וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק ברשת: כך ניצחה טיילור סוויפט את אפל

22.6.2015 / 9:31

הזמרת הפופולרית זעמה על כך שענקית הטכנולוגיה הצהירה שלא תשלם לאמנים תמלוגים בשלושת חודשי ההרצה של שירות המוזיקה החדש "אפל מיוזיק". היא כתבה אתמול מכתב פתוח ברשת והיום כבר הודיעה שאפל שינתה את ההחלטה

טיילור סוויפט. GettyImages
ניצחון מהיר ומתוק./GettyImages

אם לעתים נדמה לנו שענקיות הטכנולוגיה עושות ככל העולה על רוחן, ועלינו הצרכנים נגזר רק לקבל את ההחלטות שמתקבלות בחדרי הדיונים בקליפורניה, הזמרת טיילור סוויפט הוכיחה שמאבק שמתחיל ברשת יכול גם לשנות סדרי עולם.

הזמרת הפופולרית כתבה אתמול מכתב פתוח לאפל, בו היא הסבירה בצורה ברורה ומעוררת השראה למה אסור לענקית הטכנולוגיה לגזול את פרנסתם של אמנים צעירים. בנוסף הצהירה סוויפט שאלבומה האחרון "1989" לא יהיה זמין בשירות הסטרימינג החדש, שאפל כל כך התגאתה להשיק בכנס המפתחים האחרון שלה.

בסוף החודש יושק שירות "אפל מיוזיק" שיהיה מבוסס על ענן ויפעל באמצעות סטרימינג וחיבור לרשת. הוא נועד לכל מוצרי החברה ואמור לשנות את האופן בו חובבי אפל צורכים מוזיקה. בנוסף חשפה אפל כי בשירות החדש תוטמע רשת חברתית ליוצרים שתאפשר להם לתקשר עם המעריצים ולהזמין אותם להאזין לעבודות מוקדמות לפני הפצה.

עם זאת, הודיעה אפל לאמנים שהם לא יזכו לקבל שכר בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של השירות, מה שהחל את הסכסוך בין החברה לסוויפט. במכתב כתבה סוויפט שבאופן אישי, שלושה חודשים ללא תשלום לא ישברו אותה וכי היא מסוגלת לפרנס את עצמה ואת כל הצוות שלה באמצעות הופעות. אבל עבור אמנים צעירים זה ההבדל בין המשך יצירה לפרישה ללא הכרה.

המכתב זכה לתהודה בכלי תקשורת רבים והבוקר אדי קו, סגן נשיא בכיר באפל, הודיע רשמית בטוויטר כי החברה תשלם לאמנים גם בשלושת החודשים הראשונים. סוויפט כתבה למעריציה בטוויטר: "אני חשה הקלה. תודה על התמיכה. הם הקשיבו לנו". ועל זה השיב לה קו: "אנחנו שומעים אותך טיילור סוויפט ושאר אמני האינדי. באהבה, אפל".

"נשלם לאמנים"

"חשה הקלה"

אפל והאמנים מסרבים להיות אויבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully