וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט חדשני ידאג לאתר ברשת נוער גאה בסיכון

19.11.2015 / 12:41

ארגון הנוער הגאה משיק מערך לאיתור נוער במצבי סיכון ברשת. "מתוך ההבנה שבני הנוער נמצאים בעיקר במרחבים הדיגיטליים, חיפשנו דרך לפנות אליהם בצורה היעילה ביותר. המערך יעזור לנו להגיע בצורה אקטיבית לבני הנוער שנמצאים במצבי סיכון אמיתיים במרחב הקיברנטי"

מחאת החולצות, נוער גאה מפגין בסינמטק בתל אביב. ראובן קסטרו
מחאת החולצות, נוער גאה מפגין בסינמטק בתל אביב/ראובן קסטרו

יש מי ששומר על הנוער הגאה ברשת: אחרי שאיגי (ארגון הנוער הגאה) יזם לפני כמה חודשים את הפרויקט החדשני"דיגי" שמטרתו לאפשר לבני נוער ליצור קשר ראשוני עם הארגון ברשת הווטסאפ, הם משיקים מערך חדש לאיתור בני נוער במצוקה ברשת.

בפרויקט החדש יקחו חלק צוות של מתנדבים ומתנדבות שישוטט ברחבי האינטרנט, בפורומים, באתרי תוכן ובאתרי הכרויות, ויוצר קשר עם יוזרים של צעירים עד גיל 23 בכדי לתת להם מענה חינוכי ותומך, בו הם לא תמיד נתקלים בספירה הדיגיטלית. האיתור מבוצע הודות למערכות מתקדמות שמאתרות שיח ברשת שנוגע לנוער להט"בי. במהלך המשמרת, המתנדבים מאתרים את השיח הרלוונטי ויוצרים קשר ישיר עם הנוער הגאה ששואל שאלות הנוגעות לזהות המינית ו/או המגדרית שלו, ומפנים אותו לפעילות החברתית של הארגון.

"מתוך ההבנה שבני הנוער נמצאים בעיקר במרחבים הדיגיטליים, חיפשנו דרך לפנות אליהם בצורה היעילה ביותר וכמובן בדרך דיסקטרית ובטוחה", מספר עידו כהן, מנהל הפעילות הדיגיטלית באיגי. "ארגון הנוער הגאה הוא ארגון הנוער היחיד היום הפועל בכלל הזירות המוכרות לנוער כיום, בין אם ברשתות החברתיות כמו הפייסבוק והאינסטגרם, בוואטספ, באפליקציית הסנאפצ'אט האהובה על הנוער היום שהשקנו השנה ובעזרת עבודת תוכן עשירה באתר שלנו. כל זה מתוך הרצון להנגיש את עולם הגאווה לנוער ולציבור הישראלי".

אפליקציית דיגי. צילום: ניר סלקמן, ניב אהרונסון
מתנדבי ארגון "איגי"/ניב אהרונסון, צילום: ניר סלקמן

המערך החדש שהשיקו השבוע בארגון, מצטרף למהפכה הדיגיטלית שעובר איגי בשנתיים האחרונות, וכולל את פרוייקט יצירת הקשר שהושק לפני מספר חודשים באמצעות אפליקציית הוואטספ. מדובר בשיחות דיסקרטיות אחד-על-אחד עם מדריכי הארגון, המאפשרים לנוער הגאה לייצר קשר ראשוני ופשוט עם הארגון. אולם עד כה, הקשר עם איגי היה מבוצע על ידי נוער שהיה פונה באופן אקטיבי לארגון. פרויקט האיתור ברשת הופך לראשונה את איגי לאקטיבי, ביצירת קשר עם נערים שמעלים שאלות הנוגעות לזהות המינית ו/או המגדרית שלהם לפורומים ברחבי הרשת, או לכאלה שמסתובבים באתרי הכרויות וחשופים למצבי ניצול או הטרדות מיניות. מדובר ביוזמה חדשנית, המנגישה את הארגון לבני הנוער, היות והיא פוגשת אותו במרחבים בהם הוא נמצא. "המערך החדש של איתור נוער ברשת שהשקנו השבוע, יעזור לנו להגיע בצורה אקטיבית לבני הנוער שנמצאים במצבי סיכון אמיתיים במרחב הקיברנטי. מרגש לראות שכבר בתום המשמרת הראשונה, הצלחנו להנגיש את הארגון ליותר מעשרה בני נוער שפגשנו בפורומים ובאתרי הכרויות, והפננו אותם לפעילות בקבוצות הקרובות למקום המגורים שלהם", אומר כהן.

באיגי קיימות היום קרוב ל-90 קבוצות חברתיות ומועדוני נוער הפועלים מקרית שמונה ועד אילת. איגי הוא הארגון היחיד בישראל אשר נותן מענה לנוער גאה. איגי פועל כבר למעלה מ-13 שנים בכל הארץ, ומאפשר לבני ובנות נוער להט"ב וכאלה שלא בטוחים בזהות המינית והמגדרית שלהם, להגיע למפגשים מדי שבוע.

"כבר כמה שנים שאנחנו עובדים בארגון על איפיון פרויקט שיעזור לנו להגיע לכמה שיותר נוער גאה במקומות סיכוניים ברשת", מציין רן לבל, מנכ"ל-שותף באיגי. " אני מאמין שהיום נוכל להציל יותר בני נוער ולמנוע מהם להגיע למצבי ניצול והטרדה באתרי ההכרויות הרבים וכמובן להנגיש מידע הקשור לקהילה הגאה ברחבי הרשת. יצירת הביטחון והמענה לבנות ובני הנוער הלהט"בים צריכה להתרחש בכל הכלים והערוצים האפשריים, בדגש על מרחבים וירטואלים, בהם הנוער מסתובב היום."

המהלך החדש מצטרף לסדרת שיתופי פעולה שיוצר הארגון עם אתרי תוכן, על מנת להנגיש את איגי לקהל הרחב. "יחד עם השקת הפרויקט, התחלנו ביצירת שיתופי פעולה עם אתר ההכרויות אטרף ועם אתר התוכן askpeople, בו הקמנו החודש מתחם ייעוץ ייחודי לנוער גאה. אני קורא לאתרי תוכן נוספים להרים את הכפפה ולקיים שיתופי פעולה מוצלחים שיעזרנו לנו להגיע לכמה שיותר בני נוער גאים ומבולבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully