וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 10 פיצ'רים ששווה לכם להכיר ב- iOS 9

12.10.2015 / 11:01

הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה לניידים של אפל מכילה לא מעט שינויים קטנים, שדרוגים ושיפורים שלעתים, בשימוש השוטף, קשה להבחין בהם. אספנו עבורכם כמה ברשימה שאולי יגרמו לכם לאהוב קצת יותר את iOS 9

אייפון. ShutterStock
טיפים קטנים שעושים את כל ההבדל./ShutterStock

אם ברשותכם אייפון 4S והלאה, השדרוג ל-iOS 9 זמין עבורכם כבר כשבועיים. אחרי שקראתם את 10 הפיצ'רים הראשונים ששווה לכם להכיר במערכת החדשה, קבלו עוד עשרה שאולי יעזרו לכם להחליט האם לשדרג או לא.

דלגו בין רשתות כשהחיבור מקרטע

למרות מה שהתרגלנו אליו, לפעמים חיבור ה-Wi-Fi לרשת פשוט לא עובד. במצבים שכאלו, פיצ'ר יעיל במיוחד בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה הוא ה-Wi-Fi Assist, אותו תוכלו לנצל כדי לוודא שגם כשאתם מחוברים לנקודת אינטרנט אלחוטית כלשהי, המכשיר יידע לעבור לשימוש ברשת הסלולרית, ברגע שה-Wi-Fi אינו פועל כשורה ואינו מספק את הסחורה. במקרים כאלו, כמובן, ייעשה שימוש בחבילת הגלישה שלכם, במידה והיא מוגבלת (וגם אם אינה, ייתכן ומהירותכם תואט לאחר חציית הרף הקבוע בהסכמכם).

ניהול קליל של שעונים מעוררים

אחד הדברים המעצבנים בתכונת השעון המעורר של iOS עד כה, מעבר לעובדה שהסנוז נקבע ל-9 דקות מטעמים היסטוריים ולא ניתן לשינוי, היה הסרבול בניהול ומחיקת התראות קיימות. כעת, כמו שהתרגלתם בשלל אזורים אחרים של המכשיר, תוכלו פשוט למחוק שעונים מעוררים מיותרים מהרשימה באמצעות החלקה לשמאל, ובחירה באפשרות המחיקה, במסך הרלוונטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תחזית ומחשבון מתיבת החיפוש

שני קיצורי דרך חביבים ויעילים מחכים לכם בלא אחרת מאשר תיבת החיפוש של האייפון שלכם. במסך הבית, החליקו את המסך מטה כדי לפתוח אותה, ובמקום לאתר שם של אפליקציה, נניח, תוכלו לבצע חישוב מידי על ידי הקלדת נוסחה, ולקבל את התוצאות במקום, או לחילופין להקליד "weather" כדי לקבל תחזית עדכנית. לחיצה על התוצאות תפתח את אפליקציות המחשבון ומזג האוויר, בהתאמה.

זום אין - מעכשיו גם בווידאו

את ההגדלה וההקטנה של תמונות באמצעות "צביטת" המסך והזזת קצות האצבע אנו מכירים ממזמן וכעת האפשרות לבצע תקריב נוספה גם לסרטוני וידאו. כדי להפעילה פשוט "הגדילו" את האזור הרצוי על המסך, בזמן שהסרטון מתנגן.

מחקו דואר אוטומטית במקום לארכבו

עוד ארכיון שהפך קשה לניהול ומחיקה, הרבה יותר מרשימת השעונים המעוררים שלכם, הוא אפליקציית הדואר האלקטרוני, שהופכת בעייתית יותר לניהול ככל שהמיילים מצטברים. האופציה החדשה במערכת ההפעלה תאפשר לכם למחוק את כל הדואר באפליקציית המייל בבת אחת ולתמיד, במקום להעבירו לארכיון, ובכך לחסוך זמן ומקום.

כדי לעשות סדר היכנסו להגדרות הדוא"ל, ואז לחשבון המבוקש, ותחת הכותרת Move Discarded Messages Into בחרו באפשרות Deleted Mailbox. לאחר מכן, באפליקציית המייל עצמו, פשוט לחצו על Edit ובחרו באפשרות Trash All.

העתקת טקסט וחיפוש בספארי

אפשרות חדשה ונוחה למשתמשי דפדפן ספארי המובנה, שזכה גם הוא לכמה שדרוגים שימושיים, היא חיפוש מידי של טקסט שהעתקתם, בין אם באתר כלשהו, או אפליקציה אחרת. לאחר ההעתקה, פשוט לחצו לחיצה ארוכה על שורת הכתובת - ובחרו באפשרות Paste and Search.

חיפוש מילה בעמוד אינטרנט

האפשרות הפשוטה והנוחה הזו ליוותה דפדפנים מאז תחילת דרכם, וכעת היא אפשרית גם בספארי. כדי לאתר בקלות את החלק הרצוי בעמוד רשת עמוס טקסט, פשוט לחצו על צלמית השיתוף ובחרו באפשרות Find On Page.

מעבר לגרסה הרגילה של אתרי רשת

הגלישה המרובה במובייל אילצה אתרי אינטרנט רבים להתאים את עצמם לממדיו של הנייד - עם אתרים מותאמים אליהם אנו מועברים אוטומטית כשהאתר מזהה שאנו גולשים ממכשיר סלולרי. אלא שלפעמים הגרסה המותאמת לא מציעה את כל היכולות שהאתר "הרגיל" מאפשר, או שפשוט איננו מוצאים בה את שאנו מבקשים ומכירים כבר מהדפדפן.

כעת תוכלו לאלץ את ספארי לטעון את האתר מחדש ממש כאילו היה דפדפן דסקטופ, בגרסתו הרגילה, על ידי לחיצה והחזקה של מקש הריענון בדפדפן, ובחירה באפשרות Request Desktop Site.

כפתור "אחורה"

כפתור ה-Back הוא אחד הפיצ'רים השימושיים ביותר שחסרו ב-iOS עד כה, וכעת הגרסה האחרונה מציעה פתרון משלה בדמות מקש "אחורה" חדש שנוסף למערכת, ויופיע לאחר לחיצה על קישור או התראה. כדי לחזור אין צורך בהפעלת הפיצ'ר, פשוט לחצו על האפשרות החדשה, "בחזרה לאפליקציה", שתופיע בראש המסך.

הניחו את המכשיר הפוך וחסכו בסוללה

רוצים לוודא שלא תבזבזו סוללה כשאינכם יכולים להציץ בנייד לפרק זמן מסוים? iOS 9 מאפשרת לעשות זאת על ידי כיבוי מוחלט של המסך באמצעות הפיכתו על פניו, והנחתו עם המסך כלפי מטה. במצב זה המכשיר יודע, בזכות החיישנים שבו, למנוע הארה של המסך גם בעת קבלת התראות, וחוסך לכם חשמל יקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully