וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעת מיעוט: הורים, רדו מהעץ - הבעיה היא בכם לא באפליקציית בליינדספוט

30.12.2015 / 11:14

שיתפתם אתמול את הפוסט נגד אפליקציית המסרים האנונימית של דור רפאלי? אתם חשים שהשיימינג זו בעיה שצריכים לטפל בה? למה שלא תקחו את הילד שלכם לשיחה ותסבירו לו על האיומים שאורבים בעולם הזה? צנזורה היא אף פעם לא הפתרון

הורים, שימו לב!רואים את הסמיילי החביב שבתמונה? למישהו היה מספיק כסף כדי לפרסם מעל נתיבי איילון את האפליקציה החדשה הזאת,...

Posted by ‎אלי ויסברט‎ on Monday, December 28, 2015

סערת רשת חדשה צצה אתמול, המשלבת את כל האיומים שאנחנו אוהבים לשנוא. אפליקציה שלכאורה מעודדת שיימינג, פרי מוחו של דור רפאלי (אח של בר), המאפשרת לכל צוציק להשפיל את חבריו לספסל הלימודים.

רק שזו ממש לא האפליקציה הראשונה שעושה את זה, וזו ממש לא הפעם הראשונה שטכנולוגיה כלשהי מאיימת על מרקם החיים השברירי שלנו. המחאה הזו הגיעה ברגע של ואקום ציבורי ברשת החברתית ושאבה אליה לא מעט גולשים, שאמנם חילקו לייקים אבל לא ממש קמו ואמרו שהגיע הזמן לעשות שינוי.

הפוסט שהחל את הסערה הזו, צבר עד כה יותר מ-18,500 לייקים ויותר מ-8,100 שיתופים. הוא פורסם על ידי הגולש אלי ויסברט ונפתח באזהרה: "הורים, שימו לב! רואים את הסמיילי החביב שבתמונה? למישהו היה מספיק כסף כדי לפרסם מעל נתיבי איילון את האפליקציה החדשה הזאת ... למה זה טוב? בעיקר בשביל להציק, להעליב, לאיים או להביך בלי לקחת אחריות".

אלא שהפסיביות הזו של המחאה, התלונות הריקות בתגובות והשיתופים האגביים היא ממש לא הדרך להילחם בתופעה הקשה הפוגעת בישראלים, ובילדים בפרט. שיימינג מתרחש ברשת גם בלי שמירה על אנונימיות, ואובדן הבושה הזה ממש לא מתחיל ונגמר באפליקציה כזו או אחרת.

"אסור להשאיר כוח כזה בידיים הלא מנוסות של ילדים", כתב ויסברט והוא צודק לחלוטין. רק שהוא פספס את התפקיד הכי חשוב של הורה – לא רק לשמור על הביטחון הפיזי של הילד אלא גם לשמור על רוחו ומוחו. להסביר לו על התופעות הנוראיות האורבות לו בעולם שלנו ולתת לו את הכלים להתמודד איתם.

מה הילד עושה ברשת? 7 צעדים שכל הורה אחראי צריך לעשות.

אנחנו, שחקני להקת על הבמה החלטנו לא לשתוק. האפליקציה BLINDSPOT מסכנת אותנו, שליחת הודעות אנונימיות כפי שמציעה האפליקציה ...

Posted by ‎להקת על הבמה הרצליה‎ on Tuesday, December 29, 2015

צנזורה של אפליקציה אחת לא תפתור את בעיית בריונות הרשת בישראל - את זה כל אחד מבין, אבל קל הרבה יותר לזעוק לעבר מוצר אחד, שגם ככה כולם כבר סוקלים באבנים, ולא להבין שכל ילד הוא קורבן בפוטנציאל אבל גם בריון בפוטנציה. לכל בריון פייסבוק יש הורים שמאפשרים לו, באדישותם, לעשות את מה שהוא עושה לילדים אחרים.

ח"כ מירב בן ארי (כולנו) מיהרה לנצל את המומנטום ושיגרה לפי הדיווחים מכתב לגוגל ואפל בבקשה למנוע מגולשים להוריד מחנויות האפליקציות את בליינדספוט. הרי טכנולוגיה תמיד הפחידה אותנו; כל מה שאיים לערער את הסדר הקיים נתפס בעיני הרוב כסכנה, ולמרות שראינו מה עשתה אפליקציית סיקרט, ועד כמה אנחנו נוטים לנצל לרעה את הרשת, אי אפשר באמת לצנזר אפליקציות, בטח כשהן רק מהוות פלטפורמה לשיח ולא מעודדות שיח מסוים בפני עצמו.

בשורה התחתונה, האחריות ההורית גוברת אל מול אפליקציות מסרים אנונימיות כאלה אבל משום מה נדמה שהמוחים יצעקו על כל העולם, יזעקו את זעקתם בכל קרן רחוב ורק לא יאספו את ילדיהם לסלון וישוחחו איתם על כך.

גם אם המחאה הזו תצליח (והרי ברור שהיא תיכשל; האפליקציה רק זוכה כעת ליותר פרסום ויותר פופולריות בשל היותה פרי אסור) היא לא תמנע מהמפתח הבא להציג פלטפורמה דומה, והיא בטח לא תהפוך את העולם שלנו לטוב יותר אחרי תקדים של צנזור אפליקציות.

המחאה הזו אמורה להיות חשבון הנפש של ההורים, הילדים וכלל הגולשים שנוקטים בפרקטיקה של שיימינג, מפיצים פוסטים מביישים או מתעלמים לחלוטין מהעניין מבלי לתת על כך את הדעת. יש בעיה בחברה הישראלית, והיא לא אפליקציה עם אימוג'י של משה דיין.

אם כבר אתם רוצים לעשות מחאה אמיתית, אפשר לנהל קמפיין דיווח המוני נגד האפליקציה באפסטור ובגוגל פליי, ואז אולי לנצל תקדימים קודמים של הסרת אפליקציות לבקשת הגולשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

דור רפאלי שלום, בתוך העולם שאנו חיים בו היום נוצרות ומפותחות אין ספור אפליקציות. אנחנו בטוחים שאפליקציית Blindspot פות...

Posted by ‎איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC-IL)‎ on Tuesday, December 29, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully