וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנה שהופכת כל תמונה שצילמתם ליצירה של אמן גדול

אילן גלר

1.9.2015 / 6:09

אחרי הצלחת החלום העמוק של גוגל, גם אוניברסיטת טובינגן שבגרמניה מציגה אלגוריתם משוכלל המסוגל לפרק תמונות ולהרכיב אותן מחדש; רק שאצלם אפשר לבחור בסגנון של פיקאסו, ואן גוך, מונק ובעצם כל צייר מפורסם עם סגנון ייחודי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם פיקאסו היה חי./מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כמה שבועות הצליחה גוגל לשגע את הרשת עם אלגוריתם "החלום העמוק", שהופך כל תמונה ליצירה פסיכדלית, תוך שימוש ביכולותיה של "רשת נוירונים". למעשה מדובר ברשת מחשבים המנסה לחקות את תהליך החשיבה של המוח האנושי ומתברר שבאוניברסיטת טובינגן שבגרמניה עסקו במחקר דומה, שתוצאותיו אומנם פחות משעשעות - אך הרבה יותר מועילות.

האלגוריתם הגרמני מסוגל להפוך כל צילום ליצירת אומנות בסגנון נבחר של אחד הציירים הקלסיים: פיקאסו, ואן גוך ומונק, אם כי הטכנולוגיה תאפשר באופן תיאורטי לחקות את סגנונו של כל אמן בעל סטייל מובחן. חשוב לציין כי לא מדובר בפילטר, המולבש על גבי התמונה הקיימת, אלא באלגוריתם מתמטי שמפרק את כל התמונה לגורמים ומרכיב אותה מחדש תוך עיבוד מתמטי סבוך שעלול לארוך ימים ארוכים גם למחשב ביתי חזק במיוחד.

זו גם הסיבה שנכון לעכשיו, לא תוכלו להעלות תמונות משלכם לעיבוד ממוחשב, שכן האוניברסיטה טרם הקדישה מערך שרתים ייעודי לצורך שירות שכזה. ייתכן בהחלט שעם חשיפת המחקר ותוצאותיו המרשימות, ישתכנעו באקדמיה שכדאי להשקיע ולאפשר לקהל הרחב להתרשם לבד.

  • עוד באותו נושא:
  • ציור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully