וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי אבטחה: קל מדי לפרוץ למוניטורים של תינוקות

אילן גלר

7.9.2015 / 10:58

ידוע שמצלמות רשת הן מנקודות התורפה הגדולות בבית, בכל הנוגע לרשת האלחוטית, אבל מתברר שמוניטורים לתינוקות מציעים אבטחה מינימלית במיוחד, ומאפשרים להאקרים להתחבר אליהן בקלות

תינוק ישן במטוס. ShutterStock
אבטחה מינימלית./ShutterStock

האם מצלמות המעקב אחר תינוקות מהוות נקודת תורפה ברשת האינטרנט הביתית? כך טוענים מומחי האבטחה בחברה Rapid7 מבוסטון, שבחנו תשעה דגמי מצלמות שונים מהחברות המובילות בתחום, שמוכרות את מוצריהן בארה"ב ובעולם.

לדברי המומחים, מבין כל הדגמים שנבדקו, לא הייתה אפילו מצלמה אחת שרמת האבטחה שהציעה גישה מאובטחת מרחוק וכולן רצות על פרוטוקולי אבטחה בסיסיים. לחלק מהדגמים סיסמה מובנית שלא ניתן להחליף אותה, ואחרים העבירו שידור וידאו בלתי מקודד שניתן לאתר ולהתחבר אליו בקלות יחסית. האקר שישים את ידיו על יחידה אחת של המצלמה, סביר להניח שידע לאחר מחקר קצר לפרוץ גם את כל האחרות.

בנוסף, כל אחת מהמצלמות שנבדקו עלולה להפוך לנקודת כניסה לרשת הביתית ולכל המחשבים המחוברים אליה. אולם כמובן שהחשש המרכזי מבחינתם של הורים רבים הוא שזרים יוכלו להשיג גישה למצלמה ולהתבונן בתינוק שלהם ללא רשות. יש לקוות כי בעקבות פרסום הדיווח, יפעלו החברות לשיפור אבטחת מצלמת המעקב, וייקחו בחשבון כי כל מכשיר המחובר לאינטרנט זקוק לפחות להגנה בסיסית מפני תקיפות סייבר.

התופעה הזו לא שונה מתופעת ה-Cam Trolling, במסגרתה האקרים פורצים למצלמות רשת, מצלמים את בעלי המחשב, מפחידים אותם ומעלים לרשת את התיעוד. רק שבמקרה הזה, בטיחות הילד עומדת בסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully