וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאגים והחידושים: כל מה שצריך לדעת אחרי התקנת ווינדוז 10. חלק ב'

12.8.2015 / 10:59

אחרי שלמדנו איך להתקין את העדכון, ולשנות את הגדרות המערכת הבסיסיות, הגיע הזמן להטליא כמה באגים ולהכיר את האפשרויות המעט מתקדמות יותר עבור משתמשי ווינדוז מיומנים יותר

יח"צ - חד פעמי

אתמול סיפרנו לכם כל מה שתצטרכו לדעת לפני העדכון לווינדוז 10, ואיך להתחיל עבודה במערכת ההפעלה החדשה מבית מיקרוסופט. בעוד מיליוני משתמשים חדשים ברחבי העולם מדווחים על התנסות חיובית, לאחר המעבר ל-Windows 10, מטבע הדברים, בתקופה שמיד לאחר השקת המערכת צצים גם באגים. לפני שנמשיך בסקירת תכונות מערכת ההפעלה ויכולותיה החדשות, כך תתמודדו עם שני באגים בולטים עליהם דיווחו משתמשים ביממה האחרונה.

הבאגים

ראשית, עדכון מצטבר שהוציאה מיקרוסופט עבור ווינדוז 10 בשם KB3081424 אמור היה להכיל תיקונים לבאגים ובעיות שאותרו עד כה, אך התגלה כמכיל באגים בעצמו, וגורם למשתמשים רבים לתקלה של אתחול חוזר ונשנה של המחשב. עד שישוחרר תיקון רשמי (בתקווה, במהרה) ניתן לתקן את הבאג באופן ידני באמצעות RegEdit. כדי לעשות זאת, הקלידו regedit בתיבת החיפוש בתפריט ההתחלה, והפעילו את התוכנה. ראשית, מומלץ לשמור קובץ גיבוי של הרג'יסטרי שלכם, כמו בכל פעם שמתעסקים באזור רגיש זה של המחשב. כעת נווטו בתוכנה, בצד השמאלי, ל-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList - ומחקו ברשימת הפריטים מימין כל אזכור של ProfileImagePath. כעת לאחר Reboot אמור העדכון להתקין עצמו מחדש - ללא תקלות הפעם. אם אינכם מרגישים נוח לבצע פעולות רגישות שכאלו - בקשו עזרה מחבר או טכנאי, או פשוט המתינו לעדכון רשמי.

באג נוסף שדווח בפורום התמיכה במחשבים של לנובו מתבטא בזמן עבודה על טאבלטים או מחשבי "2 ב-1". ברגע בו יוצא המשתמש ממצב לפטופ למצב טאבלט הבאג במערכת מאט את המעבד לרמה בלתי סבירה, כדי למנוע התחממות. הפתרון שנמצא הוא הפסקת שירות רקע המקושר ללנובו ונקרא YMC, אך הבעיה עשויה לצוץ גם בדגמי מחשבים אחרים, ויש להניח שתתוקן גם כן בעדכון קרוב.

ווינדוז חלונות 10. ShutterStock
הכול מתחיל בהתחל./ShutterStock

איפה הקונטרול פאנל שלי?

פאנל ההגדרות החדש של ווינדוז 10 נוח למדי לשימוש, אך במידה ותרצו לחזור לקונטרול פאנל הקלאסי, ניתן לעשות זאת למרות שהפיצ'ר הוותיק חבוי במערכת. לחצו על תפריט התחל והקלידו Control Panel. לחיצה ימנית תאפשר לכם גם גישה לתוכנות העזר Computer Management ו-Disk Management, בדיוק כפי שנראו והתנהגו בווינדוז 7.

חסכון בסוללה

פיצ'ר נחמד הכלול במערכת ההפעלה החדשה הוא היכולת של Windows 10 לשלוט בפעילות תהליכי הרקע של המערכת ולמזער אותה, כך שבשימוש במחשבים ניידים תוכלו לנצל את המחשב עד לרגע האחרון, ולנצל את הסוללה עד תום. כדי להפעיל את התכונה הזו לחצו על התחל, ומשם היכנסו ל-Settings, ואז ל-System. שם בחרו באפשרות Battery Saver.

פוקוס אוטומטי לעכבר

הבעיה הבאה מטרידה משתמשים מאז תחילת ימי ווינדוז, ואמנם נפתרה עד היום באמצעות תוכנות עזר קטנות כמו KatMouse, אבל כעת ניתנת לפתרון ללא תוכנות צד שלישי. כשאתם נמצאים על חלון ומנסים לגלול עם העכבר דווקא חלון אחר שתוכנו מופיע ברקע, מה שמגיב הוא החלון האקטיבי, ולאו דווקא זה שסמן העכבר נמצא מעליו. כדי לפתור זאת הכנסו ל-Settings, משם ל-Devices ובחרו באפשרות Mouse and Touchpad כדי להפעיל את יכולת ה-Backgroud scrolling.

שורת ההפעלה

גם שורת ההפעלה (Command prompt) המאפשרת הרצה הוראות מערכת שונות, ומוכרת בעיקר למשתמשים מתקדמים יותר של ווינדוז, זכתה לשדרוג. בכניסה ל-Properties תוכל להגדיר אפשרויות כמו שבירת מילים בשורה, הפיכת הרקע לשקוף, שינוי גודל החלון והכי חשוב - אפשרויות לגזור, להעתיק ולהדביק, במקום להקליד שורות קוד ארוכות.

  • עוד באותו נושא:
  • ווינדוז 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully