וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי פייסבוק בכנסת: "נעסיק גם מסנני תגובות דוברי עברית"

16.6.2015 / 15:14

ועדת המדע של הכנסת התכנסה הבוקר לדון באירועי השיימינג האחרונים. נציגי הרשת החברתית שהגיעו לארץ במיוחד ענו לשאלותיהם והבהירו: "יש לנו מדיניות ברורה למה מקובל ומה לא" אבל לא כל השאלות זכו למענה מספק

דיון בוועדת המדע בכנסת. איגוד האינטרנט הישראלי, מערכת וואלה! NEWS
דיון ועדת המדע הבוקר./מערכת וואלה! NEWS, איגוד האינטרנט הישראלי

ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה התכנסה הבוקר (ג') לדון על גבולות השיח באינטרנט, בדגש על בריונות רשת. הדיון התקיים לבקשת חברי הכנסת אורי מקלב, איתן כבל, מיכל רוזין ועליזה לביא, בעקבות התאבדותו של מנהל הלשכה לרישום אוכלוסין בתל אביב, אריאל רוניס ז"ל.

בדיון השתתפו נציגי פייסבוק העולמי, סיימון מילנר - מנהל המדיניות שהגיע מלונדון וג'ולי דה-ביילאנקורט - ראש תחום גלישה בטוחה, שהגיעה במיוחד מדבלין עקב הזמנת המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי.

"היכן לדעתכם עובר הגבול הדק בין חופש ביטוי לפגיעה בפרטיות", שאל יו"ר הועדה ח"כ אורי מקלב את נציגי הרשת החברתית ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שאלה היכן האחריות החברתית של פייסבוק והאם יש למנהלי הרשת כלים להתמודד עם תופעות חריגות?

"יש לנו מדיניות ברורה למה מקובל ומה לא ברשת החברתית שבה חברים למעלה מ- 1.4 מיליארד משתמשים", אמרה דה-ביילאנקורט בדיון. "יש לנו צוותים שעובדים יום ולילה כדי לתמוך בגולשים, גם במבוגרים ובילדים. אנחנו מעוניינים לקבל דיווחים על פרסום תוכן פוגעני כדי שנוכל להסירו. יש לנו מאות אנשים שעובדים במחלקות הבטיחות בכל העולם, ונעסיק גם דוברי עברית כדי שיהיו עובדים שמבינים את השפה והתרבות. אנחנו ממיינים את הדיווחים לפי רמת הדחיפות שלהם ומטפלים בהם.

ח"כ מקלב ניסה להבין למה אין לפייסבוק נציגות בישראל ומדוע אין אפשרות ליצור קשר טלפוני עם הנציגים, כפי שדרש עד כה עו"ד גיא אופיר, שנלחם בפייסבוק בבית המשפט? לדברי מילנר, בפייסבוק מאמינים שהטיפול האינטרנטי יעיל יותר והוא אף הזמין את המשתתפים בדיון לבקר בדבלין ולראות כיצד מתבצע תהליך הסינון.

פייסבוק. ShutterStock
צריכים לפקח על יותר מ-1.4 מיליארד גולשים./ShutterStock

"יש חוקים ברורים"

אבי לן, שעמוד הפייסבוק הפופולרי שלו "סטטוסים מצייצים" הוסר לפני יותר מחצי שנה, פנה אל נציגי הרשת החברתית ודרש לדעת מדוע הדף שלו הוסר: "הדף שלי הוסר באכזריות ובלי סיבה ואתם רוצים שאנהל שיח עם רובוטים? אני רוצה מישהו שיסתכל לי בעיניים", הוא אמר. בתגובה ענה לו מילנר כי "לפייסבוק יש חוקים ברורים ואנחנו לא מאפשרים לגולשים לעבור עליהם".

בסיום הדיון הודיע ח"כ מקלב שיקיים דיונים נוספים בנושא וביקש מנציגי פייסבוק שקיפות כלפי המשתמשים בכל הנוגע לתהליך בו הם נוקטים במחיקת פוסטים מביישים וביריוניים וכן ביקש לשקול הקמת נציגות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully