וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל ניסתה לתקן את הפרצה באנדרואיד - ויצרה פרצה חדשה

אילן גלר

16.8.2015 / 10:25

95 אחוזים ממכשירי האנדרואיד בעולם היו חשופים למתקפת Stagefright שהתגלתה, אך בעוד גוגל מיהרה להפיץ תיקון, חברה אבטחה טוענת שהיא מטעה את המשתמשים וכי תיקון מלא עדיין לא קיים בכלל

סמארטפון אנדרואיד. ShutterStock
סמארטפון אנדרואיד/ShutterStock

בתחילת החודש נחרדו מאות מיליוני משתמשי אנדרואיד לגלות כי הם חשופים לפריצה המאפשרת להאקרים להשתלט על המכשיר מרחוק על ידי שליחת הודעת מולטימדיה פשוטה, אותה יכול הפורץ למחוק לפני שבעל המכשיר שם לב. חור האבטחה הענק זכה לכינוי Stagefright, ובגוגל מיהרו להפיץ את "עדכון האבטחה הגדול ביותר בהיסטוריה", שנועד להטליא את הבאג במאות מיליוני מכשירים.

אולם כעת מוסרת חברת אבטחת המידע, אקסודוס, כי גם מכשירים שעליהם הותקן עדכון האבטחה האחרון של גוגל אינם חסינים לגמרי מפני מתקפה. העדכון אמנם מקשה על ביצועה, אך הפרצה עדיין קיימת וניתן לנצל אותה. באקסודוס אף מאשימים את גוגל כי זו מפזרת "תחושה מזויפת של ביטחון", בעוד שלתקלה החמורה במערכת ההפעלה אנדרואיד אין למעשה פתרון מלא.

ההאשמה החמורה הזו טרם זכתה להתייחסות מצד גוגל, שעדיין מבטיחה כי הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה הופצה ליותר מ-90 אחוזים מהמשתמשים, ומגנה עליהם מחשיפת מידע רגיש ללא אישור. יש לציין כי זו הפעם הראשונה בה הכריזה גוגל על עדכון למערכת ההפעלה שלה, שהופץ כמעט בו-זמנית לכל המכשירים השונים המבוססים אנדרואיד, שמגיעים מעשרות יצרניות שונות.

>> האנדרואיד שלכם חשוף לפריצה? כך תגלו בקלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully