וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאקרים שוברים שתיקה: "לא נפרסם תמונות עירום"

אילן גלר

23.8.2015 / 12:37

אחרי שבוע אינטנסיבי במיוחד, וכמה עשרות ג'יגה של מידע אישי שהופץ ברשת, ההאקרים שגנבו את המידע משרתי אתר אשלי מדיסון מודים שהאבטחה הייתה נוראית, שיש בידיהם עוד מידע רב וכי הם לא מתכוונים להביך את המשתמשים עוד יותר

אילוסטרציה. ShutterStock
נשבע לך לא בוגד./ShutterStock

במהלך השבוע האחרון הפכה פרשת הפריצה לשרתי אתר הבגידות "אשלי מדיסון" לסיפור הגדול ברשת, ואחד הסיפורים הגדולים בעולם. אחרי שכל גולש בעולם זכה בהזדמנות לעבור על פרטי מיליוני המשתמשים באתר, "צוות אימפקט" שלקח אחריות לפריצה משמיע קולו לראשונה בראיון למגזין Motherboard. לדברי ההאקרים, תשומת הלב הלקויה אותה הקדישו מנהלי האתר לנושאי אבטחת מידע גובלת ברשלנות פושעת.

"אף אחד לא בדק מה אנחנו עושים", סיפרו ההאקרים. "המשכנו להיכנס לשרתים ולהעתיק מהם מידע במשך שנים מבלי שמישהו שם לב - ברגע שהצלחנו להיכנס לשרת, כבר לא היה בו שום דבר נוסף לעקוף".

הפרטים הללו רומזים כי שרתי אשלי מדיסון אובטחו ברמה בסיסית להפליא, ללא שום ניסיון לקודד את המידע שהיה שמור בהם. ברגע שההאקרים הצליחו להשיג גישה אליהם, מלאכת הפריצה הסתיימה למעשה והם רק היו צריכים לבחור להוריד כל דבר שרצו.

למרות שבמהלך סוף השבוע פרסמו ההאקרים עוד עשרים ג'יגה של מידע, מתברר כי בידיהם עוד עשרות ג'יגה-בייטים של מידע שטרם פורסם, רובו ככולו מהרשת הפנימית של החברה. המידע הזה כולל עשרות אלפי תמונות רגישות של משתמשים באתר "אשלי מדיסון", אך ההאקרים מבטיחים דווקא שלא לפרסם אף תמונת עירום. אין הם מציעים התחייבות דומה לתכתובות פנימיות בין מנהלי השירות, שעוד בוודאי יגרמו ללא מעט בושות.

>> המידע שנגנב מאתר אשלי מדיסון פורסם ברשת.
>> אילו משרדי ממשלה מככבים ברשימה המודלפת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully