וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי: הביקורות המרכזיות למוצרים החדשים של אפל

17.9.2015 / 12:46

מחדשת או מבאסת? מדורי הטכנולוגיה ועיתונאי הטק בעולם, שזכו לקבל הצצה מוקדמת למוצרים החדשים של אפל, הגיבו להכרזה בשבוע שעבר בהתלהבות מהולה בסקפטיות. סקירת הביקורות המרכזיות

מנכ"ל חברת אפל טים קוק על רקע השעון החכם Apple Watch באירוע ההשקה של החברה בסן פרנסיסקו, ספטמבר 2015. רויטרס
אירוע מרשים, מוצרים קצת פחות מלהיבים מבעבר./רויטרס

תאהבו או תשנאו אותה - אפל היא כנראה חברת הטכנולוגיה המשפיעה ביותר בעולם כיום. לפני כשבוע השיקה ענקית המחשבים והסלולר במסיבת עיתונאים מפוארת את כל המכשירים החדשים שלה עד סוף השנה. היו שם iPhone 6S, iPad Pro, Apple TV ואפילו צבעים חדשים לשעון החכם.

כמו תמיד, אחרי אירועים כאלה, התגובות מצד עיתונאי הטכנולוגיה לא איחרו להגיע. למרות שהמוצרים עצמם עדיין לא יצאו לשוק (האייפונים ייצאו רק בסוף שבוע הבא, האייפד והאפל-TV רק בחודשים אוקטובר-נובמבר), עיתונאים רבים זכו להתנסות בהם באירוע עצמו. רבים אחרים בדקו את מערכות ההפעלה החדשות של החברה, iOS 9, Watch OS 2 ו-OS X El-Capitan וביססו על סמך ההתנסות הזו דעה.

עד שהמכשירים החדשים יהיו בידינו, זו הדרך הטובה ביותר לנסות לקבוע האם אפל ממשיכה לחדש ולהוביל את עולם הטכנולוגיה, או שמא הענקית הזאת מתחילה לצלוע ולחקות חברות אחרות. דבר אחד בטוח: בלינוקס זה לא היה קורה.

האייפונים החדשים: מפתיעים לטובה

כמו בכל שנה שניה, גם הפעם האייפון החדש הוא דגם ביניים מסוג S, שזה אומר שדרוג מינורי יחסית לשנה הקודמת. הפיצ'ר המרכזי ב6S הוא טכנולוגית ה-3D Touch, שמאפשרת למכשיר לזהות כמה לחץ מופעלת עליו בכל לחיצה ולהגיב בהתאם לעוצמה.

המבקרים פחות או יותר מסכימים שיישום הטכנולוגיה הזאת הוא בסך הכול תוספת של "קליק ימני" למסך מגע, אבל גם יש הסכמה שלא מדובר במוצר רע. "כשתגלו את הפיצ'ר הזה, כל השימוש בטלפון ירגיש מהיר יותר, ישיר יותר - זה גורם לאייפון להרגיש פחות כמו אוסף של אפליקציות ויותר כמו מוצר אחיד", כתבו ב-Wired. "זה פיצ'ר מגניב, אבל עדיין דורש הסתגלות של מפתחי אפליקציות שיצטרכו ללמוד כיצד לנצל אותו בצורה מיטבית", כתבו ב-Tech Radar. ב-Techrunch פיארו את הפיצ'ר והכריזו ש-"הוא ישנה את הדרך בה אתם משתמשים במכשיר שלכם".

המבקרים משבחים גם את המצלמה החדשה, ששומרת על איכות גבוהה אך הפעם עם הרבה יותר מגה פיקסלים, ומתרשמים באופן כללי מהזריזות של המכשיר. התגובות ברובן חיוביות (מלבד טענות על כך שהמסך היה יכול להיות איכותי יותר).

אייפד פרו: מה שלא עבד למיקרוסופט יעבוד לאפל?

ה-iPad Pro הוא מפלצת של אייפד. מסך 12 אינץ', מקלדת חיצונית שמסוגלת להתחבר אליו, תמיכה מאלה במולטי-טסקינג ואפילו תמיכה בעיפרון הדיגיטלי החדש (Apple Pencil) שיאפשר לציירים דיגיטליים לזרוק לפח את הלוח הגרפי הייעודי שלהם (לא באמת, אבל ככה לפחות אפל הייתה רוצה שהם יחשבו). כל זה היה יכול להיות מרשים מאוד - אם מיקרוסופט לא הייתה עושה את זה קודם.

מיקרוסופט משווקת כבר שנים רבות את ה-Surface Pro, ספק-טאבלט-ספק-לפטופ, שנראה ומתנהג בדיוק כמו ה-iPad Pro - רק עם ווינדוז במקום iOS. מרבית התגובות על ה-iPad Pro היו בסגנון "רגע רגע, אפל אשכרה רוצה שנתרשם מהמכשיר החדש שלהם כשברור לגמרי שהוא בדיוק באותה נישה כמו המוצר הישן של מיקרוסופט?".
התשובה, אגב, היא כן: אפל מקווה שהשוק המקצועי יתנפל על ה-iPad Pro וכנראה לא ממש אכפת לה שזה לא מוצר חדשני. הוא כן מאפשר לחובבי החברה ומערכות ההפעלה שלה חווית שימוש חדשה - וסביר להניח שלרובם זה יספיק.

זאת אומרת, זה יספיק כל עוד הם יהיו מוכנים לשלם את תג המחיר הגבוה מאוד על ה-iPad Pro, שגם מהווה את מרבית הביקורת על הגאדג'ט הזה: תמורת האייפד החדש הזה והאביזרים הנלווים אפל דורשת סכום שיכול להספיק לכם לרכישת לפטופ חזק ויעיל בהרבה. מצד שני ללפטופ הזה יהיה הרבה פחות סטייל. תעשו את החישוב לבד.

אפל משיקה את האייפד פרו, ספטמבר 2015. רויטרס
אייפד פרו המפלצתי./רויטרס

אפל TV: העתיד של הטלוויזיה?

המוצר השלישי שהציגה אפל היה האפל TV - סטרימר חדש, שתומך בצורה מלאה באפליקציות צד שלישי וכולל גם שלט חדש התומך בזיהוי תנועה (בדומה לשלט של קונסולת המשחקים Wii) ודיבור ("היי סירי - תראי לי את הפרק החדש של "חוק וסדר" וכו'). טים קוק, מנכ"ל אפל, הכריז בגאווה ש"עתיד הטלוויזיה הוא באפליקציות". עיתונאי הטכנולוגיה קצת יותר סקפטיים.

בעוד יש כאלה שמסכימים שלאפל יש את הסיכוי הטוב ביותר להכניס את עולם האפליקציות גם למסך הטלוויזיה (אחרי שיצרניות הטלוויזיה עצמן כשלו בכך נחרצות עם "טלוויזיות חכמות" מיותרות לחלוטין) - אחרים סירבו להתרשם מתצוגת ה-Apple TV החדשה.

"האפל TV החדשה היא ניצוץ של תקווה, אבל לא מהפכה", כתבו ב-Wire, וטענו שלמרות הכוונות הטובות, טלוויזיות לא צריכות מכשיר עם ממשק משוכלל: "לפעמים הממשק הטוב ביותר הוא כשאין ממשק בכלל".

הגיימרים התאכזבו שה-Apple TV ככל הנראה לא תתמוך במשחקים ברמה של קונסולות (אף אחד לא התרשם ממש מהתצוגה שניתנה במסיבת העיתונאים, שהציגה בעיקר משחקים פשוטים וילדותיים דמויי Wii), וצופי הטלוויזיה האדוקים לא הצליחו למצוא כאן יתרון משמעותי על "קופסאות טלוויזיה" קיימות כמו Ruko, Amazon Fire TV וכו'.

בשלב זה יש להיזכר שהרבה מאוד עיתונאי טכנולוגיה גם חזו כישלון נחרץ לאייפון הראשון ולאייפד הראשון. אפל הוכיחה בעבר שהיא מסוגלת להיות פורצת דרך גם כשאף אחד אחר לא מאמין בכך. כעת נותר רק לחכות להשקת המכשיר הזה ולראות אם עדיין יש לה את מגע הקסם, והאם זה יעבוד גם בטלוויזיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסופו של דבר זה סטרימר./מערכת וואלה!, צילום מסך

iOS9: שינויים קטנים ותקלות בהתקנה

המוצר היחיד שכל אחד יכול להתנסות בו כבר עכשיו הוא iOS 9 - הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הניידת של אפל, ששוחררה אתמול לאוויר העולם. הביקורות, בגדול, חיוביות אבל לא מתלהבות.

"אין שינויים ויזואליים בולטים ב-iOS 9, בעיקר באייפון. היא מרגישה מאוד דומה ל-iOS 8 ואפילו ל-iOS 7", כתבו The Verge בביקורת שלהם. השינויים הפעם נעשו בעיקר מאחורי הקלעים או בשולי המערכת, כמו למשל שינוי הפונט או מסך המולטי-טאסקינג. באופן כללי המערכת קצת יותר מהירה וקצת פחות זוללת סוללה מבעבר. אלה חדשות טובות - אך מי שציפה לחוויית שימוש חדשה לגמרי כנראה יתאכזב.

מי שכן קיבלה שדרוג משמעותי במערכת החדשה היא Siri, העוזרת הווירטואלית של אפל שמעתה תדע לקרוא טוב יותר את המשתמש, ולנסות להתאים לו מראש המלצות לאפליקציות או לאנשי קשר בהתאם לאופי השימוש שלו. הביקורות על כך חלוקות. מצד אחד, המבקרים מסכימים ש-Siri אכן חכמה יותר מבעבר, אך מצד שני היא עדיין לא מתקרבת לקרסוליים של Google Now, השירות המתחרה של מכשירי אנדרואיד. הסיבה לכך היא לאו דווקא טכנולוגית אלא גם אידיאולוגית: אפל, בניגוד לגוגל, שומרים הרבה פחות מידע אישי בנוגע למשתמשים שלהם, ולכן יש להם פחות מידע לעבוד איתו כשהם מנסים לגרום ל-Siri להכיר יותר טוב את המשתמש.

ישראלים שניסו להתקין במהרה את מערכת ההפעלה החדשה נתקלו בקשיים להוריד את הקובץ מהשרת ולאחר מכן בפיצ'ר בעל כריזמה של באג, המיישר לימין את השעון והתפריטים.

Apple Pencil

מבקרים רבים הצביעו על כך שכאשר הוצג האייפון המקורי, סטיב ג'ובס קטל בצורה נחרצת את העטים הדיגיטליים (סטיילוסים) ושאל "מי בכלל רוצה להשתמש בעט במוצר טכנולוגי?". ה-Apple Pencil יכול להתפרש ככזה שנוגד את חזונו של ג'ובס, ורבים מיהרו לצחוק על אפל שפועלת בניגוד להשקפת העולם של המייסד שלה.

זו לא ביקורת מדויקת. ג'ובס יצא נגד מסכי מגע, שלא עבדו כלל ללא עטים, שהיו נהוגים בעולם שלפני האייפון. ה-Apple Pencil עובד במגביל למולטי-טאץ' המוכר ולא מחליף אותו, והוא יותר כלי מקצועי לגרפיקאים ומאיירים מאשר אמצעי קלט למשתמש הממוצע.

על הנייר לפחות, ה-Pencil נראה כמו מכשיר טכנולוגי לא רע בכלל, עם תמיכה בנקודות לחץ מרובות, זיהוי הטיה והשהיית תגובה (lag) מינימלית. עדיין מוקדם לקבוע האם הוא מסוגל להחליף לוחות גרפיים מקצועיים והאם חברת wacom צריכה להיכנס ללחץ. לשם כך נצטרף להמתין להשקת המכשיר ולבדיקות מקצועיות ומעמיקות. בינתיים נראה שהעיפרון הוא המוצר הכי פחות מלהיב מארסנל המוצרים שהציגה החברה בשבוע שעבר, אבל זמנים יגידו האם שוב כולם טעו ואפל צדקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעיקר לאנשי גרפיקה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully