וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק יכולה להירגע: "פאק דת ביץ'" זייף את שמו

אילן גלר

26.11.2015 / 9:01

אם נדמה היה לכם שהסיפור הזה טוב מכדי להיות אמיתי, זה בגלל שהוא באמת היה כזה. הווייטנאמי שטען כי פייסבוק חסמה לו את הפרופיל בשל שמו הייחודי הודה שהוא זייף הכול ואחר כך נזכר שהוא גם עשה את זה בתור מחאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכלל קוראים לו טין ליי./מערכת וואלה!, צילום מסך

זוכרים את "פאק דת ביצ'", האוסטרלי ממוצא וייטנאמי שהתלונן על כך שחשבונו בפייסבוק נמחק כל הזמן? אז מתברר ששום דבר בחיים לא יכול להיות באמת טוב כל כך וזו הייתה מתיחה; שמו האמיתי הוא טין ליי, וצילום הדרכון שנועד לכאורה להוכיח כי פאק דת ביצ' הוא שמו האמיתי והמוכר על ידי המדינה זויף באמצעות פוטושופ. כל הסיפור לא היה ולא נברא - אפשר לסגור את האינטרנט.

בפוסט שאותו העלה על מנת לחשוף את המתיחה, מסביר טין ליי כי מה שהתחיל כמעין בדיחה בין חברים הפך לדעתו לקמפיין מדיה חברתית רב-ערך שרבים יכולים ללמוד ממנו. בראש ובראשונה, הוא מוכיח כי מדיניותה הקפדנית של פייסבוק לשמור על "שמות אמיתיים בלבד" ברשת החברתית נתונה לכישלון, ומוטב כי החברה תניח לאנשים להיקרא בכל שם שהם רוצים.

ליי מותח ביקורת גם על התקשורת, שלא הסתפקה בדיווח על המתיחה אלא גם ראתה לנכון לבקר וללעוג לשמו המזויף והמגוחך. "הסיפור הזה מראה לכם שגם אדם רגיל לגמרי כמוני יכול להונות את אתרי החדשות הגדולים ביותר בקלות", כתב. "לאלו מכם שמחזיקים בשמות ייחודיים, נסו להתעלם מהבורים שמנסים לדכא אתכם. המשיכו להיות האנשים הטובים ביותר שאתם יכולים ונסו לשנות את העולם בכל דרך שיש לכם - גם זו מתיחה פשוטה".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully