וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו משרדי ממשלה מככבים ברשימה המודלפת של אתר הבגידות?

19.8.2015 / 16:13

וגם: איך תגלו בקלות האם כתובת המייל שלכם גם ברשימה? מיליוני כתובות מייל ופרטים אישיים של משתמשים באתר הבגידות "אשלי מדיסון" הודלפו הלילה לרשת. איזה משרד ממשלתי מופיע ברשימה חמש פעמים?

מליאת הכנסת לפני קריאה ראשונה של חוק פיזור הכנסת. נועם מושקוביץ
חבר כנסת אחד ברשימה./נועם מושקוביץ

פרסום פרטיהם של מיליוני משתמשים באתר הבגידות "אשלי מדיסון" הלילה גרם ללא מעט גברים (וכנראה שדי מעט נשים לפי ההאקרים) להילחץ. המידע הגנוב פורסם בדארקנט, אבל הוא כבר עשה דרכו לרשת שלכולנו יש גישה אליה מדפדפנים רגילים.

מידע רב הופץ באתרים רבים, ולמרות שמומחים טוענים שמאגר המידע אמין, חשוב לסייג ולהדגיש כי אי אפשר לדעת באמת מהיכן הגיעו כתובות המייל. כדי לבדוק האם כתובת המייל שלכם ברשימה שהודלפה, קמו לא מעט אתרים זריזים ופשוטים לתפעול, בהם תצטרכו רק להזין את הכתובת שלכם ולקבל תשובה האם אתם ברשימה או לא. (לבדיקה - הקליקו כאן)

מי שהצליח לעבור על הרשימה המלאה, לבטח שם לב לריבוי יחסי של כתובות מייל ישראליות ממשלתיות. כתובת המייל המביכה ביותר ברשימה שייכת ללא ספק לחבר הכנסת המכהן, שאמר לוואלה! TECH הבוקר כי "אין לי כל קשר לעניין. תוגש תלונה במשטרה, מישהו נרשם במייל שלי בכדי לפגוע בשמי הטוב, וגם כן תוגש תלונה נגד האתר, ועל האתר לחשוף את מקור הרישום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משרד הבריאות במקום הראשון./מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל מתוך כל מיליוני המיילים, שלפנו את אלו המסתיימים בסיומת הממשלתית gov.il ונראה שיש נציגות מרשימה של זרועות שלטון רבים. במקום הראשון משרד הבריאות עם 5 כתובות מייל, במקום השני עם 4 כתובות מייל משרד המשפטים ורשות המיסים, אחריהם עם 3 מיילים רשות האוכלוסין וההגירה, בתי המשפט ומשרד התחבורה.

המשרדים שמככבים ברשימה עם 2 כתובות מייל הם המרכז הלאומי להתמודדות עם איומי סייבר, משרד הכלכלה, שירות בתי הסוהר, משרד הבינוי ומשרד החינוך. ולבסוף, המשרדים עם כתובת אחת ברשימה שהודלפה משרתי אשלי מדיסון הם: משרד הפנים, משרד התיירות, מבקר המדינה, משרד הביטחון, נציבות שירות המדינה, רשות שדות התעופה, משרד החקלאות ומשרד האוצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דגל ישראל. ShutterStock
נציגות מכובדת של זרועות ממשל רבים./ShutterStock

כזכור, הלילה נחשפו בדארקנט הפנטזיות הסודיות, ההתכתבויות, פרטיהם האישיים, מספרי הטלפון ופרטי האשראי של 37 מיליון משתמשים (בהם 170 אלף ישראלים) על ידי ההאקרים שפרצו לאתר אשלי מדיסון.

לפני חודש בדיוק נגנב המידע משרתי החברה הקנדית Avid Life Media, המחזיקה באתר ובאתרי היכרויות אחרים דוגמת Cougar Life שנועד לנשים מבוגרות המחפשות צעירים או Established Men שנועד לגברים מבוססים המחפשים בחורות וההיפך.

ההאקרים איימו לשחרר את כל המידע הפרטי של המשתמשים אם לא תוריד חברת ALM את אתרי אשלי מדיסון ו-Established Men, באופן קבוע. אחרי יממה של חוסר ודאות, הנהלת האתר התנצלה בפני המשתמשים על גניבת הנתונים והצהירה כי תאפשר זמנית למשתמשים למחוק את החשבונות שלהם באופן מלא מהאתר ללא תשלום - מה שעלה עד היום 19 דולרים לכל חשבון.

את ההאקרים כנראה זה לא סיפק ואמש, כאמור, נחשפו הקבצים עם כל הפנטזיות הסודיות והתכתובות של המשתמשים לצד פרטיהם האישיים, מספרי טלפון ופרטי האשראי שלהם. ב-ALM מאמינים שהפורץ הוא אדם עם הכשרה טכנית שבעבר הייתה לו גישה ישירה למערכות המידע הרגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully