וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית המכונות: הרובוטים החדשים והמדליקים שכדאי לכם להכיר

בן סויסה

2.6.2015 / 13:15

רובוט מיניאטורי שמסוגל להרכיב ולהשמיד את עצמו, רובו-יען שיודע להתמודד עם כל מכשול, רובוט שייקח לכם מדדים בבית החולים, הכפיל של איב מהסרט וול-אי ורובו-נחש לאזורים מוכי אסון

בעשורים האחרונים אנחנו עדים להתפתחות מהירה בתחום הרובוטיקה, אבל בשנים האחרונות נדמה שכבר יש שם בחוץ יותר סוגי רובוטים ממה שאפשר לזכור. מעבר לרובוטים הצבאיים של דארפ"א, עובדים מהנדסים מסביב לעולם על רובוטים השואבים השראה מבעלי חיים ומהטבע, רובוטים שמיועדים למשימות ייחודיות ומורכבות, ורובוטים העשויים מחומרים שונים. אבל מה שמשותף לכל הרובוטים האלה זה שהם כולם מגניבים.

Snake Monster

אם אתם פוחדים מנחשים או עכבישים, ייתכן ותרצו להימנע מרובוט ה-Snake Monster, שפותח במשך עשרות שנים באוניברסיטת קרנגי מלון בארה"ב. הרובוט מבוסס על מודלים שנועדו לאפשר הרכבה מהירה של רובוטים מכל מני סוגים, גדלים וצורות למטרות שונות, ממש כמו סט חכם של אבני לגו. בין היתר מייעדים המפתחים את הרובוט העמיד והמגוון הזה לשימוש במשימות איתור וחילוץ מאזורים מוכי אסון.

Musio

אם אי פעם חיפשתם את הרובוט האמיתי שהכי דומה לאיב הסרט WALL-E, אתם יכולים לעצור פה. הרובוט החמוד ביותר ברשימה מכונה מיוזיו והוא אמור לשנות את האופן בו אנו רואים רובוטים עוזרים. הרובוט של חברת AKAStudy, העומלת על תוכנת אינטליגנציה מלאכותית לומדת, יכול לא רק לנהל שיחות שוטפות עם בעליו, אלא אף ללמוד פרטים אישיים עליכם כך שיוכל להתנהג יותר כמו חבר ופחות כמו מכונה. בשלב הזה הןא רק אב-טיפוס והחברה מגייסת כסף מהגולשים לייצור מסחרי באתר מימון ההמונים אינדיגוגו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

Atrias

זוכרים את הרובו-צ'יטה שתקף את האינטרנט אתמול? אז מתברר שבחברה אחרת עובדים גם על רובוט דמוי יען. מהנדסים מאוניברסיטת אורגון עומלים על פרויקט אטריאס, במרכזו רובוט שנועד לעמוד באופן מושלם בהליכה וריצה בכל תנאי שטח, תוך שמירה על איזון. בסרטון מדגים אטריאס הליכה ומעבר מעל משטח בגובה 15 סנטימטרים. בניגוד לרובו-צ'יטה, אטריאס לא מזהה מכשולים מראש אלא מתמודד איתם בזמן אמת.

Terapio

מצוקת האחיות הגדולה בישראל אופיינית לעולם כולו, מה שהופך את התחום לנחשק במיוחד, עבור יצרני רובוטים שאמורים להחליף אותנו בעבודה. תראפיו הוא רובוט חדשני שנוצר באוניברסיטת טויוהאשי בטוקיו ונועד להחליף את עגלת האחיות העתיקה.

הוא מלווה את הצוות הרפואי מחדר לחדר ויכול לקחת מחולים מדדים כמו דופק לב ולחץ דם, תוך שהוא מתעד את התוצאות. למסך של תראפיו אפשרות של זוג עיניים דיגיטליות שאמורות להפוך אותו לידידותי יותר למשתמש, אבל עשויות להיות די קריפיות בפועל. במיוחד אם אתם בכאבים.

בקיצור, אין מערכת בריאות בעולם כמעט שלא הייתה שמחה לקבל לשורותיה את תראפיו, אך למרבה הצער החולים, שתמיד יעדיפו לקבל טיפול אנושי, יאלצו בעתיד להסתפק בביקור רובו-אח, שגם לא יחליש את המזגן.

Origami Bot

מי שאמר שהגודל קובע לא התעסק ברובוטיקה. חוקרים מ-MIT הציגו לאחרונה רובוט זעיר וקל כנוצה, שיכול לקפל את עצמו, להסתובב, לשאת דברים, לשחות במים ואף להשמיד את עצמו על ידי המסה עצמית באצטון.

המנגנון העדין והמיניאטורי הזה לא יחליף את עוזרת הבית בקרוב או בכלל, והוא בשלב מאוד ראשוני של אבטיפוס, אבל בסופו של דבר המטרה היא שהאוריגמי-בוט ישמש כפועל עדין במקומות רגישים וקטנים - ממנועים מורכבים ועד לגוף האדם.

  • עוד באותו נושא:
  • רובוטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully