וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוסט שסתם לחצרוני את הפה וחסם אותו מפייסבוק

12.5.2015 / 12:28

"שוב מוכיחים ישראלים ממוצא אפריקאי שחופש ביטוי ודמוקרטיה אינם חלק מהתפריט שלהם", אומר האיש הפרובוקטיבי ביותר שידע הפייסבוק הישראלי בתקופה האחרונה. "אם 20 איש כתבו תלונה אז הם מורידים. לא בעיה לארגן 20 כושים בפייסבוק"

אמיר חצרוני. ראובן קסטרו
"שוב מוכיחים ישראלים ממוצא אפריקאי שחופש ביטוי ודמוקרטיה אינם חלק מהתפריט שלהם"/ראובן קסטרו

אם תהיתם איך קרה שחלפו יומיים ופרופסור אמיר חצרוני עדיין לא פרסם סטטוס חדש בפייסבוק, אז מתברר שאחרי עשרות סטטוסים פוגעניים וגזעניים (לפחות לפי אלפי התגובות שמציפות את הפרופיל שלו), פייסבוק חסמה אותו מלפרסם את חכמתו ברבים.

"בעקבות מחאת הכושים עם כיפה סרוגה, פייסבוק חסם אותי למספר ימים. למרבה האירוניה, הסטטוס שהביא לחסימה הוא כאשר פרסמתי על האיומים שקיבלתי בנתב"ג", מספר חצרוני.
החסימה של פייסבוק אירעה בעקבות פרסום פוסט נוסף שלו על בני העדה האתיופית לפני עזיבתו את הארץ:

"האם נתב"ג במוצאי שבת יהיה שידור חוזר של כיכר רבין? האם נציגיה המובחרים של העדה האתיופית יקיימו את הבטחתם ויעשו את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב - כלומר לדפוק מכות לישראלים עם עור לבן? האם סיפור קוזו אקמוטו יחזור על עצמו? מי שלא יגיע לטרמינל הטיסות היוצאות בנתב"ג מחר (10.5) בשתיים בלילה עלול להחמיץ קרב אגרוף היסטורי שבו פרימטים יוצאי כוש יכו שוק על ירך מלומד אירופאי".

אם יש משהו שאפשר להגיד בבטחה על פרופסור אמיר חצרוני זה שכמעט כל פוסט שהוא מעלה בפייסבוק גורר תגובות זועמות ולעתים קרובות גם אלימות מילולית קשה מצד הגולשים. הוא מתבטא בבוטות ובגזענות ומושך אש על בסיס קבוע, כך שהשאלה היחידה במקרה הזה היא מדוע דווקא הפוסט הזה הוא שהביא לחסימתו?

הפוסט שחסם את חצרוני מפייסבוק. אמיר חצרוני, מערכת וואלה! NEWS
"אני הבעתי פה דעה - אפשר להתווכח עם הדעה אבל אצלם אין להתווכח במיינדסט"./מערכת וואלה! NEWS, אמיר חצרוני

"מחקו לי את הפוסט וחסמו לי את הגישה לכתיבת פוסטים חדשים", מספר חצרוני בשיחה עם וואלה! טק ממקום מושבו על אדמת אירופה. "חסמו לי גם את היכולת לתקשר עם רוב האנשים אבל לא עם כולם. חברים קרובים אפשר אבל לא מישהו שלא כתב לי הודעה קודם. אני לא יכול להעלות שום פוסט חדש כבר יומיים".

"שלחתי אי-מיילים לפייסבוק, חלק חזרו עם הודעה שכתובת המייל לא נכונה ועל חלק קיבלתי תשובה לקונית שהם לא תומכים בפוסט. הם לא הזהירו אותי או שאלו אותי לגביו - אלא פשוט הורידו אותו".

החסימה האגרסיבית שחצרוני מדבר עליה היא תופעה מוכרת בעולם. פייסבוק מצהירה שהיא מקפידה לשמור על כללי התנהגות נאותה, בהתאם ל-"סטנדרטים הקהילתיים של פייסבוק" - מסמך מפורט המיועד להגן על הגולשים מבריונות ברשת אבל בפועל מבוסס על מנגנון אוטומטי המסיר וחוסם משתמשים בעקבות דיווחים של גולשים, ובמקרים רבים רק לאחר מכן נערך בירור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפוסט שחסם את חצרוני מפייסבוק. אמיר חצרוני, מערכת וואלה! NEWS
"חסמו לי גם את היכולת לתקשר עם רוב האנשים אבל לא עם כולם"./מערכת וואלה! NEWS, אמיר חצרוני

"אני מניח שלא הגיוני לחסום אותי על זה - אם 20 איש כתבו תלונה אז הם מורידים. לא בעיה לארגן 20 כושים בפייסבוק", ממשיך חצרוני לסנגר על עצמו תוך שימוש בביטויים שכנראה לא יסייעו לו להישאר מחובר לרשת החברתית אם יכתוב אותם בפוסטים בעתיד.

"על פניו זה לא סביר. מה שפה בעייני בלתי נסבל זה שבכל ארגון דמוקרטי יש לאדם זכות שימוע. בבית משפט לא גוזרים את דינך לפני ששומעים אותך. זו החלטה לא סבירה ולא דמוקרטית ופוגעת בחופש הביטוי".

לדבריו, מתברר שזו כבר פעם השלישית שחשבונו נחסם בזמן האחרון "וזה תמיד עם החבורה הזו - תמיד המרוקאים", הוא אומר (מבלי לשים לב שאת השיחה התחלנו בכלל על פוסט שנכתב על הקהילה האתיופית).

"מעבר לבעיה של פייסבוק, אותו מיעוט מדוכא, במקרה של האתיופים, מראה חוסר סובלנות. אני הבעתי פה דעה - אפשר להתווכח עם הדעה אבל אצלם אין להתווכח במיינדסט. כמה דמוקרטיה כבר יש בסודן ובערב הסעודית? ככה אתה מקבל את הגרסה היהודית".

"שוב מוכיחים ישראלים ממוצא אפריקאי שחופש ביטוי ודמוקרטיה אינם חלק מהתפריט שלהם, ומנסים להשתיק דעה ביקורתית לגיטימית נגד ההחלטה לבזבז תקציבי עתק רק כדי להביא את הנכדים של מלכת שבא מהעולם השלישי לעולם השני. דעתי בעינה עומדת: לא היה צריך להביא אותם. אם כבר מביאים אפריקאים - מהגרי העבודה מסודן חרוצים יותר ונחמדים יותר. הם לפחות אומרים תודה".
"לקחו שבט אפריקני עני, שעשה את האפגרייד של החיים שלו, עם קצבאות ועם להביא קרובי משפחה. אחרי 20 שנה הם לא בדיוק בטופ של הטופ אבל למרות שהדעה שלי חריגה, לא צריך לסתום לי את הפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully