים מעניינים הרס לנו את כל התוכנית ונאלצנו להוריד את הסרטון מהדף שלנו עקב לחץ מהרבה מאוד אנשים", אומר יוצר הסרטון.

"רצינו רק ליצור באזז", סיפר לנו יוצר הסרטון. "מהרגע שהוא נגנב על ידי 'סרטונים מעניינים' הוא הפך להיות מאוד מאוד שלילי ובגלל כל הכתבות השליליות בנושא החלטנו להוריד את הסרטון ולהשאיר את זה אנונימי.

"אנחנו מעוניינים לתבוע את 'סרטונים מעניינים' עקב כך שהוא גרם לנו לעוגמת נפש, פגע לנו בפרסום בצורה מאוד גסה, הרס לנו את כל מה שהיה מתוכנן לקרות, וגרוע מכל זה גנב לנו את היצירה ולקח עליה בעלות אחרי ששם את הלוגו שלו עליה".

לגבי שני הצעירים שמופיעים בסרטון סיפר יוצר הסרטון: "האנשים שמופיעים בסרטון הם צלמים שאנחנו מכירים ואני לא רוצה להרחיב בנושא".

לדבריו, "מטרת הסרטון הייתה חד-משמעית להראות את מהלך העריכה ולהסביר על הטכניקה. לא לקחנו בחשבון שהוא ייגנב ויוצג באור כל כך שלילי. בעתיד אנחנו נעשה עוד סרטונים אבל לא סרטונים שיכולים להכעיס אף אחד, זאת מעולם לא הייתה המטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully