וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאירה את הלפטופ פתוח וגילתה תמונות שלה ישנה בפייסבוק

10.8.2015 / 6:15

אנחנו כבר יודעים כמה פשוט לפרוץ למצלמות רשת, אבל כנראה שאת הלקח הזה נאלצה צעירה קנדית ללמוד בדרך הקשה. יותר קריפי מזה לא הצלחנו למצוא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חושב שהוא הצ'וקר. התמונות שפורסמו בפייסבוק./מערכת וואלה, צילום מסך

עינו של האח הגדול פקוחה ברשת תמיד, אבל לא רק שלו. בשבוע שעבר סיפרנו לכם על תופעת ה- Cam Trollingבמסגרתה גולשים פורצים למצלמות רשת פרטיות, מפחידים את בעלי המחשב ומעלים את התגובות ליוטיוב.

סיפור אחד מלחיץ במיוחד של פריצה למצלמת רשת אירע לתושבת טורונטו, שהתעוררה משנת לילה משותפת עם בן זוגה ונדהמה לגלות בתיבת ההודעות הנכנסות שלה בפייסבוק מסר מטריד מזר שהיא מעולם לא פגשה. ההאקר הלא-חביב שלח לה תמונות שלה עם בן זוגה במיטה, שצולמו כשהשניים שישנו. אין את זה ביותר קריפי. בדקנו.

התמונות צולמו באמצעות פריצה פשוטה למצלמת הרשת המובנית בלפטופ של בני הזוג, שנותר פועל גם כשפרשו לשנתם. לתמונות הוסיף ההאקר עם שם המשתמש הפיקטיבי Mahmoud Abdo את ההודעה "באמת, זוג חמוד" בצירוף סמיילי מאוהב. רומנטי? בני הזוג חשו שקצת פחות.

הצעירה הקנדית סיפרה לאתר Vice שהגדרות הבטיחות שלה בפייסבוק היו אמורות למנוע מזרים לשלוח לה הודעות, בלי קשר לנושא פריצת המצלמה, מה שמעיד על פריצה מקבילה גם לחשבונה, אישור בקשת חברות של אותו משתמש, לצד פעילות נוספת בה אולי נקט הפורץ כמו שינוי הגדרות, העתקת מידע פרטי רגיש ועוד.

פריצה למצלמות רשת מתרחשת כל הזמן באמצעים פשוטים למדי, ולכן מומלץ שלא להשאיר מצלמות מחוברות או פועלות, אם כי במצלמות מובנות ניתן לעקוף די בקלות את השבתת הפונקציה כך שעדיף פשוט לכסות את העדשה ואם לא מתחשק לכם לעסוק ביצירה, פשוט אל תכוונו את הלפטופ הפתוח ישירות למיטה הפרטית בחדר האינטימי שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אם אתם כבר משאירים את הלפטופ פתוח, לפחות שימו מדבקה על עדשת המצלמה./מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully