וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים ערבים: למה פייסבוק דואגת לצרפתים ולא לביטחוננו?

15.11.2015 / 14:47

אחרי שהרשת החברתית מיהרה להפעיל את פיצ'ר ה-Safety Check ועודדה את תושבי פריז לעדכן את חבריהם ובני משפחתם שהם בסדר, גולשים לבנונים רבים החלו להתרעם שבפיגוע בביירות, יום לפני, לאף אחד כמעט לא היה אכפת

פיגוע בלבנון: עשרות הרוגים בפיגוע התאבדות כפול באזור הדאחיה בביירות. צילום מסך
הפיגוע ברובע הדאחייה בביירות./צילום מסך

יממה לאחר אירועי הטרור הקשים שפקדו את פריז, עולים ברשת כבר קולותיהם של מי שמותחים ביקורת קשה על הפער ביחס שבין אירופה לסוריה.

בשעות הראשונות שלאחר מתקפת הטרור הרצחנית בפריז, שוב הוכיחה תכונת "בדיקת הבטיחות" (Safety Check) של פייסבוק את יעילותה. בערב שישי קיבלו משתמשים רבים הודעת פוש באפליקציה שביקשה מהם לדווח בפייסבוק שהם בסדר.

יממה אחת בלבד לפני הטבח בבירת צרפת, יותר מ-40 לבנונים נהרגו, ויותר מ-200 נפצעו בשני פיגועי התאבדות בפרבריה הדרומיים של ביירות. גם על המתקפה הזו ארגון דאעש מיהר לקחת אחריות אלא שהעולם והרשת, כך נראה, מתעניינים הרבה פחות כשמוסלמים רוצחים מוסלמים אחרים.

"אנשים מתים כאן כל יום", כתב אתמול חאמד סנו סולן להקת משרוע לילה הלבנונית בפרופיל האישי שלו ברשת החברתית, "ונראה ששום דבר מזה כבר לא מרשים את החבר'ה שלנו".

european friends on my feed who seem to me extra zingy zingy racist today: while i understand this is all new for you...

Posted by Hamed Sinno on Saturday, November 14, 2015

התראת הבטיחות של פייסבוק היא כנראה הדרך המהירה והיעילה ביותר לדווח שאתה בטוח לאחר התקפה", נכתב בפוסט שהוקדש לנושא ובעמוד הפייסבוק של "בלוג בלאדי" הלבנוני הפופולרי, "הם היו צריכים לאפשר את זה עבור #לבנון, במיוחד מאחר והייתה לנו רשימה ארוכה של פיגועים מאז 2014 למרבה הצער".

"המתקפות על #פריז היו די מזעזעות ומניין המתים נמצא בעלייה לצערנו", הוסיפו כותבי הבלוג אבל ציינו כי במקביל, "פיגוע התאבדות התרחש אתמול - אבל בקושי היה אזכור לזה".

אלכס שולץ, סגן נשיא בפייסבוק, התייחס לנושא בפוסט שהעלה בעמוד Facebook Safety וכתב כי "בזמן משבר מתמשך, כגון מלחמה או מגיפה, Safety Check בגרסתה הנוכחית לא כל כך יעילה עבור אנשים: כיון שאין נקודה מוגדרת של התחלה או סוף. לצערנו, במקרים כאלו לא ניתן לדעת מתי מישהו באמת 'בטוח'".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

Why didn't facebook make a "checked in safe" button for Beirut last night? And this morning, 120 Syrians were killed by...

Posted by Amru Salahuddien on Saturday, November 14, 2015

Facebook Safety Check is probably the quickest and most efficient way to report that you are safe following an attack....

Posted by BlogBaladi on Friday, November 13, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully